رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۴۰۰ میلیاردتومانی بودجه شهرداری زنجان خواهیم بود.

مرادلو ظهر امروز پنجشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان، با اشاره به بررسی بودجه شهرداری زنجان برای سال ۱۴۰۱، گفت: مردم باید در جریان تصمیمات بودجه قرار داشته باشند.

او می گوید: امسال مشکلاتی در بودجه داشتیم که تلاش کردیم تا موارد را مدیریت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان بااشاره به اینکه بودجه باید نظارت‌پذیر باشد تا در هر زمان بتوانیم نظارت داشته باشیم، گفت: امسال تلاش کردیم تا بودجه  بر اساس نیاز‌ها و عدالت تعریف شود و توجه به مناطق محروم در اولویت کاری ما است.

این مسئول با اشاره به اینکه ترافیک شهر زنجان بسیار آزاردهنده است و  روان‌سازی و اجرای طرح‌ها در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تقویت حوزه ارتباط و روابط‌عمومی نیز جزو اولویت‌ها است و باید اقدامات انجام شده اطلاع‌رسانی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه، خطاب به شهردار به انتصاب مدیران جوان نیز اشاره کرد و گفت: توجه به این مسئله می‌تواند شرایطی برای بهره‌مندی از انگیزه این افراد فراهم کند و کار‌ها با سرعت پیگیری و به سرانجام برسد.

مرادلو گفت: فصل عمرانی در زنجان بسیار محدود است و تأکید ما به شهردار این است که کار‌های اولیه تهیه و برآورد و انتخاب پیمانکار به موقع انجام شود.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه به کاهش بودجه جاری شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: سهم بودجه جاری در شهرداری برای سال آینده ۴۷ درصد از کل بودجه بوده که کاهش خوبی داشته است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه، گفت: سال آینده شاهد افزایش ۵۶ درصدی بودجه شهرداری زنجان خواهیم بود و رقم بودجه به ۱۳۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

او می گوید: اعتبار بخش جاری ۶۱۶ میلیارد تومان و بودجه عمرانی شهرداری به ۷۰۰ میلیارد تومان ارتقاء یافته است.

ناصحی‌مقدم گفت: ۴۷ درصد بودجه شهرداری سهم هزینه‌های جاری و ۵۳ درصد عمرانی است؛ البته بر اساس بخشنامه‌های بودجه نسبت ۶۰ به ۴۰ است که این موارد رعایت شده است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در بودجه جاری عمده هزینه‌ها با ۴۶۴ میلیارد تومان و ۳۷ درصد کل بودجه مربوط به حقوق و دستمزد می‌شود.

او با بیان اینکه عمده منابع درآمدی بودجه مربوط به عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش‌افزوده است که ۴۹۸ میلیارد تومان را شامل می‌شود، افزود: بحث دوم درآمد از واگذاری و فروش املاک ۳۵۰ میلیارد تومان، صدور از ساخت ۱۷۵ میلیارد تومان و درآمد ناشی از جرایم ماده ۱۰۰ سهم ۱۱ درصدی را دارد که در محل خود هزینه خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان با تأکید بر چابک‌سازی بودجه، گفت: بحث بودجه عمرانی چندین سرفصل دارد، مهمترین سهم مربوط به حمل‌ونقل و ترافیک و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی است با ۲۳۶ میلیارد تومان اعتبار خواهد بود.

ناصحی‌مقدم گفت: بخش دوم مربوط به حوزه محیط‌زیست و خدمات شهری است که ۱۵۵ میلیارد تومان سهم دارد. ا

نایب‌رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر زنجان گفت: اختصاص ۹۱ میلیارد تومان اعتبار برای ۸۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در نظر گرفته شده و برای طرح سبزه‌میدان ۸۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.