معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سه میلیون و ۴۸۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون وارد استان شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سه میلیون و ۴۸۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون وارد استان شده و از این تعداد سه میلیون و ۳۴۸ هزار دُز تزریق شده است.

دکتر "مریم کوشکی" گفت: از مجموع واکسن‌های وارد شده به استان تاکنون ۸۷ درصد تزریق شده و ۱۳۱ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن در انبار استان موجود است.

او گفت: تاکنون ۸۸.۷ درصد از واجدین شرایط در استان دُز نخست، ۷۷.۸ درصد دُز دوم و ۳۰.۹ درصد دُز سوم را دریافت کرده اند و لرستان در راستای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در رتبه‌های میانی استان‌های کشور قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: لزوم تعامل مردم برای تکمیل طرح واکسیناسیون امری بدیهی است و با توجه به جهش‌های ویروس کرونا پوشش واکسیناسیون باید به سطح ۹۰ درصد برسد.

کوشکی گفت: تزریق دُز سوم بعنوان یادآور نیز با توجه به شروع موج جدید ضرورت دارد که در این راستا آمادگی کاملی برای واکسیناسیون ایجاد شده است.

او گفت: واکسن‌های سینوفارم، برکت، پاستوکووک و کووک پلاس، اسپایکوژن، آسترازنکا و اسپوتنیک در مراکز واکسیناسیون کرونا در سطح استان موجود است و از مردم درخواست می‌شود با توجه به افزایش آمار ابتلای به کرونا، هرچه زودتر برای تزریق اقدام کنند.

اکنون شهرستان‌های خرم‌آباد، ازنا، الیگودرز، بروجرد، پلدختر و کوهدشت در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، و شهرستان‌های دورود، رومشکان، دلفان و سلسله نارنجی و چگنی در وضعیت زرد کرونا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.