رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه از آماده سازی بازارچه مرزی "تیله کوه" خبر داد و گفت : تمامی زیرساخت این بازارچه جهت بازگشایی فراهم شده است.

صادق خدادادی گفت : ۳۱ ساله سازمان همیاری شهرداری ها فعالیت دارد این سازمان یک نهاد غیردولتی است که وظیفه ذاتی آن پشتیبانی و حمایت از شهرداران در حوزه‌های مختلف آموزشی، فنی، حقوقی، مالی و... است.

به گفته رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه سازمان همیاری شهرداری‌های استان یک دانشگاه علمی کاربردی دارد که در قالب ۱۲ رشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های مرتبط با فعالیت شهرداری‌ها و سازمان‌های زیربخش استانداری به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازد.

در حال حاضر ۳۷۰ دانشجو در این دانشگاه زیر نظر اساتید مجرب مشغول به تحصیل هستند.

سازمان موظف است برای شهرداری‌های تازه تاسیس و شهرداری‌هایی که کارشناس حقوقی ندارند، پیگیری‌های حقوقی لازم در خصوص پرونده‌های آن‌ها در محاکم قضایی را انجام دهد.

خدادادی می گوید: یکی از خدمات دیگر سازمان اعطای تجهیزات ارزان قیمت به شهرداری‌ها است. این سازمان تجهیزات مورد نیاز شهرداری‌ها را به قیمت دولتی و ارزان خریداری کرده و در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌دهد.

پیگیری راه اندازی "موسسه گردشگری"

خدادادی گفت: با توجه به اینکه یکی از بحث‌های مهم در استان و شهر‌ها بحث گردشگری است، به جد پیگیر فعال کردن موسسه گردشگری سازمان هستیم.

این موسسه در گذشته فعال بود که بنا به دلایلی تعطیل شد و به دنبال فعال سازی دوباره آن هستیم.

منطقه اورامانات ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری دارد با راه اندازی این موسسه می‌توانیم زمینه برگزاری تور‌های گردشگری برای پرسنل شهرداری‌ها را هم فراهم کنیم.

هم اکنون پیگیر اخذ مجوز از وزارت کشور هستیم.

با گرفتن مجوز این موسسه، عملا می‌توان در حوزه توریسم درمانی هم ورود کرد.

بیماران عراقی بسیاری هستند که جهت درمان به ایران مراجعه می‌کنند و با توجه به تاکید استاندار و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درصددیم آن‌ها را به مراکز درمانی استان متصل کنیم.

در این راستا سازمان با شرکت‌های عراقی هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد که بیماران عراقی بتوانند به مراکز درمانی استان مراجعه کنند.

در حال حاضر بسیاری بیماران عراقی همان ورودی مرز سرگردانند که جهت درمان به کدام استان و شهر و به کدام مرکز درمانی مراجعه کنند و با این کار عملا بیماران به مراکز درمانی استان ارجاع می‌شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.