بیکار شدن ۶۵ سرپرست خانوار در پی عدم صدور مجوز یک شرکت!

آقای فرح بخش تولیدکننده‌ای است که چهار سال به دنبال مجوز و ثبت نشان تجاری بوده، اما فعالیتش به دلیل نداشتن مجوز تعطیل شده است.

۱۸ اسفند آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها و صدور الکترونیکی مجوز لازم برای کسب و کارهاست. قانون رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده، اما تولیدکنندگان و کارآفرینان زیادی در این سال‌ها از سختی فرآیند دریافت مجوز خود گلایه‌مند بوده و بعضا سال‌ها در انتظار صدور مجوز خود بوده اند. در این گزارش، گفت و گویی با یکی از کارآفرینانی را می خوانید که سنگ اندازی های دستگاه ها به نوعی مانع کارش شده اند.

رضا فرحبخش تولیدکننده توی بکس (Toy Bax) یا همان بسته شادی در شهرستان دورود استان لرستان گفت: در سال ۹۶ شروع به کار کردیم و ابتدای سال ۹۷ با توجه به اینکه بازار فروش خوبی داشتیم، پیگیر اخذ مجوز‌های لازم برای تولید و ثبت نشان تجاری مان شدیم.

تیر سال ۹۷ از اتاق اصناف شهرستان دورود گواهینامه پایان دوره دریافت کردیم. قاعدتا طی ۷۲ ساعت بعد از اخذ این گواهینامه باید به ما جواز کسب می‌دادند، اما از آن روز تا امروز به بهانه اینکه کد آیسیک (ISIC) (کد هویت کالا) برای شغل و تولید ما تعریف نشده، نتوانستیم نشان تجاری خود را ثبت کنیم. بار‌ها از طریق اتاق اصناف شهرستان دورود با وزارتخانه صنعت و معدن مکاتبه شده، اما بی جواب ماند.

////////

در سال ۹۸ در برنامه پایش مشکل ما مطرح شد و مسئولانی که در برنامه جوابگو بودند، وعده‌های خود را عملی نکردند. بعد از گذشت چهار سال کد آیسیک نداریم و نمی‌توانیم نشان تجاری مان را ثبت کنیم و منجر به این شده که کارگاه را تعطیل کنیم و ۶۵ بانوی سرپرست خانوار بیکار شده اند. اگر این نشان تجاری ثبت شود، کد آیسیک تعریف شود و بتوانیم مجوزمان را بگیریم، حداقل نیرویی که می‌تواند مشغول به کار شود، ۱۰۰ نفر است.

اکنون شرکت‌هایی هم با نشان های تجاری معروف  در همین زمینه مشغول فعالیت هستند، اما مسئولان وزارت صنعت و معدن و اتاق اصناف هم اطلاع ندارند که مجوز این شرکت‌ها از کجا صادر شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
تاوقتی که منصوبین دولت قبل که کاری بجز کارشکنی وناراضی تراشی ندارند همین اش است و همین کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
با این وضعیت چطور میخوایم فقر زدایی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
بخاطر یه کد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا فرح بخش
۰۰:۲۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
منونم از عزیزانی که پیگیر رفع مشکل کارگاه ما شدن .
آخرین اخبار