پس از ۱۰ سال تعطیلی کارخانه کیک و کلوچه ممسنی فعالیت خود را از سر گرفت.

همزمان با هفته وحدت و با توجه به تاکید دولت سیزدهم و تلاش مستمر برای رفع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی کارخانه کیک و کلوچه ممسنی پس از یک دهه تعطیلی به چرخه تولید بازگشت.

ایوبی فرماندار ممسنی در حاشیه مراسم آغاز به کار آزمایشی این واحد تولیدی گفت: از ۲۶ واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی نورآباد ۱۴ واحد در حال فعالیت است و حداکثر تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ دو واحد دیگر به این تعداد اضافه می شود.

او گفت: فعالیت دو واحد از صنایع تبدیلی در شهرک صنعتی نیز فصلی است که با رسیدن محصولات کشاورزی فعالیت آن ها نیز آغاز می‌شود.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ممسنی گفت: با سیاست‌های ابلاغی دولت و استاندار فارس تقاضا برای ساحت واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در ممسنی افزایش یافته اما تکمیل ظرفیت شهرک صنعتی این شهرستان امکان سرمایه‌گذاری جدید را با مشکل مواجه کرده و ساخت ناحیه صنعتی از استان مورد موافقت اولیه قرار گرفته که تامین زمین آن تا کنون منجر به نتیجه نشده.

ایوبی در مورد سرمایه گذاری خارج از شهرک صنعتی گفت: در چنین طرح هایی با مقاومت منفی و معارضان محلی روبرو هستیم که این امر نیز ضمن ایجاد حاشیه و زمان بر کردن اجرای طرح ها نگرانی‌هایی را نیز برای فعالان اقتصادی و مسئولان ایجاد کرده.

او مشکل بیکاری فرزندان نخبه و تحصیل کرده شهرستان ممسنی را از مشکلات اصلی این شهرستان برشمرد و گفت: اگر معارضات محلی موجود برطرف شود که با توجه به قابلیت‌های فوق العاده طبیعی و انسانی ممسنی سال آینده زمینه اشتغال تعداد قابل توجهی از بیکاران فراهم می‌شود.

 کارخانه کیک و کلوچه ممسنی در دو شیفت کاری زمینه اشتغال قریب به ۴۰ نفر را فراهم کرده.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام نیرو نمیخواین