مرادلو گفت: نهم آبان ماه امسال نامه رسیدگی به حکم شهردار زنجان در دبیرخانه هیئت حل اختلاف وصول شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرادلو رئیس شورای اسلامی  زنجان بااشاره به اینکه زنجان یکی از شهر‌های سردسیر است که بیشتر ماه های سال را درگیر فصل سرما است، گفت: برای جلوگیری از خسارات ناشی از بارندگی‌ها، برف نیاز است که دستگاه‌های خدمت رسان آمادگی های لازم را در مواقع بحرانی داشته باشند.

او بابیان  اینکه برخی از کانال‌ها نیاز به لایروبی دارند، افزود: پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده تا در مواقع بحرانی دچار مشکل نشویم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان بابیان اینکه حوزه خدمات شهری پیش از این نیز آمادگی‌های لازم را در مواقع بحران داشته، گفت: برخی از تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری مربوط به بخش خصوصی است و باید بودجه لازم تأمین شود.

مرادلو بااشاره به اینکه مردم برخی از امورات را در تعهد شهرداری می‌دانند، ادامه داد: برخی از کانال‌ها در تعهد شهرداری نیست، و در ساخت و ساز‌هایی که در شهرک‌های اقماری که انجام می‌شود باید توجه ویژه‌ای یه زیرساخت‌ها شود تا عدم توجه به زیرساخت‌ها باعث با وجود آمدن بحران در منطقه  نشود.

او افزود: یکی از ایراداتی که در عمران شهر زنجان به چشم می خورد این است که انتقال آب از شرق به غرب وجود ندارد و  آب از شمال شهر به سمت جنوب هدایت می‌شود و این امر سبب شده که مردم این منطقه خسارات زیادی محتمل شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: در ستاد عمران شهری بایستی به این موضوع رسیدگی شده و تکه کانال‌هایی به صورت رینگی در دور شهر باشد که توزیع متوازن صورت گیرد تا حجم سنگین آب در مرکز شهر احاطه نشود.

مرادلو گفت: وظیفه ما این است که سیاست گذاری‌های لازم در خصوص مشکلات شهری صورت بگیرد و مطالعات لازم برای ۴سال آینده شورا انجام و به صورت جدی پیگیری شود  که این امر نیازمند حمایت‌های استانداری و ارگان‌ها است.

مرادلو بابیان اینکه نهم آبان ماه نامه حکم شهرداری در دبیرخانه هیأت حل اختلاف وصول شده است، افزود: برای حکم شهردار منتظر جلسه هیئت حل اختلاف هستیم، چون نمایندگان عالی در این هیئت عضو هستند، و این هیئت منتظر معاونت حقوقی رئیس جمهوری است تا حکم شهردار معین شود.

او بااشاره به اینکه دیوار موسوم به بلوک‌های سیمانی به محل دیگر منتقل خواهد شد، افزود: چهره نازیبای شهر در کمربندی شمالی طی چند روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.