عملیات نظامی ارتش روسیه در منطقه دونباس اوکراین برای نهمین روز متوالی ادامه یافت.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پنج‌شنبه هفته گذشته (۵ اسفند) با اعلام تلاش برای دور کردن تهدیدات ناتو و غرب از مرز‌های این کشور، فرمان آغاز عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین را صادر کرد. ارتش روسیه از هفته گذشته حمله‌ای نظامی را علیه اوکراین آغاز کرد و طی این مدت پیشروی‌هایی را در خاک این کشور داشته است.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به این‌که حمله نظامی این کشور به اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود، گفت نظامیان روسی از وطن خود دفاع می‌کنند و برای از بین بردن نازی‌های جدید در اوکراین تلاش می‌کنند.

پوتین با بیان این‌که «روس‌ها و اوکرانی‌ها ملتی واحد هستند»، تأکید کرد: «نیرو‌های روسیه گذرگاه‌هایی انسانی را در همه مناطق باز کرده‌اند تا غیرنظامیان بتوانند خارج شوند.نازی‌های جدید از غیرنظامیان اوکرانیی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.»

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، تأکید کرده است که درگیری کنونی با هدف غیرنظامی کردن اوکراین انجام شده و «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرده است هدف واقعی از گسترش ناتو، دشمن تراشی است و گسترش ناتو به سمت شرق امنیت خود ناتو را به خطر می‌اندازد.

این در حالی است که با مداخلات آمریکا و هم‌پیمانان آن تنش‌های روسیه و اوکراین افزایش بیشتری هم داشته است.


بیشتر بخوانید:


دور دوم مذاکرات روسیه و اوکراین برای کاهش تنش‌ها روز گذشته برگزار گردید. منابع خبری به نقل از مذاکره‌کنندگان هر دو کشور اعلام کرده‌اند که مسکو و کی‌یف موافقت کرده‌اند که از مسیرهای بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان حمایت کنند، آن‌ها همچنین در مورد آتش‌بس احتمالی در حوزه این مسیرها به توافق رسیده‌اند.

کی‌یف و مسکو در مورد مسائل بشردوستانه رایزنی و توافق کردند که مذاکرات را ادامه دهند. دور سوم مذاکرات به زودی در ابتدای هفته آینده برگزار می‌شود.

آخرین تحولات مربوط به نهمین روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین را در ادامه می‌خوانید:

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: فنلاند شریک آمریکا و ناتو است و ما متعهد هستیم که به فنلاند در دفاع از خود کمک کنیم.

۲ سال پیش
کاخ سفید: ما خواستار تغییر حکومت در روسیه نیستیم

به گزارش الجزیره، جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: بایدن هیچ تصمیمی برای ارتباط مستقیم با پوتین ندارد.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: ممنوعیت فیس‌بوک در روسیه بخشی از تلاش‌های پوتین برای پنهان کردن حقیقت است. مقامات روسیه توییتر را در کشور خود ممنوع کردند. ما خواستار تغییر حکومت در روسیه نیستیم.

۲ سال پیش
پنتاگون: از روسیه می‌خواهیم که جنگ را متوقف کند

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی پنتاگون مدعی شد:

  • هیچ نشت مواد رادیواکتیو از نیروگاه هسته‎ای اوکراین وجود نداشته است.
  • بلاروس به دلیل حمایت از روسیه تا حدودی مسئول اتفاقاتی است که در اوکراین روی می‌دهد، اما نیروهایش در جنگ شرکت نمی‌کنند.
  • از روسیه می‌خواهیم که جنگ را متوقف کند، از اوکراین خارج شود و به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارد.
  • ما هیچ آسیب قابل توجهی به نیروگاه هسته‌ای در اوکراین شناسایی نکرده‌ایم.
  • حمله نیرو‌های روسی به نیروگاه زاپوریژیا بی‌تدبیری روسیه در حمله به اوکراین را نشان می‌دهد.
۲ سال پیش
توییتر در روسیه مسدود شد

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، سازمان دیده‌بان رسانه اعلام کرد سرویس فدرال نظارت مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه مسدود کردن توییتر در این کشور را آغاز کرده است.

۲ سال پیش

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان مدعی شد: صلح به میزان قابل توجهی در جهان کم شده و ما باید برای صلح بجنگیم.

۲ سال پیش
روسیه: انگلیس، کانادا و کشور‌های ناتو به اوکراین اطلاعات نظامی می‌دهند

سرویس اطلاعات خارجی روسیه می‌گوید سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس، کانادا و سایر کشور‌های ناتو اطلاعاتی در مورد برنامه‌ها و تحرکات نیرو‌های روسیه به سرویس امنیتی اوکراین ارائه می‌کنند.

۲ سال پیش
بلینکن: ما نمی‌خواهیم با روسیه وارد جنگ شویم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد:

  • رفتار غیرمسئولانه روسیه در اطراف تأسیسات زاپوریژیا تقریباً فاجعه ایجاد کرد و باید متوقف شود.
  • در مدت کوتاهی تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد روسیه گذاشتیم.
  • برای تقویت ناتو و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، ۷ هزار نیروی اضافی مستقر کرده‌ایم.
  • اقداماتی که ما انجام می‌دهیم، مردم روسیه را هدف قرار نمی‌دهد و به محدود کردن حلقه دور پوتین ادامه خواهیم داد.
  • ناتو یک اتحاد دفاعی است و ما هرگز به دنبال رویارویی با روسیه نبوده‌ایم.
  • ما نمی‌خواهیم با روسیه وارد جنگ شویم، اما تلاش‌های زیادی با متحدان خود برای حمایت از اوکراین انجام می‌دهیم.
  • تحمیل منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین منجر به جنگی همه جانبه علیه روسیه خواهد شد و ما هر کاری که می‌توانیم برای حمایت از اوکراین انجام می‌دهیم.
  • آمریکا تسلیحاتی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار به اوکراین ارسال کرده است.
۲ سال پیش
اتحادیه اروپا آماده است تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کند

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت، اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه جنگ در اوکراین را متوقف نکند، اتحادیه اروپا آماده است تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کند.

او در نشست شورای امنیت در بروکسل گفت: ما می‌دانیم که این درگیری هنوز به پایان نرسیده است، و برای اینکه کاملاً واضح باشد، ما آماده‌ایم اگر پوتین جنگی را که به راه انداخته است متوقف نکند اقدامات شدید بیشتری انجام دهیم.

۲ سال پیش
تماس تلفنی وزیر دفاع روسیه و دبیرکل سازمان ملل برای بررسی وضعیت اوکراین

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در تماس تلفنی به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت که غرب کی‌یف را مجبور به توقف نسل کشی در جنوب شرقی اوکراین نکرده است. دو طرف در این تماس توافق کردند که همکاری بین دو طرف را در چارچوب کار‌های بشردوستانه در اوکراین تقویت کنند.

شویگو، گوترش را از دلایل تصمیم برای انجام عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین مطلع کرد و اطلاع داد که نیرو‌های روسی کریدور‌های امنی را برای غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل خود باز کرده‌اند.

۲ سال پیش
گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه عربستان و روسیه درباره اوکراین

راشاتودی گزارش داد، وزیر امور خارجه عربستان در تماسی تلفنی با همتای روس خود درباره حوادث اوکراین گفت‌وگو کرد.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در تماس تلفنی با همتای روس خود، سرگئی لاوروف، تأکید کرد که بهترین راه برای مقابله با بحران اوکراین، تقویت گفت‌وگو است.

۲ سال پیش
بورل: اروپا به زلنسکی پیشنهاد نمی‌کند کی‌یف را ترک کند

الجزیره نوشت، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: انتقال گاز از روسیه را نمی‌توان یک شبه متوقف کرد، اما اتحادیه اروپا به دنبال کاهش سریع خرید خود خواهد بود.

جوزپ بورل گفت: اتحادیه اروپا به ولادیمیر زلنسکی پیشنهاد نمی‌کند کی‌یف را ترک کند و از او نمی‌خواهد که تسلیم شود یا بجنگد.

۲ سال پیش
گروه ۷: هیچ تغییری در مرز‌های بین‌المللی اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسیم

شبکه خبری الجزیره گزارش داد، گروه ۷ در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند:

  • ما از روسیه می‌خواهیم به تعهدات خود عمل کند و به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر احترام بگذارد.
  • حملات روسیه به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین را محکوم می‌کنیم.
  • تحریم‌های شدیدتری را علیه روسیه در پاسخ به تجاوزات این کشور به اوکراین اعمال خواهیم کرد.
  • پوتین، دولت او و بلاروس مسئولیت عواقب تحریم‌های اقتصادی را بر عهده دارند.
  • ما هیچ تغییری در مرز‌های شناخته شده بین‌المللی اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسیم.
  • هرگونه حمله یا تهدید به تأسیسات هسته‌ای غیرنظامی نقض اصول حقوق بین‌الملل است.
۲ سال پیش
محاصره کامل «ماریوپل» در جنوب اوکراین

به گزارش راشا تودی، شهر ماریوپل در جنوب اوکراین کاملاً محاصره شده است.

نیرو‌های دونتسک و ارتش روسیه جاده ماریوپل-دنپروپتروفسک را کنترل می‌کنند. جایی برای ‌نشینی اوکراینی‌ها وجود ندارد.

۲ سال پیش
تظاهرات حمایت از روسیه در صربستان

خبرگزاری راشاتودی از برگزاری تجمعی در صربستان در حمایت از روسیه خبر داد. تظاهرکنندگان به خیابان‌های بلگراد آمدند تا حمایت خود را از روسیه در بحبوحه کارزار نظامی این کشور در اوکراین که محکومیت شدیدی را در سراسر جهان به دنبال داشت، نشان دهند.

۲ سال پیش
تحویل ۳۰ تن کمک‌های بشردوستانه به منطقه خارکیف

به گزارش خبرگزاری راپتلی متعلق به دولت روسیه، بیش از ۳۰ تن کمک‌های بشردوستانه دیروز به شهر ولچانسک و روستای کازاکیا لوپان در خارکوف، دومین شهر بزرگ اوکراین ارسال شد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، امنیت انتقال کمک‌های بشردوستانه توسط نیرو‌های روسی تضمین شده است. محموله شامل غذا، آب، دارو و سایر مایحتاج اولیه بود.

۲ سال پیش
بورل: هدف تحریم‌های ما احیای جنگ سرد نیست

به گزارش الجزیره، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد: هدف تحریم‌های ما تنبیه مردم روسیه و احیای جنگ سرد نیست، بلکه حمایت از قوانین بین‌المللی است که حاکمیت و استقلال هر کشور را تضمین می‌کند.

جوزپ بورل افزود: امروز در مورد اطمینان از اجرای دقیق تحریم‌های اعمال شده به گفت‌وگوی بیشتر پرداختیم. ما در مورد حذف بیشتر بانک‌های روسی از سیستم مالی سوئیفت بحث کردیم.

۲ سال پیش

نماینده اوکراین درسازمان ملل مدعی شد: هر روز شواهدی پیدا می‌کنیم که نشان می‌دهد حمله روسیه نه تنها اوکراین، بلکه اروپا و کل جهان را هدف قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد روسیه از این‌که طرح‌هایش برای تهاجم سریع به اوکراین قبلاً شکست خورده است عصبانی است.

نماینده اوکراین همچنین مدعی شد: هیچ تغییری در سطح تشعشعات هسته‌ای در نیروگاه هسته‌ای Zaporizhia ثبت نشده است. روسیه عمداً با نقض کلیه توافقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به تأسیسات هسته‌ای حمله کرد و تمام نیرو‌های روسیه باید از نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین خارج شوند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: روسیه را مسئول این جنگ خواهیم دانست و به بحران حقوق بشر و بحران انسانی فزاینده ناشی از آن رسیدگی خواهیم کرد.

۲ سال پیش
آمریکا بقایای داعش را به اوکراین می‌فرستد

به گزارش راشاتودی، سرویس اطلاعات روسیه اعلام کرد واشنگتن بقایای داعش را در سوریه جمع آوری می‌کند تا آن‌ها را به اوکراین بفرستد.

اطلاعات روسیه اعلام کرد که پایگاه نظامی «التنف» که توسط نیرو‌های آمریکایی در سوریه اشغال شده است، قبل از اعزام تروریست‌های داعش به دونباس در شرق اوکراین، برای حمایت از نئونازی‌ها به اردوگاه آموزشی آن‌ها تبدیل شده است.

سرویس اطلاعات روسیه اعلام کرد که آمریکا به تشکیل گروه‌های تروریستی جدید ادامه می‌دهد و قصد دارد آن‌ها را از طریق لهستان به اوکراین بفرستد.

سرویس اطلاعات روسیه تأکید کرد سازمان سیا و فرماندهی عملیات ویژه نیرو‌های مسلح آمریکا همچنان به بسیج واحد‌های جدید داعش در خاورمیانه و کشور‌های آفریقایی ادامه می‌دهند.

۲ سال پیش
کامالا هریس به لهستان می‌رود

یک منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفت که انتظار می‌رود کاخ سفید کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را به لهستان بفرستد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که کاخ سفید همچنان به حمایت خود از اوکراین در مناقشه اخیر ادامه می‌دهد. معاون رئیس‌جمهور آمریکا اوایل این هفته با نخست‌وزیران لهستان و رومانی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

۲ سال پیش

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس انرژی هسته‌ای مدعی شد: برای نیرو‌های نظامی روسیه کنترل یک تأسیسات هسته‌ای در اوکراین عادی نیست.

۲ سال پیش
پیام فوری وزارت خارجه آمریکا به سفارتخانه‌های این کشور

اسپوتنیک گزارش داد، وزارت خارجه آمریکا با ارسال پیامی فوری به سفارتخانه‌های این کشور در اروپا از آن‌ها خواسته است از بازنشر توییت پیام سفارت آمریکا در کی‌یف خودداری کنند.

ساعاتی پیش، سفارت آمریکا در کی‌یف در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: حمله به نیروگاه هسته‌ای جنایت جنگی است. گلوله‌باران بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا توسط پوتین، حکومت وحشت‌انگیز او را یک قدم جلوتر می‌برد.

سی‌ان‌ان گزارش داد، در پیام فوری وزارت خارجه آمریکا نوشته شده است: همه، توییت‌های سفارت کی‌یف در مورد این‌که گلوله‌باران این تأسیسات احتمالاً جنایت جنگی محسوب می‌شود را بازتوییت نکنید، و در صورت انجام این کار در اسرع وقت آن را لغو کنید.

توییت وزارت خارجه آمریکا درباره حمله به نیروگاه هسته‌ای اوکراین

۲ سال پیش
روسیه: ادعای حمله نظامی روسیه به نیروگاه زاپوریژیا دروغ است زاپوریژیا

نماینده روسیه در سازمان ملل ادعای حمله نظامی روسیه به نیروگاه زاپوریژیا در اوکراین را دروغ خواند و تأکید کرد نیرو‌های روسیه در حال حاضر از زاپوریژیا و همچنین تأسیسات چرنوبیل محافظت می‌کنند.

نماینده روسیه گفت: هدف مسکو جلوگیری از سوء استفاده نیرو‌های تروریستی در اوکراین از موقعیت فعلی برای انجام یک حمله هسته‌ای است.

پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه خرابکاران اوکراینی را مسئول حمله به نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین دانست و گفت: این یک تحریک وحشتناک از سوی دولت اوکراین است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این وزارتخانه اعلام کرد: تأسیسات این منطقه و مناطق مجاور از سوی پرسنل نظامی روسیه تحت مراقبت است.

۲ سال پیش
سایه نگرانی از جنگ بر سر سوئد

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، بر اساس نظرسنجی روزنامه سوئدی Aftonbladet، برای اولین‌بار در تاریخ، بیش از ۵۰ درصد از مردم سوئد از عضویت این کشور در ناتو حمایت می‌کنند.

۲ سال پیش
وزارت کار آمریکا: تحریم علیه روسیه تورم را افزایش خواهیم داد

به گزارش سی‌ان‌ن، مارتی والش، وزیر کار آمریکا گفت که فکر نمی‌کند جنگ روسیه علیه اوکراین بر ایجاد شغل در آمریکا تأثیر بگذارد، اما مسلماً در برخی موارد پتانسیل تأثیرگذاری بر تورم را دارد.

وی ضمن اعلام همبستگی و حمایت از مردم اوکراین پیش‌بینی کرد که شرکت‌های آمریکایی بیشتری روابط خود را با روسیه قطع کنند و گفت: امیدوارم شرکت‌ها و مردم به اعمال فشار بر روسیه ادامه دهند، تا آن‌ها متوجه شوند که جهان از چنین اقداماتی حمایت نمی‌کند.

۲ سال پیش

فرانسه و مکزیک پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای پایان دادن به نمایش غیرانسانی در اوکراین ارائه کردند.

۲ سال پیش
فرانسه: حمله به تأسیسات هسته‌ای را محکوم می‌کنیم

نماینده فرانسه در سازمان ملل مدعی شد: ما حمله به تأسیسات هسته‌ای را محکوم می‌کنیم. روسیه باید فوراً اقدام غیرقانونی و خطرناک خود در اوکراین را متوقف کند و اقتدار کی‌یف را بر تأسیسات هسته‌ای بازگرداند. پیامد‌های حمله روسیه به اوکراین می‌تواند برای سلامت انسان و محیط زیست مخرب باشد.

۲ سال پیش
آمریکا: جهان از یک فاجعه هسته‌ای فرار کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: ما نگران این هستیم که اوکراینی‌ها در معرض تهدید هستند. شاهد تشدید تنش خطرناکی بودیم که تهدیدی بزرگ برای اروپا است و جهان شب گذشته به سختی از یک فاجعه هسته‌ای نجات پیدا کرد.

نماینده آمریکا گفت: ما از آقای گروسی می‌خواهیم برای اطمینان از ایمنی تأسیسات هسته‌ای در اوکراین تمهیداتی اتخاذ کند و از روسیه می‌خواهیم به قوانین بین‌المللی بشردوستانه پایبند باشد و این جنون را متوقف کند.

۲ سال پیش
تعلیق کار خبرنگاران بی‌بی‌سی در روسیه

نشریه بلومبرگ اعلام کرد، پس از تصویب قانونی در دومای روسیه در آن اطلاعات ساختگی مربوط به عملیات ارتش این کشور، جرم محسوب شده و مجازات دارد، سرویس جهانی بی‌بی‌سی به طور موقت کار خبرنگاران و کارکنان پشتیبانی خود در داخل روسیه را به حالت تعلیق در می‌آورد.

تیم دیوی، مدیرکل بی‌بی‌سی در بیانیه‌ای گفت: خبرنگاران ما در اوکراین و سراسر جهان به گزارش‌های مربوط به حمله به اوکراین ادامه خواهند داد. سرویس خبری روسی زبان این سازمان از خارج از کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

پیش از این دومای روسیه قانون مجازات انتشار اطلاعات ساختگی مربوط به عملیات ارتش روسیه در اوکراین را تصویب کرد.

طبق این قانون جرم انتشار اخبار نادرست درباره ارتش در روسیه تا ۱۵ سال حبس خواهد بود. همچنین درخواست از کشور‌های خارجی برای اعمال تحریم بر روسیه تا ۳ سال حبس به دنبال دارد.

۲ سال پیش
انگلیس: حمله به بزرگترین تأسیسات هسته‌ای اروپا نباید تکرار شود

نماینده انگلیس در سازمان ملل مدعی شد: حمله روسیه به بزرگترین تأسیسات هسته‌ای اروپا نباید تکرار شود. از روسیه می‌خواهیم به خشونت‌ها در اوکراین پایان دهد، نیرو‌های خود را خارج کند و وارد مذاکرات جدی شود.

۲ سال پیش
رئیس کمیسیون اروپا: «روبل روسیه» در حال سقوط است

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: ما با همکاری آمریکا تحریم‌هایی را علیه روسیه در زمان رکود اعمال کردیم.

وی ادعا کرد «روبل روسیه» در حال سقوط است، سطح تورم در این کشور در حال افزایش است و بانک‌های آن از بازار‌های جهانی منزوی شده‌اند.

۲ سال پیش
گروسی: تأسیسات هسته‌ای اوکراین آسیب ندیده‌اند

مدیرکل آژانس انرژی هسته‌ای اعلام کرد: ما تأیید کرده‌ایم که سیستم‌های ایمنی و رأکتور‌های تأسیسات هسته‌ای اوکراین آسیب ندیده‌اند.

رافائل گروسی گفت: آمادگی خود را برای سفر به چرنوبیل برای مشورت با نیرو‌هایی که تحویل گرفته‌ام اعلام کرده‌ام. اگر مأموریت ما در اوکراین انجام شود، فقط به امنیت و ایمنی تأسیسات هسته‌ای مربوط می‌شود.

۲ سال پیش
نماینده پارلمان اوکراین: زلنسکی به لهستان رفته است

به گزارش شبکه خبری المیادین، نماینده پارلمان اوکراین اعلام کرده است ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از این کشور خارج شده و به لهستان رفته است.

۲ سال پیش
رایزنی زلنسکی با اردوغان و مدیر صندوق بین‌المللی پول

الجزیره گزارش داد، رئیس‌جمهور اوکراین گفت با مدیر صندوق بین‌المللی پول گفت‌وگو کردم تا از ما حمایت مالی فوری کرده و شرایط تأمین مالی پس از جنگ را فراهم کند.

زلنسکی همچنین از گفت‌وگو با اردوغان در خصوص وضعیت هسته‌ای روسیه و لزوم پایان دادن به درگیری خبر داد.

۲ سال پیش
هزینه کمک‌های جنگی به اوکراین به ۶۰ میلیون دلار رسید

به گزارش الجزیره، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا هزینه کمک‌های جنگی به اوکراین را ۶۰ میلیون دلار برآورد کرد.

وی گفت: رساندن کمک‌های ما به اوکراین یک فرآیند بزرگ است که به تلاش‌های هماهنگ همه نیاز دارد. جنگ روسیه و اوکراین سیستم واردات گندم را مختل خواهد کرد.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا افزود: طی این درگیری، زنجیره تأمین تحت تاثیر قرار می‌گیرد و قیمت کالا‌ها به دلیل جنگ افزایش می‌یابد. توزیع کمک به بودجه اضافی نیاز دارد. توزیع کمک‌های ناشی از جنگ روزانه ۶۰ میلیون دلار نیاز دارد.

۲ سال پیش
زلنسکی: بلاروس در جنگ شرکت نمی‌کند

الجزیره: رئیس جمهور اوکراین تایید کرد هیچ نشانه ای مبنی بر مشارکت بلاروس در جنگ اوکراین یا آماده شدن برای آن وجود ندارد.

۲ سال پیش
رکورد قیمت گاز در اروپا

المیادین/ قیمت گاز در اروپا بیش از ۲۴۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب است و به بالاترین سطح خود رسیده است.

۲ سال پیش
پنتاگون: کمک امنیتی ۲۴۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین تحویل شد

الجزیره/ یک مقام پنتاگون اعلام کرد آمریکا کمک امنیتی به اوکراین به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار از بسته ۳۵۰ میلیونی را تحویل داده است.

همچنین ۱۴ کشور از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین کمک‌های امنیتی ارائه کرده اند.

۲ سال پیش
روسیه: کشورهای ناتو شبه نظامیان تروریست را به اوکراین منتقل می‌کنند

اسپوتنیک گزارش داد، بخش امنیتی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد دستگاه های امنیتی کشورهای ناتو شبه نظامیان تروریست را به اوکراین منتقل می‌کنند.

این مرکز همچنین اعلام کرد که پایگاه «التنف» واقع در سوریه که تحت اشغال آمریکاست در حال آماده‌سازی تروریست‌ها برای استفاده در دونباس است.

 

۲ سال پیش
جذب عناصر داعش و القاعده برای اعزام به اوکراین

روزنامه الیمنیه اعلام کرد هسته‌های تروریستی «القاعده و داعش» در عدن برای جذب ده‌ها نفر از استان‌های جنوبی و فرستادن آنها به اوکراین برای مبارزه با روسیه خبر دادند. منابع آگاه تاکید کردند که فرماندهان «القاعده و داعش» در حال جذب جوانان در عدن توسط گروه‌های مخفی برای مبارزه با روسیه در اوکراین هستند.

۲ سال پیش
پارلمان اوکراین خروج زلنسکی از این کشور را رد کرد

به گزارش راشاتودی، پارلمان اوکراین مدعی شد زلنسکی در کی یف باقی مانده و به لهستان نرفته است.

۲ سال پیش
بورل: در حال اعمال تحریم‌هایی هستیم که عواقب زیادی خواهد داشت

الجزیره/ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اروپا گفت: ما در حال اعمال تحریم هایی هستیم که بر اقتصاد روسیه تأثیر می گذارد و عواقب زیادی خواهد داشت.

۲ سال پیش
پوتین خطاب به شولتس: غرب نسل‌کشی در دونباس را نادیده گرفت

آر تی گزارش داد: دولت آلمان گزارش داد اولاف شولتس، صدر اعظم این کشور و پوتین امروز (جمعه) به صورت تلفنی درباره بحران فعلی اوکراین گفتگو کردند.

المیادین به نقل از سخنگوی دولت آلمان نوشت: شولتس و پوتین توافق کردند که به زودی مذاکرات بیشتری انجام دهند.

الجزیره/ دولت آلمان اعلام کرد پوتین به شولتس گفته است روسیه و اوکراین دور سوم مذاکرات را در آخر هفته برنامه ریزی کرده‌اند.

کرملین: پوتین به شولتس گفته است که روسیه آماده گفت و گو با طرف اوکراینی مشروط به تحقق همه الزامات روسیه است. غرب چشمان خود را بر نسل کشی 8 ساله دونباس بسته است همچنین افراط گرایان اوکراینی از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و بیش از ۶ هزار نفر را گروگان گرفته‌اند.

 

۲ سال پیش
نشست اضطراری شورای امنیت

خبرگزاری فرانسه گزارش داد نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل امروز درباره اوکراین برگزار می‌شود.

۲ سال پیش
مقام روس: زلنسکی از اوکراین خارج شده است

به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین این کشور را ترک کرده و در حال حاضر در لهستان است.

پیش از این پایگاه اینترنتی روزنامه تایم چاپ لندن مدعی شده بود: رئیس‌ جمهور اوکراین در روزهای گذشته از سه سوء قصد جان سالم به در برده است.

۲ سال پیش
سوئیس: از این پس معامله با بانک مرکزی روسیه دیگر مجاز نیست

الجزیره/ دولت سوئیس تایید کرد این کشور از بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه حمایت می کند و از این پس معامله با بانک مرکزی روسیه دیگر مجاز نیست.

۲ سال پیش
هیأت مذاکره کننده اوکراینی: بر سر ایجاد کریدورهای امن و تحویل غذا و دارو به توافق رسیدیم

الجزیره/ هیأت مذاکره کننده اوکراینی اعلام کرد: ما می دانیم طرف روسی چه می خواهد و به کجا می خواهد برود. ما به دنبال به دست آوردن چند گذرگاه امن برای خروج شهروندان از مکان های خطرناک خواهیم بود. ما به کسی حق صحبت از طرف خود را نداده ایم و طبق قانون به طور عادی کار می کنیم. دیروز بر سر ایجاد کریدورهای امن و تحویل غذا و دارو به توافق رسیدیم. هیچکس انتظار قدرت و استحکام ارتش اوکراین در مقابل تجاوز روسیه را نداشت. نیروهای روسی انتظار سقوط کشورمان را در عرض دو روز داشتند، اما استواری نیروهای ما همه گمانه زنی ها را تغییر داد. از طرف روسی خواستیم امنیت نیروگاه های هسته ای را تامین کند. ما خواستار ممنوعیت کامل پروازها بر فراز خاک اوکراین هستیم.

اسپوتنیک نیز گزارش داد، یکی از اعضای هیئت اوکراینی اعلام کرده است که اوکراین و روسیه توافق کرده اند پشت درهای بسته مذاکره کنند تا حداقل به هر نحوی شده است رو به جلو حرکت کنند.

۲ سال پیش
تلاش اروپا برای محدود کردن دسترسی روسیه به صندوق بین المللی پول

رویترز: اتحادیه اروپا در حال بررسی راه هایی برای محدود کردن دسترسی روسیه به وجوه صندوق بین المللی پول است.

۲ سال پیش
ناتو: به دنبال جنگ با روسیه نیستیم/ دبیرکل ناتو اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرد

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در سخنانی گفت: ما به دنبال جنگ با روسیه نیستیم، کرملین می‌خواهد نفوذ خود را گسترش دهد. ما توافق کردیم هیچ هواپیمایی از پیمان ناتو بر فراز اوکراین پرواز نکند و هیچ نظامی از ناتو در این کشور حضور نداشته باشد. ما تصمیم داریم فنلاند و سوئد را در تمام گفتگوهای خود بگنجانیم و برنامه های خود را به آنها اطلاع خواهیم داد.

۲ سال پیش
ترکیه: باز نگه داشتن حریم هوایی ما بسیار مهم است

آناتولی/ مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنانی گفت: مایلیم در کنفرانس دیپلماتیک آنتالیا، در صورت فراهم بودن شرایط، دیداری بین وزرای خارجه روسیه و اوکراین برگزار کنیم. باز نگه داشتن حریم هوایی ما از نظر راهبردی و بشردوستانه بسیار مهم است.

او افزود: اوضاع در اوکراین رو به وخامت است و نباید بدتر شود. ترکیه با روسیه در ارتباط است تا نیروهای دو کشور امنیت را به کشتیرانی در دریای سیاه بازگردانند.

۲ سال پیش
به صدا درآمدن آژیر هشدار در کی‌یف

الجزیره/ صدای آژیر هشدار از کی یف به گوش می رسد.

خبرنگاران المیادین مستقر در کی یف نیز اعلام کردند به نظر می رسد ارتش روسیه قصد دارد از چند جهت این شهر را محاصره کند.

۲ سال پیش
کرملین با اشاره به سناتور آمریکایی: در این روز‌های سخت همه نمی‌توانند عقل خود را حفظ کنند

کرملین اعلام کرد: پوتین در گفتگوی تلفنی با لوکاشنکو (رئیس جمهور بلاروس) درباره روند عملیات ویژه در اوکراین بحث کرد.

کرملین همچنین درخواست لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی برای ترور پوتین را نوعی ترس از روسیه توصیف کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در مورد اظهارات گراهام اعلام کرد: در این روز‌های سخت، همه نمی‌توانند عقل خود را حفظ کنند.

پسکوف همچنین اعلام کرد که روسیه در جریان مذاکرات جاری که در حال حاضر به میزبانی بلاروس برگزار می شود، ایده نازی زدایی اوکراین را رها نکرده است.

۲ سال پیش
برلین: ۱۸ هزار پناهجو از اوکراین وارد آلمان شده اند

سخنگوی وزارت کشور آلمان گفت: از زمان آغاز تهاجم مسکو، بیش از ۱۸ هزار پناهجو از اوکراین به آلمان گریخته اند.

این سخنگو گفت: حدود ۳ هزار نفر از کسانی که وارد کشور شده اند اتباع اوکراینی نیستند.

به گفته این مقام آلمانی، مسلماً افرادی که اکنون از منطقه جنگی فرار می‌کنند، می‌توانند وارد اتحادیه اروپا شوند، صرف نظر از اینکه پناهجوی اوکراینی یا اتباع کشور‌های سوم باشند .

۲ سال پیش
کرملین: چشم انداز مذاکرات به تصمیم اوکراین بستگی دارد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: برنامه ریزی برای برقراری تماس میان پوتین و بایدن تاکنون انجام نشده است.

او گفت: چشم انداز مذاکرات روسیه و اوکراین به تصمیم گیری و پاسخ کی‌یف به مواضع روسیه بستگی دارد و عملیات نظامی مسکو بر اساس برنامه پیش می رود و به صورت کامل اجرا خواهد شد.

۲ سال پیش
پوتین: هیچ نیت بدی نسبت به همسایگان خود نداریم

رویترز: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: روسیه هیچ نیت بدی نسبت به همسایگان خود ندارد و تنها به اقدامات منفی دیگر کشورها پاسخ می‌دهد.

 

او گفت: از کشورها می خواهیم روابط خود را با روسیه عادی کنند. مسکو به تعهدات اقتصادی خود در قبال سایر کشورها عمل خواهد کرد.

۲ سال پیش
بورل: همه ابزار‌های فشار بر روسیه از جمله توقف واردات انرژی را بررسی می‌کنیم

«جوزپ بورل»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی اعلام کرد که این اتحادیه در واکنش به بروز جنگ در اوکراین، همه انواع اعمال فشار بر روسیه از جمله صرف نظر از واردات انرژی از این کشور را بررسی می‌کند.

بورل پیش از آغاز نشست جدید وزرای امور خارجه کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره احتمال بررسی مسائل مربوط به توقف واردات انرژی از روسیه، اظهار داشت: همان گونه که گفتم، همه فرمول‌های ممکن را بررسی می‌کنیم.

۲ سال پیش
لوکاشنکو: نیروهای بلاروس در جنگ اوکراین شرکت نخواهند کرد

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، گفت که نیروهای کشورش در حال حاضر در حمله روسیه به اوکراین شرکت نمی کنند و در آینده نیز در این حمله شرکت نخواهند کرد.

لوکاشنکو از تماس تلفنی خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز خبر داد.

۲ سال پیش
مشاور رئیس جمهور اوکراین: بخشی از شهر ماریوپل به کنترل روسیه افتاد

الجزیره: میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد: ما تلاش‌های روسیه برای پیشروی در میکولایف را دفع کرده‌ایم و هیچ تهدیدی برای اودسا وجود ندارد.

او مدعی شد: دشمن روسیه متحمل خساراتی شده است و سعی دارد از هر فرصتی برای سرپوش گذاشتن بر آن استفاده کند.

مشاور زلنسکی افزود: بخشی از شهر ماریوپل به کنترل روسیه افتاد، اما نیرو‌های ما همچنان مقاومت می‌کنند.

۲ سال پیش

اسپوتنیک: وزارت امور خارجه لتونی اعلام کرد که فعالیت روسیه در شورای کشورهای بالتیک به دلیل وضعیت اطراف اوکراین به حالت تعلیق درآمد.

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه خرابکاران اوکراینی را مسئول حمله به نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین دانست و گفت: این یک تحریک وحشتناک از سوی دولت اوکراین است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این وزارتخانه اعلام کرد: تاسیسات این منطقه و مناطق مجاور از سوی پرسنل نظامی روسیه تحت مراقبت است.

۲ سال پیش
گروسی: در نیروگاه زاپروژیا هیچ منبع تشعشع شناسایی نشد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: هدف گیری که در منطقه نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا ا نجام شد نزدیک به راکتور نبود. سیستم ایمنی در این سایت تحت تأثیر قرار نگرفت و هیچ منبع تشعشع شناسایی نشد.

او گفت: وضعیت در تأسیسات زاپروژیا به دلیل تنش در منطقه همچنان چالش برانگیز است.

گروسی اعلام کرد: اوکراین از آژانس بین المللی انرژی اتمی درخواست کمک فوری کرده است. من به روسیه و اوکراین از آمادگی خود برای کمک در چارچوب کار فنی سازمان بین المللی انرژی اتمی اطمینان دادم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد که نیرو‌های روسیه کنترل کامل نیروگاه‌های هسته‌ای چرنوبیل و زاپروژیا را در اختیار دارند.

۲ سال پیش
ناتو: طرف درگیری در اوکراین نیستیم

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو امروز جمعه درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به بحران اوکراین گفت: ناتو طرف درگیری نیست و به دنبال رویارویی با روسیه نیستیم.

براساس گزارش شبکه الجزیره، او گفت: حضور نظامیان ناتو در شرق اروپا یک اقدام دفاعی است.

استولتنبرگ بدون اشاره به تحرکات ناتو در تشدید تنش‌ها در شرق اروپا و به ویژه اوکراین مدعی شد، روسیه صلح در اروپا را از بین برد و جنگی را آغاز کرده که از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون شاهد آن نبودیم تا واقعیاتی جدید را در قاره اروپا ایجاد کند.

دبیر کل ناتو خطاب به مقامات مسکو نیز گفت: از ولادیمیر پوتین میخواهیم نیرو‌های خود را فورا از اوکراین خارج کند و روند دیپلماتیک را آغاز کند.

۲ سال پیش
زلنسکی از امکان ایجاد گذرگاه‌های بشردوستانه سخن گفت

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: ۲۴ ساعت آینده نشان خواهد داد که آیا طبق توافق بین هیأت‌های روسیه و اوکراین که در روز پنجشنبه منعقد شد، ایجاد و فعالیت گذرگاه‌های بشردوستانه قابل انجام است یا خیر.

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: ۱۸۱۲ تاسیسات نظامی اوکراین منهدم شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور تاکنون ۱۸۱۲ تأسیسات نظامی اوکراین و همچنین ۶۲ هواپیما، ۶۳۵ تانک و دیگر خودروهای زرهی را منهدم کرده‌اند.

این وزارتخانه فیلمی از تانک‌های منهدم شده اوکراینی و موشک‌های جاولین رها شده در نزدیکی شهر «ماریوپل» اوکراین منتشر کرد.

۲ سال پیش
نیروی دریایی اوکراین می‌گوید کشتی خود را عمدا غرق کرده است

نیویورک تایمز: به گفته الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، نیروی دریایی اوکراین عمداً و برای جلوگیری از توقیف کشتی جنگی این کشور توسط ارتش روسیه، پرچمدار ناوگان دریای سیاه خود را روز پنجشنبه غرق کرد.

ناوچه Hetman Sahaidachny هنگام شروع جنگ در بندر در حال تعمیر بود. اما تکمیل تعمیرات آنقدر سریع ممکن نبود که کشتی را برای جنگ به دریا فرستاد. بنابراین، ناخدای آن دستور غرق کردن کشتی را داد.

رزنیکوف این تصمیم را تصمیمی دشوار عنوان کرد و قول ساخت یک ناوگان جدید را داد.

۲ سال پیش
رکورد قیمت گاز در اروپا

قیمت گاز در مرکز هلندی TTF، قیمت بنچمارک گاز برای اروپا، اوایل روز پنجشنبه در آمستردام افزایش یافت و به قیمت ۲۲۱ دلار رسید.
 رکورد جدید از صبح پنجشنبه به این معنی است که گاز طبیعی در حدود ۳۶۰ دلار معامله می‌شود.

۲ سال پیش
تصویب مجازات انتشار اخبار نادرست درباره ارتش روسیه در دوما

الجزیره: دومای دولتی قانون مجازات انتشار اطلاعات ساختگی مربوط به عملیات ارتش روسیه در اوکراین را تصویب کرد.

طبق این قانون جرم انتشار اخبار نادرست درباره ارتش در روسیه تا ۱۵ سال حبس خواهد بود. همچنین درخواست از کشور‌های خارجی برای اعمال تحریم بر روسیه تا ۳ سال حبس به دنبال دارد.

۲ سال پیش
روسیه اظهارات سناتور آمریکایی درباره ترور پوتین را محکوم کرد

 الجزیره: سفیر روسیه در واشنگتن اظهارات لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی درباره ترور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را محکوم کرد و خواستار تفسیر‌های رسمی در این باره شد.

وال استریت ژورنال: سناتور لیندسی گراهام پنجشنبه شب گفت که پوتین باید توسط مردم خودش ترور شود و پیشنهاد کرد که این تنها راه برای پایان دادن به بحران ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین است.

۲ سال پیش
سقوط ۲ درصدی بازار‌های بورس ارو‍پا

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: بورس‌های اروپایی از جمله بورس پاریس و فرانکفورت بیش از ۲ درصد سقوط داشتند.

بورس IBEX ۳۵ اسپانیا با افت ۳.۷۲ درصدی بدترین عملکرد را داشته است.

۲ سال پیش
تسلط نیرو‌های روسی بر نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: نیرو‌های روسی کنترل نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در مرکز اوکراین را در دست گرفتند.

۲ سال پیش
وقوع چند انفجار در کی‌یف

خبرنگار الجزیره از انفجار‌های پی در پی در کی‌یف، پایتخت اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش
اوکراین: تجهیزات اصلی نیروگاه هسته‌ای آسیب ندیده‌اند

بازرسی هسته‌ای اوکراین اعلام کرد: به ایمنی راکتور نیروگاه اتمی زاپروژیا آسیبی وارد نشده و فقط محفظه آن آسیب دیده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اعلام کرد: مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آماده مقابله با وضعیت نیروگاه هسته‌ای است.

۲ سال پیش
مقام آمریکایی: تحریم‌های روسیه در صورت توقف عملیات نظامی در اوکراین برداشته خواهند شد

ویکتوریا نولاند، معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری تاس روسیه مدعی شد: در صورتی که روسیه این جنگ را پایان دهد و به صلح بازگشته و به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور (اوکراین) اذعان کند، تحریم‌ها پایان خواهند یافت.

۲ سال پیش
وزیر انرژی آمریکا: افزایشی از تشعشعات در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای ندیده‌ایم

وزیر انرژی آمریکا در توییتر نوشت: وزارت انرژی آمریکا تیم واکنش به حوادث هسته‌ای را فعال کرده و رویداد‌های نیروگاه زاپروژیا را زیر نظر دارد. راکتور‌های نیروگاه با تاسیسات مهاری قوی محافظت می‌شوند. من با همتای اوکراینی خود درباره وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا صحبت کردم. ما هیچ قرائتی از افزایش تشعشعات در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای ندیده‌ایم.

۲ سال پیش
کاخ سفید: بایدن با همتای اوکراینی خود گفتگو کرد

کاخ سفید اعلام کرد: بایدن با همتای اوکراینی خود درباره تحولات آتش سوزی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا صحبت کرد. بایدن به همتای اوکراینی خود پیوست و از روسیه خواست تا فعالیت‌های نظامی خود در منطقه زاپروژیا را متوقف کند.

۲ سال پیش
مهار آتش سوزی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات اوکراینی اعلام کرد تیم های آتش نشانی اوکراین گسترش آتش در نیروگاه هسته ای زاپروژیا را متوقف کردند.

الجزیره نیز اعلام کرد تیم های امدادی موفق به مهار آتش سوزی در نیروگاه هسته ای زاپروژیا شدند.

سرویس امدادی دولت اوکراین امروز (جمعه) در بیانیه ای اعلام کرد آتش سوزی در نیروگاه هسته ای زاپروژیا مهار شده است.

در این بیانیه آمده است: «در ساعت ۶:۲۰ صبح (به وقت محلی) آتش سوزی در ساختمان آموزشی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا اطفا شد. همچنین کسی در این حادثه کشته و یا زخمی نشد.»

۲ سال پیش
زلنسکی، روسیه را به ایجاد آتش سوزی عمدی در نیروگاه هسته‌ای متهم کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اوایل امروز (جمعه) در پستی فیسبوکی روسیه را متهم به ایجاد آتش سوزی عمدی در نیروگاه هسته ای زاپروژیا کرد. این آتش سوزی پس از آن صورت می پذیرد که در پی گلوله باران شدید روسیه، آتش سوزی در این تأسیسات هسته ای به وقوع پیوست.

زلنسکی در پست فیسبوکی خود مدعی شد: تانک‌های روسی به سمت بلوک‌های اتمی مجهز به تصویرگرهای حرارتی تیراندازی می‌کنند. آنها می‌دانند به چه چیزی شلیک می کنند. آنها برای این حمله آماده می شدند.»

زلنسکی همچنین گفت: اگر خدای نکرده انفجاری رخ دهد، ما نمی دانیم این آتش سوزی چگونه پایان خواهد یافت. نیروهای ما در حال ایمن نگه داشتن نیروگاه اتمی هستند.

۲ سال پیش
ابراز نگرانی مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره وضعیت نیروگاه زاپروژیا/ مهار آتش سوزی

مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: من بسیار نگران وضعیت نیروگاه زاپروژیا هستم و با نخست وزیر اوکراین در این مورد صحبت کردم.

به گفته سخنگوی اداره ایستگاه  ،زاپروژیاجنگجویان چچنی برای کار گذاشتن مواد منفجره به ایستگاه زاپروژیا یورش بردند. جنگنده های چچنی نیز به نیروگاه هسته ای یورش بردند.

 

۲ سال پیش
آمریکا ۵۰ مقام روسی دیگر را هم تحریم کرد

آمریکا در آخرین تلاش‌ها برای اعمال فشار بر روسیه به منظور پایان درگیری‌های نظامی در اوکراین، ۵۰ نفر از مقامات و سرمایه داران روسی از جمله دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین و خانواده وی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

کاخ سفید اعلام کرد: این تحریم‌ها متوجه کسانی است که جیب‌های خود را در روسیه با پول‌های مردم پر کرده و در حال حمله به مردم بی دفاع اوکراین هستند.

۲ سال پیش
ارزش سهام آسیا در پی حمله به نیروگاه هسته ای اوکراین سقوط کرد

سهام آسیا امروز پس از حمله نظامی روسیه به یکی بزرگترین نیروگاه های هسته ای اروپا در معاملات جهانی سقوط کرد. سرمایه گذاران می گویند به شدت نگران آینده این تنشهای نظامی در هفته های آینده هستند.

۲ سال پیش
مقامات اوکراینی: نیروهای روسی مانع مهار آتش در نیروگاه هسته ای زاپروژیا می شوند

سرویس های اضطراری اوکراین دقایقی پیش اعلام کردند نیروهای روسی اجازه نمی دهند آتش نشانان وارد محوطه نیروگاه هسته ای زاپروژیا شوند تا بتوانند آتش سوزی ناشی از گلوله باران این منطقه را کنترل کنند.

مقامات اوکراینی ضمن اعلام این خبر که تنها یک راکتور از شش راکتور این نیروگاه فعال است گفتند: نیروهای روسی به واحدهای امداد آتش نشانی اجازه ورود به محوطه نیروگاه را نمی دهند.

تاکنون مقامات روسی به این ادعاها واکنشی نشان نداده اند. 

۲ سال پیش
نظارت آمریکا بر حادثه انفجار در نیروگاه هسته ای اوکراین

گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا گفت تیم واکنش به حوادث هسته ای در این وزارتخانه فعال شده و به دقت در حال رصد رویدادهای نیروگاه هسته ای زاپروژیا در اوکراین است.

گرانهولم تاکید کرد راکتورهای این نیروگاه در یک محفظه بسیار قوی محافظت می شوند و در این حادثه به آنها آسیبی نرسیده است.

۲ سال پیش
آمریکا خط مستقیم ارتباطی با روسیه برقرار کرد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد به منظور جلوگیری از درگیری های ناخواسته در بحبوحه تنش های نظامی با اوکراین برای ارتباطات با مقامات مسکو یک خط مستقیم با وزارت دفاع روسیه برقرار کرده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این رابطه گفت این خط به منظور جلوگیری از اشتباه محاسباتی، حوادث نظامی ناخواسته و تشدید تنشها ایجاد شده است.

۲ سال پیش
یک بانک تحت حمایت چین اعطای وام به روسیه و بلاروس را متوقف کرد

بانک سرمایه گذاری زیرساختهای آسیایی که تحت حمایت دولت چین اداره می شود اعلام کرد روابط تجاری و مراودات مالی خود را به دلیل پیروی از تحریم های گسترده بین المللی متوقف خواهد کرد.

این بانک که فعالیت های گسترده ای در عرصه های مختلف دارد در سال 2016 برای مقابله با تسلط غرب بر بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به حمایت شی جین پینگ، رییس جمهور چین راه اندازی شد.

۲ سال پیش
نیروهای روسیه کنترل شهر خرسون را در دست گرفتند

شهردار خرسون گفت نیروهای روسیه کنترل این شهر بندری در ساحل دریای سیاه را به دست گرفته‌اند.

شبکه ان‌بی‌سی هم گزارش داد سربازان روسی در حال گشت‌زنی در خیابان‌های شهر خرسون هستند.

۲ سال پیش
تماس تلفنی بایدن با زلنسکی برای پیگیری اوضاع نیروگاه هسته ای زاپروژیا

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با ولودیمر زلنسکی در جریان آخرین وضعیت نیروگاه هسته ای زاپروژیا که ساعاتی طعمه حریق شده بود، قرار گرفت.

مقامات اوکراین دقایقی پیش اعلام کردند اوضاع در این نیروگاه تحت کنترل است و به بدنه اصلی آن آسیبی وارد نشده است.

۲ سال پیش
تماس تلفنی جانسون با رییس جمهور اوکراین

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس  در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین وعده داد خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در ساعات آتی پیرامون شرایط نیروگاه اتمی آسیب دیده زاپروژیا شود. 

 

۲ سال پیش
آمریکا: خطر تشعشعات هسته ای در اوکراین وجود ندارد

یک مقام آمریکایی اعلام کرد هیچ شواهدی مبنی بر انتشار تشعشعات رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای زاپروژیا در اوکراین که دچار آتش سوزی شده بود دیده نمی شود. 

همچنین یک مقام اوکراینی از نبود خطر محیطی در این نیروگاه خبر داد. 

سازمان بین المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرد مقامات اوکراینی تایید کرده اند که هیچ کدام از تاسیسات حیاتی نیروگاه زاپروژیا آسیب ندیده است. 

۲ سال پیش
مجوز پمپ بنزینهای متعلق به روسیه در نیوجرسی آمریکا تعلیق شد

با ادامه عملیات نظامی روسیه به اوکراین، مقامات نیوجرسی اعلام کردند مجوز تمامی پمپ بنزین هایی که متعلق به یک شرکت بزرگ نفتی در مسکو هستند تا اطلاع ثانوی تعلیق می شود.

آنیبال راموس، یکی از مقامات شورای شهر نیوجرسی در این باره گفت: این اقدام در جهت حمایت از سایر کشورهای جهان برای تحت فشار قرار دادن روسیه برای پایان جنگ در اوکراین انجام شده است.

۲ سال پیش
مقامات اوکراین: آتش سوزی در نیروگاه هسته ای زاپروژیا خارج از محدوده نیروگاه بوده است

سرویس اضطراری دولتی اعلام کرد آتش سوزی در نیروگاه هسته ای زاپروژیا به نیروگاه آسیبی وارد نکرده و موشک به یکی از ساختمانهای اداری خارج از فضای نیروگاه اصابت کرده است.

رییس این نیروگاه در مصاحبه با تلویزیون اوکراین 24 اعلام کرد: در حال حاضر امنیت تشعشعات در این نیروگاه تامین شده است و خطری منطقه را تهدید نمی کند. 

۲ سال پیش
بازگشت دو نفتکش روس از سواحل کانادا

پس از اعمال تحریم های گسترده علیه دولت مسکو، دو نفتکش متعلق به روسیه که قرار بود در سواحل کانادا محموله خود را تحویل دهند مسیر خود را به سمت روسیه تغییر دادند.

منابع خبری می گویند نفتکش "اس سی اف نوا" که با پرچم لیبریا در حال حمل نفت خام به سمت کانادا بود، روز گذشته از بندر سنت جان در سواحل کانادا تغییر مسیر داد و در حال حاضر به سمت دریای کارائیب در حرکت است.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی وزاری خارجه آمریکا و اوکراین

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در مورد حمایت امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه مورد نیاز کی یف گفتگو کرد.

وی در این گفتگو به بررسی آخرین تحولات در مناطق مختلف اوکراین پرداخت.

۲ سال پیش
درخواست فعال حقوق بشر روس از قدرتهای جهانی برای تحت فشار قرار دادن روسیه

گری کاسپاروف، فعال حقوق بشر روس و قهرمان سابق شطرنج جهان از قدرتهای جهان خواست تا استراتژی نظامی و اقتصادی سخت تری را علیه ولادیمیر پوتین به منظور توقف جنگ اوکراین اعمال کنند.

کاسپاروف در مصاحبه با رویترز از کشورهای غربی خواست سفیران خود را از مسکو فرا بخوانند، روسیه را از آژانس پلیس جهانی(اینترپل) اخراج کنند و در آسمان اوکراین منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند.

۲ سال پیش
آلمان: ناتو قصدی برای استقرار موشک در اوکراین ندارد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اعلام کرد: ناتو هیچ برنامه ای برای استقرار موشک در خاک اوکراین ندارد. تصمیم برای عدم عضویت گرجستان و اوکراین در ناتو در گذشته درست بود و هنوز هم این موضوع در دستور کار نیست. 

وی افزود: تصمیم برای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین درست است. من با پوتین و زلنسکی، روسای جمهور روسیه و اوکراین برای مدیریت بحران در تماس هستم. 

۲ سال پیش
بررسی احتمال ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین

انگلیس روز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ۴۵ کشور از ۵۷ عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در حال راه اندازی سامانه‌ای برای تشکیل تیمی از کارشناسان به منظور تحقیق درباره احتمال ارتکاب جنایات جنگی توسط روسیه در اوکراین هستند.

دفتر انگلیس در این سازمان تصریح کرد: ” آنها با توسل به مفاد سازوکار مسکو در سازمان امنیت و همکاری اروپا تیمی از کارشناسان مستقل را برای کشف حقایق و اوضاع موارد احتمالی جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت از جمله موارد ناشی از حملات عامدانه و بی محابا علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی تشکیل می‌دهند.“

۲ سال پیش
ممنوعیت پخش راشاتودی در انگلیس

دولت انگلیس روز پنجشنبه از ممنوعیت بخش  شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان دولتی روسیه (راشاتودِی) در خاک خود خبر داد و این شبکه را به اشاعه «تبلیغات سمی» مسکو در جنگ با اوکراین متهم کرد. انگلیس اعلام کرد این شبکه هدف تحقیقات متعدد اداره تنظیم مقررات قرار دارد.

نادین دوریس، وزیر فرهنگ انگلیس به نمایندگان پارلمان گفت: «از زمان حمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین، من درباره اینکه نباید رسانه‌های ما به روی تبلیغات سمی در بین کانون‌های خانوادگی انگلیس باز باشد، به وضوح سخن گفته ام».

وی افزود: من بسیار خوشحال شدم که روز گذشته پخش برنامه‌های این شبکه در تلویزیون‌های انگلیس ممنوع شد. در پیامی کتبی خطاب با مِتا (خانه مادر فیس بوک) و اینستاگرام و تیک تاک، درخواست شده است تا دسترسی به راشاتودی از طریق این پایگاه‌ها در انگلیس مسدود شود. پیش از این یوتیوب نیز چنین تدبیری را به اجرا گذاشت. اداره تنظیم مقررات رسانه‌ها در انگلیس (آفکام)، به علت عدم رعایت اصل جانبداری در پوشش اخبار حمله روسیه به اوکراین، راشاتودی را هدف ۲۷ تحقیق قرار داده است.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز به نقل از شهردار انرهودار گزارش داد «نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا» پس از حمله روسیه آتش گرفت.

خبرگزاری اوکراین مدعی شده است تیراندازی نیرو‌های روسی به سمت «نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا» ادامه دارد.

شهردار انرهودار مدعی شد: هدف قرار دادن نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا از سوی روسیه تهدیدی برای امنیت جهانی است.

انرهودار (Enerhodar) شهری در شمال غربی قسمت استان زاپروژیا (Zaporozhye) در جنوب اوکراین است.

۲ سال پیش
آتش‌سوزی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، «نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا» (Zaporozhye) از آتش‌سوزی در قلمرو ایستگاه خود خبر داده است.

همزمان، رسانه‌های اوکراینی تصاویری از یک دوربین نظارتی که گفته می‌شود مربوط به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا است، منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد دود از ساختمان‌های موجود در قلمرو این نیروگاه بلند می‌شود.

زاپروژیا، شهری است که در جنوب مرکزی کشور اوکراین و در کنارهٔ رود دنیپر واقع شده است.

۲ سال پیش
بلینکن: نخبگان روسیه، شبکه‌های مالی و دارایی‌های آن‌ها را هدف قرار دادیم

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد:

  • واشنگتن و متحدانش متعهد هستند که اطمینان حاصل کنند روسیه بهای سنگین اقتصادی و دیپلماتیک برای تجاوزات خود به اوکراین پرداخت می‌کند.
  • ۲۲ شرکت مرتبط با تأسیسات دفاعی روسیه را برای ضربه زدن به ماشین جنگی پوتین تحریم کردیم.
  • ما کنترل‌هایی را بر بخش نفت‌وگاز روسیه و تجهیزات استخراج و پالایش اعمال کرده‌ایم.
  • نخبگان روسیه، شبکه‌های مالی و دارایی‌های آن‌ها را هدف قرار دادیم و صدور ویزا را برای همکاران کرملین و خانواده‌هایشان محدود کردیم.
۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، شورای قطب شمال اعلام کرد که به دلیل نقض آشکار حاکمیت یک کشور دیگر از سوی مسکو، جلسات برنامه‌ریزی شده خود در روسیه را لغو کرده است.

۲ سال پیش
۳ جنگنده و ۲ بالگرد ارتش روسیه ساقط شدند

به گزارش الجزیره، خبرگزاری اوکراین مدعی شد ۳ جنگنده و ۲ بالگرد ارتش روسیه طی ساعات گذشته ساقط شدند.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرده است که هیئتی متشکل از کارشناسان مستقل برای بررسی تخلفات روسیه تشکیل خواهد داد.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر حمل‌ونقل کانادا اعلام کرد: یک هواپیمای اجاره شده حامل شهروندان روسیه را در فرودگاه «یلونایف» در شمال غربی کانادا توقیف کردیم.

پیش از این نیز به گزارش خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در کانادا گفته است: ما از توقیف هواپیمای حامل روس‌ها در کانادا مطلع و در حال همکاری با مقامات برای حل این مشکل هستیم.

۲ سال پیش
وب‌سایت بی‌بی‌سی در روسیه از کار افتاد

خبرگزاری آرتی گزارش داد، وب‌سایت بی‌بی‌سی (bbc.com) در روسیه از کار افتاد.

انگلیس: هدف ما فلج کردن اقتصاد روسیه است

۲ سال پیش

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا مدعی شد حمله وحشیانه روسیه صلح و نظم در سراسر جهان را تهدید می‌کند.

نخست‌وزیر کانادا گفت: در تماسی که با همتای هلندی خود داشتم، تعهد خود را برای همکاری برای حمایت از اوکراین تأیید کردم.

۲ سال پیش

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ما همچنان به اوکراینی‌ها تسلیحات و سیستم‌هایی برای مقابله با تهدیدات میدانی و هوایی می‌دهیم.

۲ سال پیش
انفجاری مهیب در کی‌یف

شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد انفجاری مهیب در کی‌یف، پایتخت اوکراین روی داده است.

۲ سال پیش
احضار سفیر اوکراین در سنگال

به گزارش الجزیره، وزارت امور خارجه سنگال اعلام کرده است: سفیر اوکراین را برای اعتراض به انتشار فراخوانی برای استخدام سنگالی‌ها برای جنگ در اوکراین احضار کردیم.

۲ سال پیش

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از رئیس‌جمهور گرجستان مدعی شد کاری که پوتین در اوکراین انجام می‌دهد نوعی جنگ کشتار جمعی است.

رئیس‌جمهور گرجستان همچنین مدعی شد: به نظر می‌رسد پوتین نه تنها به دنبال تصرف مناطق اوکراین است، بلکه گویی می‌خواهد کل این کشور را نابود کند.

۲ سال پیش
فیس‌بوک در روسیه کار نمی‌کند

الجزیره به نقل از رسانه‌های روسی گزارش داد که شبکه اجتماعی فیس‌بوک کار خود را در روسیه متوقف کرد.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز گزارش داد، دولت بایدن به اوکراینی‌هایی که شرایط اقامت در آمریکا را نقض می‌کنند، معافیت از اخراج شدن می‌دهد.

۲ سال پیش

الجزیره گزارش داد، وزارت دفاع چک اعلام کرده است کمک‌های نظامی اضافی از جمله سلاح‌های سبک و مهمات به اوکراین ارسال خواهد کرد.

۲ سال پیش

روزنامه واشنگتن پست نوشت، یکی از مقامات خرسون مدعی شده است اگر مسیری برای تخلیه غیرنظامیان و تحویل غذا و دارو باز نشود، با فاجعه مواجه خواهیم شد.

این مقام در خرسون اوکراین گفت: غذا و دارو در حال تمام شدن است و نمی‌توانیم بیش از ۴ روز در این راه مقاومت کنیم.

این در حالی است که ولادیمیر پ.تین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است نیرو‌های روس گذرگاه‌هایی انسانی را در همه مناطق باز کرده‌اند تا غیرنظامیان بتوانند خارج شوند.

۲ سال پیش

یک مقام آمریکایی به الجزیره گفت: مکانیسم حل مناقشه با هدف جلوگیری از محاسبه اشتباه، حوادث و تشدید تنش با روسیه است.

۲ سال پیش
هیچ برنامه‌ای برای دیدار جو و پوتین وجود ندارد

کاخ سفید اعلام کرد: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای دیدار جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه وجود ندارد، اما ما دیپلماسی را از روی میز حذف نخواهیم کرد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، یک مقام ریاست جمهوری اوکراین مدعی شد یکی از اهداف حمله روسیه به این کشور ایجاد بحران انسانی است.

این مفام گفت: صد‌ها تُن کالا برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی به کی‌یف و ۲۴ منطقه اوکراین ارسال شده است.

۲ سال پیش
انگلیس: جناح شرقی ناتو را تقویت و از امنیت اروپا حمایت می‌کنیم

خبرگزاری الجزیره گزارش داد، لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: ما در حال کار برای کمک به اوکراین برای دفاع از خود با همکاری متحدان خود در کشور‌های بالتیک هستیم.

وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: جناح شرقی ناتو را تقویت می‌کنیم، از امنیت اروپا حمایت می‌کنیم و با تحریم قدرت ماشین جنگی پوتین را کاهش می‌دهیم.

وزارت دفاع انگلیس نیز گفته است: پوتین می‌تواند به خونریزی در اوکراین پایان دهد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزیر حمل‌ونقل کانادا اعلام کرد که: ما همچنان روسیه را مسئول حمله به اوکراین می‌دانیم.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در کانادا گفت: ما از توقیف هواپیمای حامل روس‌ها در کانادا مطلع و در حال همکاری با مقامات برای حل این مشکل هستیم.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد، سفارت روسیه در کانادا در مورد بازداشت شهروندان روسی در هواپیمای استیجاری، به وزارت خارجه کانادا نامه نوشت.

۲ سال پیش
شورای بالتیک عضویت روسیه را به حالت تعلیق درآورد

دولت نروژ اعلام کرد، شورای بالتیک عضویت روسیه را به حالت تعلیق درآورد و بلاروس را که به دلیل تهاجم به اوکراین دارای وضعیت ناظر است مستثنی کرد.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، شارل میشل، رئیس شورای اروپا مدعی شد اتحادیه اروپا با موافقت با حمایت از افرادی که از جنگ فرار می‌کنند، به نشان دادن همبستگی خود با اوکراین ادامه می‌دهد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان مدعی شد: جهان به میزان قابل توجهی از صلح کمتری برخوردار شده است و ما باید برای صلح بجنگیم.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا مدعی شد: ما پروژه‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم که سریع‌ترین و ایمن‌ترین راه را برای اوکراینی‌ها برای آمدن به کشورمان فراهم می‌کند.

۲ سال پیش

الجزیره گزارش داد، نخست وزیر اوکراین اعلام کرد این کشور به کمک نیاز دارد و افزود: ما در پشت یک هدف مشترک برای بیرون راندن دشمن از سرزمین خود متحد هستیم.

۲ سال پیش
درخواست گرجستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا

یک دیپلمات گرجستانی در توییتر نوشت، گرجستان درخواست رسمی برای پیوستن به اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

روز گذشته نیز خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود، مولداوی رسماً برای عضویت در اتحادیه اروپا درخواست داد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، مشاور ریاست جمهوری اوکراین مدعی شد: نیرو‌های ما در حال تعقیب سربازان روسی در «نیکولایف» در جنوب اوکراین هستند.

۲ سال پیش

الجزیره به نقل از وزارت دفاع اوکراین گزارش داد، نبرد‌ها در شهر «هوستومیل» در مجاورت کی‌یف، پایتخت این کشور ادامه دارد.

وزارت دفاع اوکراین همچنین اعلام کرده است ۲۰ خودروی زرهی روسیه را در نبرد‌های امروز منهدم کردیم

۲ سال پیش
تعلیق حضور ورزشکاران روسیه در مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری

خبرگزاری تاس گزارش داد، فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری تصمیم به تعلیق حضور ورزشکاران روسیه در مسابقات بین‌المللی گرفت.

۲ سال پیش
بازداشت خلبان اوکراینی از سوی روسیه

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد، روسیه یک خلبان نظامی اوکراینی را پس از اصابت موشک به هواپیمایش بازداشت کرد.

۲ سال پیش
نیرو‌های روسی وارد شهر «انرودار» شدند

الجزیره نوشت، رسانه‌های اوکراینی گزارش داده‌اند، نیرو‌های روسی وارد شهر «انرودار» در جنوب شرقی اوکراین شده و به سمت نیروگاه اتمی «زاپوریژیا» می‌روند.

به گفته رسانه‌های اوکراینی درگیری‌های شدید در شهر انرودار در شرق اوکراین در جریان است.

۲ سال پیش

نشریه بلومبرگ به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، افراد نزدیک به پوتین نمی‌توانند نام خود را از لیست تحریم‌ها حذف کنند.

۲ سال پیش
گفت‌وگوی تلفنی زلنسکی با بن سلمان

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تماس تلفنی از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دریافت کرد که طی اسن تماس آن‌ها در مورد بحران جاری و تلاش‌ها برای میانجی‌گری صحبت کردند.

ولیعهد سعودی به زلنسکی از آمادگی عربستان برای میانجی‌گری و حمایت از تلاش‌های بین‌المللی با هدف حل‌وفصل سیاسی بحران اطمینان داد.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد: ما از تلاش‌های جاری برای افشای هرگونه نقض احتمالی حقوق بشر روسیه در اوکراین حمایت می‌کنیم.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: من با همتای قطری خود درباره تلاش‌های بین‌المللی برای تشدید فشار سیاسی و اقتصادی بر روسیه گفت‌وگو کردم.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد کشور‌هایی که از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه حمایت می‌کنند، به ناچار خود را در سمت اشتباه تاریخ خواهند دید.

۲ سال پیش

خبرگزاری آکسیوس به نقل از مقامات صهیونیستی نوشت، تل‌آویو به درخواست آمریکا برای حمایت از قطعنامه سازمان ملل در محکومیت تهاجم روسیه، امارات را تحت فشار قرار داد.

۲ سال پیش
انگلیس: هدف ما فلج کردن اقتصاد روسیه است

به گزارش الجزیره، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: حمله روسیه به اوکراین پیامد‌های اقتصادی وخیم و ویرانگری خواهد داشت.

وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: هدف ما فلج کردن اقتصاد روسیه و کاهش توانایی ماشین جنگی پوتین است.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
در دوره ترامپ توی فیلم های هالیوودی همیشه میگفتند کی داره آمریکا رو میگردونه میگفتند پوتین
مدارک وقتی نشر شد که کرملین هزینه کرده ترامپ رییس جمهور بشه معلوم شد پوتین با ترامپ خیلی رفیقه برای همین نذاشتند ترامپ دوباره رای بیاره
الانم پوتین برای آینده امید به ترامپ داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
برادران رزمنده ابر قدرت روسیه چرا تو گل گیر کردن اوکراین همش قد استان تهرانه ها؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
یوخ‌ بابا
Germany
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
دقت کردین ک اسم شهر های اوکراین خیلی ضایع است !......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
درود بر پوتین و روسیه که به آمریکا رو نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
8 سال جنگیدیم یه وجب نیفتاد دست بعثی ها یه لحظه هم کم نیاوردیم
8 روز نجنگیدن پایتخت دست روس ها از اول هم کم آورده بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
به نظرم باید چرنوبیل رو منفجر کنن
Iran (Islamic Republic of)
یک ادم
۰۹:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
روانی اون منفجر بشه کلا آسیا هم میوفته تو خطر، میفهمی چی میگی؟ اون از چرنوبیل، قبلش هم Kyshtym بود که به ایران هم رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
تجاوز چند سرباز روس به دو زن اوکراینی در خارکیف منتشر شده است, شرم بر این روسیه. اگر شما روس ها دین ندارید لااقل ازاده باشید. ننگ بر روسیه. مرگ بر امریکا و اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
خودشون بودن انداختن گردن روسیه...اینطوری مخ مردم بدبخت رو تلیت مکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
جالبه وزیر خارجه یه کشور جنگ افروز تروریست صفت تروریست پرور که حتی به زن و بچه های کوچیکم رحم نمیکنن، دم از مذاکره و گفتگو میزنه. هههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
شکست غرب غربگراها نزدیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
اتفاقا اشتباه داری میکنی روسیه با این جنگ خودشو بدبخت کرد شک نکن غربیها حیله گرند با این کار روسیه رو وارد یه جنگ فرسایشی کردن کاش پوتین با سیاست حلش میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
نه به جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
دیگه کار اوکراین تمام شد،دیگه شد جزو روسیه.تو یک هفته دو تا شهر گرفت روسیه بقیش که براش اب خوردنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام
این مطلب رو به یاد داشته باشید
باتلاق اکراین شروع یه خسارت بزرگ برای روسیه خواهد بود
حتی اگه همین الان روسیه اقدام به عقب نشینی کنه باز هم تا مدت ها اثرات بد این تصمیم پوتین مردمش رو متضرر می کنه.
بازنده اصلی این جنگ مردم دو کشور در گیر هستند.
درس عبرت: یک تصمیم اشتباه بزرگان کشور موجب نابودی زندگی دو ملت میشه و حتی به ضرر کل مردم دتیا تمام میشه
عقل یار خوش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
رهبر انقلاب اسلامی باید احکام ثانویه صادر کند که بمب اتمی حلال بشه تولید بشه در شرایط اضطراری الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
اگر اینطور باشه که دیگه کسی رو کره زمین باقی نمی مونه...الکی حرف نزن.
Germany
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
شما یکمی تواضع داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
کاش به فکر مردم یمن هم بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
مردم آمریکا و کشورهای اروپایی از سران و مسئولان کشورشان بخواهند که نسبت به جنگ روسیه و اوکراین بی طرفی خودشان را اعلام کنند تا به سرنوشت اوکراین دچار نشوند.
اگه جنگی به اون کشورها کشیده شود ، مسئولان و سران همین کشورها همچون زلنسکی مردم را رها و فرار می‌کنند. این خط و این نشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
چرا هفت خر نام گرفته خر سون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
غربیهای دروغگو این چند روز کلی خالی بندی کردند. مثلا ادعای سرنگون کردن ۶ هواپیمای روسیه توسط خلبانی که بهش می‌گفتند روح کی‌اف. آش اینقدر شور شد که کاربران آمریکایی عکس ساموئل هاید کمدین آمریکایی رو با لباس خلبانی در هواپیما فتوشاپ کردند ولی آدام کینزینگر سناتور نادان آمریکایی بدون اینکه متوجه باشه این عکس رو به عنوان خلبان خیالی قهرمان اوکراین توییت کرد و مورد تعریف و تمجید قرار داد. وزارت دفاع اوکراین تا جایی پیش رفت که کلیپی از یه بازی رایانه‌ای رو به عنوان سرنگون کردن هواپیمای روسیه منتشر کرد. غربیها فقط خالی بندی و پروپاگاندا هستند و رسانه رو ازشون بگیری در دنیای واقعی هیچی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
از شاهکارهای دولت اوکراین آزاد و مسلح کردن اراذل از زندانه و مسلح کردن مردم عادی بدون بررسی سوابق اونها و آشنایی با سلاحه بوده تا به قول خودشون با روسها بجنگند. حدس بزنید چه اتفاقی افتاده. مغازه‌ها در کیف غارت شدند و ازاذل و مردم نا آشنا به سلاح همدیگه رو کشتند. شاید هم ذلیلسکی میخواد کشته‌سازی کنه و بندازه گردن روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
احمق همین اتفاق تو جنگ تحمیلی هم افتاد اونها دارن سعی میکنن از خاک کشورشون دفاع کنن یعنی اینقد فهم نداری؟!!!معلومه که یه عده همیشه دنبال ماهی گرفتن از اب گل الود هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
چرا نوشتین عملیات؟؟؟
مگه این حمله نظامی نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی دلقک دوباره شاهکار کرد. دولت اوکراین به مردم گفته از خونه‌هاتو کوکتل مولوتوف بندازید تو تانکها و خودروهای زرهی روسیه. چند تا اوکراینی ابله به این توصیه گوش کردند و مولوتف رو انداختند تو یه خودرو زرهی. خوردو آتیش گرفته و مهمات داخلش منفجر شده و ساختمانهای اطراف صدمه دیدند. زلنسکی ترسو حاضره حتی اوکراینیها رو به کشتن بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خرسون؟!خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اعزام داعشی ها حق و باطلو مشخص میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین روز جمعه سربازان روس را به «تجاوز جنسی به زنان در شهرهای اشغال‌شده اوکراین» متهم کرد.
رونوشت به سینه چاکان پوتین و شرق گداهایی که در ماه چهره ...پوتین را میبینند
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر دنیا در قبال پوتین تروریست که در سوریه مخالفان دیکتاتوری اسد را کشت به خاطر جنایت در حق بشریت محاکمه میکرد الان پوتین تروریست جرات نمیکرد به اوکراین حمله کند و با پرویی دنیا رو تهدید به استفاده از بمب هسته ای نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
روزنامه الیمنیه اعلام کرد هسته‌های تروریستی «القاعده و داعش» در عدن برای جذب ده‌ها نفر از استان‌های جنوبی و فرستادن آنها به اوکراین برای مبارزه با روسیه خبر دادند.

به راستی که شرم آوره. زمانی که پناهجویان سوری و عراقی به اروپا می رفتن، یا تو دریا قبل از رسیدن به ساحل غرق شون می کردن یا پشت مرز نگه می داشتن و اذیت و خار و خفیف شون می کردن. اما حالا دست به دامن تروریست ها شدن و دارن به راحتی راه شون میدن اروپا. بترسید از روزی که این داعشی های پست تر از حیوان بلای جون تون بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
تجاوز و ضربه زدن به استقلال هر کشوری از هر نوع محکوم چه یمن باشد چه عراق چه افغانستان چه لبنان و سوریه چه اوکراین وکشتن غیر نظامیان محکوم و متجاوز باید در مجامع بینالمللی محکوم واز مردم بیگناه حمایت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین روز جمعه سربازان روس را به «تجاوز جنسی به زنان در شهرهای اشغال‌شده اوکراین» متهم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اونایی که مرتب از پوتین دفاع میکنند اگه متوجه بشن ارتش روسیه به زنان اکراینی تجاوز میکند بازم دفاع میکنند؟
Poland
محمد
۲۱:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
نوش جونشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
مدرک؟ حرف مفت زدن راحته. روسیه اگه میخواست مردم رو بکشه یا سیستماتیک به زنها تجاوز کنه اولین کاری که میکرد برای اینکه کسی متوجه نشه قطع برق و اینترنت اوکراین بود. چیزی که تو میگی آمریکا در ابوغریب و زندان‌های دیگه مرتکب شده و احتمالا برای اینکه خودشو تطهیر کنه با رسانه‌های جورواجور داره یه مشت مضخرف به خورد غربگداهای دنیا میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
از کجا میدونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ارتش روسیه خیلی با نجابت تر از این حرفهایی هست که جنابعالی میزنی.
مگه داعشی که توسط آمریکا و اروپا تشکیل شد به زنان سوریه ای تجاوز نکردند ؟؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
فیلم تجاوز منتشر شده؟.انگار بهشت به ارتش روسیه داده شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
بله فیلم تجاوز به زن اوکراینی توسط سرباز روس در اینترنت منتشر شده است, بنده تا دیروز طرفدار روسیه بودم ولی الان حالم از روسیه به هم خورد, متاسفم چرا زبان روسی بلدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
اثیات کن. سه نفر شاهد بیار. سه نفر که با چشم خودشون تجاوز رو دیده باشن
Germany
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
"اثیات کن. سه نفر شاهد بیار. سه نفر که با چشم خودشون تجاوز رو دیده باشن" چقدر حرص میخوری تو؟ فیلمش هست، در ضمن سه نفر شاهد اونجا باشن خودشون هستن وگرنه کسی جرات تجاوز نداشت. اینهمه شرقگدا بودن دیگه غیر قابل تصوره. در ضمن اونی که میگه روسیه میتونست اینترنت رو قطع کنه باید بگم استارلینک هست شما نگران نباش. همون روس های نجیب به ایران هم تجاوز کرده بودنا، فراموش کردین؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
جناب زلنسکی ما ایرانیان هیچگونه شناختی نه از شخص شما داریم نه از اوکراین و نیاتتان داریم فقط می دانیم و می شنویم که جناب پوتین روسیه پشت سرتان میگن تو نژادپرست تبعیضگر شکنجه گر سفاک جنایتکار بودی و هستی میگن ضد حقوق بشر انسانی و تبعیضگر بودی میگن با ناتو و آمریکایهای تروریست نقشه کشیده بودی به روسیه حمله کنی و موشکهای کشتار جمعی در اوکراین مستقر کرده بودی میگن مردم روسیه مقیم در اوکراین رو شکنجه می دادی و نسل کشیشون کردی میگن یه فراعنه ظالم و ستمگر بودی و هستی ولی نمی دونیم با این همه ظلم و ستمگری که روسها پوتین میگن داشتی چرا انقدر دانشجوی ایرانی و خانواده های ایرانی زیاد در کشور اوکراین در رفاه آرامش در صلح خوشی از سالها قبل داشتن در اوکراین زندگی خوب خوشی می کردند و الان هم که جنگ شده به زور از اوکراین آواره شدند و مردم اوکراین رو بسیار زیاد دوست دارند فقط همین را می دانیم جناب زلنسکی که اگر گفته های پوتین و روسیه سراپا دروغ بوده باشد انتقام بدی را خداوند جل جلاله ازشان خواهد گرفت و امیدواریم هرچه سریعتر جنگ خانمانسوز در اوکراین پایان یابد و درغگویان و جنایتکاران واقعی رسوای هفت عالم شوند و مجازات شوند اگر هم که روسها راست میگویند داری حتما تقاص کردار زشتت رو می دهی الله اعلم ولی بدان که خداوند جل جلاله دروغگویان جنایتکاران خبیثان رو رسوای هفت عالم خواهد کرد و حق آشکار می شود و حق به حقدار راستگویان خواهد رسید و جنایتکاران مجازات سختی خواهند شد به قول معروف می گوید گیرم که خلقی را به فریبی فریفتی با دست انتقام طبیعت خداوند جل جلاله چه خواهید کرد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر آزاده اندیشانه خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Germany
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
روسیه به فکر شوروی سابق ترکیه عثمانی !
چین هم دیگه نگو باید ترسید از اینها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
باید ترسید از فساد آمریکایی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
باید از آمریکا و اروپا که نماد بی منطقی ، بی وجدانی ، دیکتاتوری و سلطه گر هستند ، ترسید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
کاسه لیسی و ماله کشی برای دولت های غربی به شدت مورد نکوهش است
خاک عالم بر سر مزدوران کثیف و کودک کش اسرائیلی و اوکراینی و آمریکایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر آمریکا در عراق و شوروی در افغانستان پیروز شد روسیه هم در اکراین پیروز میشه فعلا زوده بفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
پوتین روسیه را خوب سروسامان داده بود ولی آخراش خراب کرد این جنگ براش گران تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اگه پوتین شیر مرد ساربانه ، میدونه که شتر را کجا بخوابونه.
Iran (Islamic Republic of)
ایران وطنم
۱۷:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام.نصر من الله و فتح القریب،باید به روسیه کمک مخفیانه پهبادی انجام شود تا در مقابل ناتو پیروز شود،ناتو تهدیدی برای امنیت جهانی محسوب میشود،غرب و امریکا با انقلاب مخملی اوکراین رو در دست گرفته بودند و قصد استقرار سامانه موشکی ناتو را داشتند،همچنین،مجلس شورای اسلامی،جناب رییس جمهور مردم ایران هم اکنون حدود چهارمیلیون خودروی سواری نیاز دارند،خودروسازان حلبی داخلی در حال احتکار،گرانفروشی ده برابری هستند و توان پاسخگویی ندارند،به این خواست عمومی مردم در جهت واردات خودرو احترام و ارزش قایل بشید و دستور و اجازه واردات خودروهای ارزان باکیفیت و باتعرفه گمرکی فقط دو درصد برای عموم مردم را ازاد کنید تا به انحصار،احتکار و گرانفروشی داخلی پایان داده شود.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام باشگاه خبرنگاران جوان لطفا وقت کردید یه گزارش از جنگل های شمال تهیه کنید همینجوری راحت دارن درختان قطع میکنن دیگه چیزی از جنگل نمونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر پوتین و روسیه، به روسیه اعتماد نکنید.
دمیترو کولبا وزیر خارجه دولت اوکراین چند دقیقه پیش گفته است سربازان روس به زنان اوکراینی تجاوز می کنند. این چه حقوق بشری است که صلح در ان بی معناست. این مورد شوخی نیست، کمی بیاندیشید! لطفا این کامنت را منتشر بفرماید یا حداقل روشن کنید جریان چیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
دورود بر روسیه . بزن اوکرین رو که داری درست میری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
کاسه بشقاب لیس های غرب و اوکراین بدانند که به اهداف کثیف خود دست پیدا نخواهند کرد
ایران با قدرت ، عضو دائم SCO و عضو CSTO خواهد شد
تا کور شود چشم دشمنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
مرک بر بن سلمان داعشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
لطفا نشر دهید یا خودتان مشکل داشت اصلاح کنید

خارمیانه در 3ماه آینده مشخص میشه چه درگیری توش پیدا میشه .
روسیه احتمالا پیروز میشه ولی مطمئنا حمایتش به خاطر این جنگ در خاورمیانه میاد پایین چون هزینه سرسام آوری این جنگ براش داشته نه تنها تحریم بلکه من شنیدم هر موشک "اسکندر" 400 میلیون دلار هزینه ساختش هستش

یکی از اهداف خارج کردنه روسیه از خاورمیانه هستش
بعد روسیه از طریق آسیب دیدن خاورمیانه فقط سلاح میفروشه

مطمئن باشید بسیار بسیار وحشتناک این جنگ روسیه گریبان کشور ما رو خواهد گرفت.
Poland
محمد
۱۶:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خوب شد، دیگه پول هواپیمای اوکراین رو نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۹:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خیلی دوست دارن بدونم تو زندگی واقعی شماها کی هستید. با این نظرات شبیه بیماران روانی هستی. تو اون هوایپما مردم و بچه ها بودن. بوی از انسانیت بردی؟ اصلا انسان هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
کارمای جنگ تو خاورمیانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اگه آمریکا به ایران حمله میکرد آیا دولت و مردم اوکراین حاضر بودن از ما دفاع کنند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
دفاع که هیچ ، کلی نیرو و بمب و رای در مجامع بین المللی هم به آمریکا میدادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
تازه نیرو هم برای کمک به آمریکا میفرستادن. همونطور که به عراق فراستادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
احسنت داداشی، همان طور که سردار سلیمانی و آمریکا ترور کرد، و همین اوکراین بود از آمریکا حمایت می کرد، میگفت آمریکا عملیات نظامی انجام داده، ( زلنسکی حالا بخوره کیف کن، به این میگن عملیات نظامی )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
هرگز،تاریخ ثابت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
هرگز .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اگه آمریکا به ایران حمله می‌کرد آیا دولت و مردم روسیه حاضر بودن از ما دفاع کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین طبق معمول طرف آمریکا رو میگرفت
Poland
محمد
۱۵:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اصلا دیگه چیزی نمیگم بزنید همدیگرو منفجر کنید به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
بزودی زلنسکی را در ته یک چاه پیدا خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
بهتر،روزی هرازر بار التماس میکنه منو ببرید تو ناتو توروخدا.خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
درود بر پوتین احسنت بر این قدرت و ابهت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
صبر کن آینده مشخص خواهد کرد... شوروی هم خیلی ابهت و قدرت داشت. استالین و هیتلر هم قدرت داشتند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
احسنت که سربازان روس به زنان اوکراینی تجاوز کردند درسته؟ احسنت به اینها!!!!! شرم بر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
من واقعا براش دعا میکنم،دیروز سخنرانی داشت خیلی شفاف علت رو توضیح داد،امروز هم خیلی خوراکی برا اکراین برده و حتی صدها پناهجو اکراینی تو مرزاش راه داده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
کسی که از اوکراین حمایت می‌کند، نمی‌تواند ادعا کند که سردار حاج قاسم سلیمانی را دوست دارد
چرا که در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی، اوکراین حمله وحشیانه پهپادهای آمریکایی را محکوم نکرد و از آن به عنوان " عملیات " یاد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر آمریکا و متحدانش،درود بر روسیه،امروز تو شرایط بد خودش تو سازمان ملل از ایران دفاع کرد،و تازه کمک غذایی ب اکراین کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
چرند نگو با اون پرچم انگلیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
هیچ آغازگر و ادامه دهنده جنگی تابحال در تاریخ نه به اهدافش رسیده و نه عاقبت بخیرشده. برید تاریخ رو بخونید اگه تونستید یک مورد خلاف این قانون حق پیداکنید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
کوروش کبیر
اسکندر صغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ممنون از باشگاه خبرنگاران جوان بهترین سایت خبری در ایران و جهان، خسته نباشید خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
من تفاوتی بین بایدن و سران ناتو و پوتین نمیبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
چشماتو باز کن ببین،لطفا پوتین رو با بقیه سران قدرتمند یکی نکن،امروز پوتین،کشورش صدها اکراینی ک پناهنده شدن ب مرز لوهانسک راه داده،کامیونهایی از غذا با خارکیف برد و خرسون،کی ازین کارا میکنه،او حتی گفته قصد تصرف اکراین رو نداره،بعد از صلح مردم خودشون برا کشورشون تصمیم بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
انصافا پوتین یک هزارم جنایتهای اونها رو مرتکب نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر من جای پوتین بودم سریعاً یک بمب هسته ای روی اوکراین می نداختم و می گفتم هرکی مداخته کند سایر بمب ها را نوش جان خواهد کرد.
غیرنظامی و نظامی ندارد، همه چون طرفدار غرب هستند باید به بدترین شیوه کشته بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ایشالا یه بمب بخوره تو سر تو با این افکارت حیوون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
حیوون خودتی
بمب اتم بخوره به سر من
صد ها هزار نفر دیگه هم خواهند مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
فرقش اینجاست
که مردم ایران مسلمان و با ایمان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اینا جاسوس اسرایل هستند اینجوری کامنت میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
تو رو ببرن وسط بیابون بمپ اتم بندازن روی کلت
Iran (Islamic Republic of)
یک ادم
۱۹:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
چون طرفدار غرب هستش باید بمیره؟ واقعا چه آدم های خطرناک و بی وجدانی پیدا میشن. نه بویی از خدا بردی و نه بویی از دین. بعدش تو میگی اونهمه ادم بمیرن ولی تو سر تو نخوره چون کلی آدم دیگه میمیرن؟ کجا زندگی میکنی که صد ها هزار نفر دیگه هم مثل خودت این تفکر خطرناک رو دارن. خدا جزای این حرفت رو بهت بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خطاب به ۱۵:۲۷

خخخخ خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
چقدر روحیه لطیف و انسانی داریی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
بچه ها با بمب شوخی نکنید که شوخیشم زشته. بمب اتم حرام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
خدا رحم کرد تو قدرت نداشتی و رئیس‌جمهور کشورهای همچو روسیه و آمریکا نبودی در این صورت بشریت رو به فنا می دادی . انشالله خداوند تمام مریضان را شفا بدهد . الهي آمین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
کسانی که گدایی غرب می‌کنند و برای آمریکا کاسه لیسی می‌کنند و نوکری انگلیس در ذاتشان است ، نمی‌توانند درباره بحران اوکراین اظهار نظر کنند . این افراد بهتر است بروند و درباره تجاوز عربستان و اسرائیل به خاک یمن و سوریه اطلاعات جمع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
کاسه لیسی غرب و شرق هر دو خودباختگیه محضِ و محکومِ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
امثال تو که مستعمره روسیه شدی و خودت خبر نداری ...۲۵ سال نیروگاه بوشهر عدم کمک به پرونده هسته ای و فقط باجگیری و دو عهدنامه در تاریخ بس نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
نمی‌توان تاثیر آمریکا و انگلیس بر رسانه ها را در بحران اوکراین نادیده گرفت
میخواهند روی حقیقت را بپوشانند تا منافعشان در خطر نیفتد
به طور مثال در یک نمونه ، گفتند که یک تانک روسی یک خودروی غیرنظامی اوکراین را زیر گرفته
بعداً طبق تحقیقات گروه Observers شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ ، مشخص شد که اولاً راننده خودرو زنده و سالم مانده و دوماً تانک مذکور اصلاً روسی نبوده . بلکه تانک ارتش اوکراین بوده !
باید در بحران اوکراین ، اخبار کذب را از اخبار صحیح تشخیص داد . و این جز با بصیرت امکان‌پذیر نمی‌باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اصلا تانک نبود. خودروی زرهی اوکراین بود. بعد تانکهای روسیه اصلا وراد کیف نشدند و زمانیکه این ویدئو رو منتشر کردند اصلا ستون تانکهای روسیه به دروازه‌های کیف هم نرسیده بود.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
احسنت و درود بر روسیه

لهستان و انگلیس رو هم با خاک یکسان کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خبيث تر از همه كشورها فرانسه است.
Iran (Islamic Republic of)
کیهان
۱۴:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
روسیه به آلمان و انگلیس و آمریکا فهموند که دیگه قدرت نظامی جهان در اختیار غرب نیست
و دوره قلدری آمریکا تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
منفی
چون اصلا آمریکا از همون اول هم عددی نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
حالا حمله کردن به کشوری که به مراتب خیلی ضعیف تر از روسیه نشان دهنده شکست آمریکا نیست اگه روسیه می خواهد آمریکا را شکست بده به آلاسکا حمله کنه و آنجا رو تصرف کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
جریان فکری غرب در تلاش است تا با مظلوم نشان دادن ظالم ، معادلات را به هم بریزد و ذهن مردم را شست و شو دهد تا به اهداف پلید و کثیف خود دست یابد
لعنت بر اوکراین
لعنت بر آمریکا
لعنت بر انگلیس
لعنت بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس،خیلی بی ادبی،
لعنت ب امریکا و همقطارانش،درود بر روسیه،پوتین ثابت کرد ک مرد بزرگیه،اصلا وقتی آمریکا از کسی دفاع میکنه بدون ک دروغ میگ و از کسی ک زیاد میترسه هرچی بلاست سرش میاره،ایران،روسیه،عراق،سوریه،یمن،فلسطین.
Germany
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
قرص آروم بخش بخور!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خبيث تر از همه اين كشورها فرانسه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
این افراد از شبکه های معاند و ضد بشر همچون شبکه ی من و تو اخبار را میگیرند ولی تجزیه و تحلیل نمی کنند که اکثر اون خبر ها کذب هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ولادیمیر حیا کن .اکراین رو رها کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ببند دهن تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
آروم نمیگیگیری؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
وقتی رسانه های اکراین ترور سردار سلیمانی رو عملیات ویژه امریکا برای حذف سلیمانی عنوان کردن از نظر ما هم حمله روسیه عملیات ویژه نظامی هستش(((
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
احسنت داداشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
درود بر روسیه ک بجای ما انتقام سردار سلیمانی رو از آمریکای خبیث بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
درود بر پوتین
همین الانش هم پیروز جنگ هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
پرچم روسیه بالاست،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
غرب زده های بیچاره
وقتی رئیس جمهوری کشورک شکست خورده اوکراین به خودش گفته سگ
انتظار دارید پیروز میدان باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
شبکه ی من و تو خیلی تلاش میکنه که مردم اوکراین را مظلوم جلوه بده ولی اینقدر درک ندارد بفهمد که مردم دیگه متوجه شدند که حق با روسیه هست.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۴:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
بخدا راضیم برم واسه اوکراین بجنگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
هیچ کسی حاضر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
قسم میخورم اگه تو کشور ما جنگ شه امثال شما اولین نفری خواهید بود که واسه خودتون سوراخ موش اجاره میکنید
Germany
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
یمن اولویت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
علت،بدبخت اونا نژادپرستن ک به کشورهای ما اعلام کردن گفتن ما مثل کشورهای درحال توسعه جهان سومی نیستیم،ما باسواد و متمدن هستیم،حالا برو جونتو واس اون ها بده،برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خب برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ما هم راضییم تو بری اوکراین. غربگدای کمتر، ضریب هوشی متوسط کشور بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
راه باز جاده دراز
بفرما برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
منتظر کارشناسی های ملت همیشه در صحنه ایران هستیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
دهانت را ببند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
حالا بازم چهارتا غربگدا می آیند و نطر می دهند که روسیه شکست میخوره!!!!!!!!!!!!!
زلنسکی رقاصه اومده به دروغ میگه که تعداد کشته های روس از ۹ هزار فراتر رفت و یک سری احمق مثل خودش باور کردند!!!!!!!!!!!!!
اگه کشته های روسیه به ۹ هزار رسیده باشه ، تعداد کشته های اوکراین قطعا" به ۱۹۰ هزار رسیده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
درود بر روسیه و پوتین ک واقعا دوسش دارم،خیلی با ابهت و کاریزما داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
حالا بازم چهارتا شرقگدای چکمه میان میگن روسیه پیروز میشه روسیه با اون قدرتش اگه تونسته بود همون دو روز اول پیروز میشد نه الان که ده روز گذشته و مثل جنگ یمن رفته تو باتلاق
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی
دلقک اوکراینی و صهیونیست بی سر و پا
باید بداند که با قارقار کردن و بیانیه دادن نمیتوان از خاک کشور دفاع کرد
عمل مهم است نه حرف
همه می‌دانند که زلنسکی مردم بی گناه کشورش را به کشتن داد
البته با همکاری سرویس های جاسوسی واشینگتن و لندن و تل آویو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ننگ بر آمریکا،اروپا،غرب...از خدا خواستم بواسطه روسیه ک حق واقعیش رو می طلبد،حق اینهمه ظلم آمریکا و تحریمهایی ک امروز عنوان کرد ک باید تحریمها حفظ شود رو بگیرد،مروز نماینده روسیه از ایران دفاع کرد ک نباید این تحریمها ثابت بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
درود بر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
دوستان

گول ظاهر ، فرهنگ ، حقوق بشر، و صلح طلبی غرب رو نخورید اینها همان کسانی هستند که وقتی پای منافعشان به میان

می‌آید مثل گرگ همدیگر را لت و پار میکنند. چه کسانی وحشی تر از این جماعت گرگ صفت و درنده است که آغاز گر

جنگ های صلیبی ، جنگ های جهانی اول و دوم ، ویتنام افغانستان ، عراق ، سوریه ....جنگ هایی نه با هزاران کشته ،

که با صدها میلیون کشته اما با امپراتوری دروغ رسانه ای خود نقاب بر چهره میکنند و چهره نحسشان را بزک و تطهیر میکنند و

ما را عقب مانده و تروریست خطاب میکنند. این است واقعیت غرب . غرب وحشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
دوست و برادر،روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام بر ظلم ستیزان و حق طلبان صادق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ان شاء الله حمله بعدی روسیه به لهستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر روسیه کشورهای ناتو را تحریم کرد ما هم باید این تروریست ها را مهار وتحریم کنیم اروپا نباید دیگر رنگ سوخت ارزان راببیند تا از کارهای تروریستی وسلاح های اتمی خود دست بردارند
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۲:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی شکست خورده اعتراف کرد
سگی است که گاز نمی‌گیرد
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسی
۱۰:۱۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
حادثه در بزرگترین نیروگاه اروپا برای مردم کشورهای اروپایی خطر بزرگ سلامتی و امنیتی دارد،روسیه باید احتیاط کند و دست از این رفتارهای جنون آمیز بردارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
احتمالا خودزنی بوده برای کشیدن پای ناتو به جنگ با روسیه. اینقدر که رژیم زلنسکی این چند روز دروغ سر هم کرد و مردم اوکراین رو به کشتن داد دیگه کسی باورش نمیشه روسیه به نیروگاه هسته‌ای حمله کنه. تازه اگه نیروگاه نشت کنه خود روسیه هم در خطر میافته
Iran (Islamic Republic of)
نورمحمد
۰۹:۴۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
به نظر بنده زلنسکی یک دلقکه که درک سیاسی درستی از روابط بین قدرت ها نداره ... بازیچه سیاست های پنهان غرب شده... اگر به جای پوتین یک فرد سوم راهنمایی هم بود متوجه می شد که استقرار موشک های ناتو در اوکراین قابل قبول نیست... این دلقک کورکورانه اوامر اربابش رو اطاعت می کنه و در حال سربازگیری از کشورهای مختلف برای ایجاد جنگ جهانی است... در حالی که تنها خواسته روسیه اینه که عضویت در ناتو نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
روسیه پیشرویش رو کند میکنه با مزاکره دقیقا همون چیزی که آمریکا میخواد تا ازین فرصت استفاده کنه و تروریست ها و تکفیری ها و.... رو از سراسر جهان بفرسته اوکراین! و نه تنها جنگ متوقف نشود بلکه 10 برابر سخت تر شود و اوکراین رو تبدیل به سوریه و باتلاق برای روسیه کنه، واقعا تصمیم روسیه برای کند کردن پیشروی درست نیست باید 24 ساعت وقت بده همه به مناطق امن برن مساجد و کلیساها جاهای امن باشن بقیه جاهها رو به توبره بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
به ما چه؟ هم را بکشند به ما چه؟ ما باید راه خودمان را بریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
جالبه روسیه اینترنت اوکراین رو قطع نکرد خود شرکتهای آمریکایی شروع به قطع و سانسور ویدئوهای شهروندان اوکراینی کردند. الان متوجه میشید چرا روسیه اینکارو نکرد برای اینکه خود مردم نشون دادند ارتش روسیه برای کشتن غیرنظامیها نرفته اونجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
درود بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
زلنسکی و بن سلمان!!!!
دو مهره و بازیچه غرب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
شرط میبندم حمله به نیروگاه اتمی هم کار خود زلنسکی دلقک بوده. این چند روز از بس از این کارا کردند و ادعا کردند روسیه بوده و بعد دستشون رو شد دیگه نمیشه به اوکراین و حامیان غربیش اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
صد درصد همینه،تازه اعلام هم شد ک افراطی های اکراینی در حال خرابکاری بودن،اما روسیه اعلام کرده ک کاملا امنیتی مراقب اونجا هستن،،مطمئن باش روسیه دنبال حقه،پیروز میدان است
Russian Federation
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
رفیق پوتین با تمام قدرت به پیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
رفیق پوتین خخخ کتاب قلعه‌ی حیواناتو بخون تا بفهمی چی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
ارتش روسیه تمام اوکراینو شخم بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
رفیق پوتین به هیچ کدومشون رحم نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
کار زلنسکی تمام هست. داره نفسهای آخرش را میکشه. حدود ۹۰ درصد اوکراین در تصرف روسهاست. اون ۱۰ درصد را هم خودِ روس‌ها تصرف نکردند تا غیر نظامیان بتوانند از آن راه‌ها از اوکراین خارج شوند. اگه داعشی های اروپایی بودند و یک سرزمینی چون اوکراین را تصرف کرده بودند ، همان راه‌ها را هم بسته بودند تا غیر نظامیان نتوانند فرار کنند . ببینید مردانگی روس‌ها را . درود بر شرف و نجابت مردم روس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
جنگ را تا تابستون ادامه بدین تا منم بیام الان هوا سرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۰۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
تمامی این حمایت‌ها و سینه چاک کردن غربی ها در راستای تحریک زلنسکی است دقیقا همان کاری که با صدام کردند و صدام را به جان ایران انداختند
انسانی که شعور و قدرت درک مسائل را ندارد یک ملت و کشور را به نابودی می کشاند
United States of America
ناشناس
۰۶:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
آنقدر تحریم کنید که انشاالله با تحریم هاتان به جهنم برید، لعنتی ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
اینا همش فیلمه،فردا ک تورم تو کشورشون کمبود ذخائر پیدا شد بعد می فهمن ک چ غلطی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
به تو چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
وی پی ان خودتو خاموش کن بعد اراجیف بگو
آخرین اخبار