معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تامین مالی زنجیره‌ای، روش جدیدی برای تامین سرمایه مورد نیاز بخش صنعت و واحد‌های تولیدی است.

در روش زنجیره ای، تامین مالی صنایع از طریق اتصال شرکت‌های فعال در یک زنجیره انجام خواهد شد تا در کنار نیاز کمتر به تزریق نقدینگی به بخش تولید، امکان کنترل تورم و حذف فساد از وام‌های تولید به‌شرط حذف فاصله اسمی و واقعی تسهیلات ممکن شود.

امیر رضا نقش با بیان اینکه شرایط اصفهان بعنوان یک استان صنعتی با دیگر استان‌ها قابل مقایسه نیست، گفت: صنایع بزرگی در زمینه فولاد و نساجی و صنایع دیگری در این خطه فعال هستند که باید از روش‌های جدید تامین مالی برای آن‌ها استفاده کنیم.

دستورالعمل بانک مرکزی در دی امسال در زمینه تامین مالی زنجیره‌ای ابلاغ شده و برای هماهنگی‌های لازم بمنظور اتصال سرویس‌های مورد نیاز از جمله سامانه جامع تجارت با وزارت صمت فرصت داده شده است.

او گفت: همه بانک‌ها باید برای بستر سازی بمنظور ارائه خدمات الکترونیکی و اتصال به سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

مهلت یک ماهه برای فراهم سازی کلیه زیر ساخت‌های ارائه خدمات الکترونیک به بانک‌ها داده شده و امیدواریم در آینده بتوانیم نتایج آن را مشاهده کنیم.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بطور قطع تا سال آینده همه فعالان اقتصادی و واحد‌های صنعتی موظف خواهند بود که خرید و فروش خود را در سامانه ثبت کنند در غیر اینصورت از خدمات دیگر محروم خواهند شد.

فعالان اقتصادی و واحد‌های صنعتی استان هم در این زمینه اعتراض‌هایی را بدلیل موازی بودن سامانه جامع تجارت با سامانه‌های دیگر از جمله سامانه‌های امور مالیاتی دارند، زیرا واحد صنعتی ۲ بار باید این اطلاعات را ثبت کند.

نقش می‌گوید آمادگی کامل برای حذف استعلام‌های فیزیکی در این استان وجود دارد.

مقرر شده است که اتصال این سامانه‌ها هم بمنظور جلوگیری از موازی کاری انجام شود و در صورتیکه این ۲ امر محقق شود می‌توان کار‌ها را با سرعت بیشتری به پیش برد.

استان اصفهان همواره در همه کار‌ها در کشور سرآمد بوده است و امیدواریم در این زمینه هم جزو استان‌های مطرح باشد و بعنوان یک پایلوت (نمونه آزمایشی) خوب بتواند به الگویی برای استان‌های دیگر تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: چند روز بیشتر تا پایان مهلت قانونی برای صدور مجوز‌های کسب و کار بصورت الکترونیکی، باقی نمانده است، اما هنوز منتظر ابلاغ وزارتخانه‌ها بویژه صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بعضی سازمان‌های متولی صدور مجوز‌ها هستیم و هنوز شیوه نامه‌ای در این زمینه ابلاغ نشده است.

سامانه‌های تخصصی صدور مجوز این نهاد‌ها و دستگاه‌ها از جمله " بهین یاب " هنوز به درگاه عمومی متصل نشده است که باید پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

به گفته نقش آمادگی کامل برای هر گونه همکاری در این زمینه در استان اصفهان وجود دارد و در صورت ابلاغ می‌توانیم تا ۲۴ ساعت کار را عملیاتی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان معتقد است باید مشکلات زیر ساخت‌های فناوری این سامانه‌ها هر چه زودتر برطرف شود و دستورالعمل ویژه ابلاغ شود تا بر اساس آن بتوانیم این امر مهم را محقق کنیم و در صورت عملیاتی شدن این طرح، رونق زیادی در تولید و رغبت بیشتر فعالان اقتصادی برای ورود سرمایه به تولید فراهم خواهد شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، حدود ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار