مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: کاداستر یا فهرست نقشه برداری ثبتی اراضی ملی و صدور سند تک‌برگ در این استان پایان یافت.

محسن فنودی روز شنبه در نشست خبری در آستانه هفته ملی منابع طبیعی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر بیش از هشت میلیون هکتار از مساحت استان اراضی منابع طبیعی است که تاکنون برای ۷.۵ میلیون هکتار از آن سند مالکیت صادر شده و بقیه در محل اختلاف است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بدین ترتیب کل اراضی ملی و موات استان دارای سند کاداستر شده‌اند، گفت: اکنون ۵۰۰ هزار هکتار سطح اراضی که مورد اختلاف قرار دارد با طرفیت اشخاص حقیقی، آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف و امورخیریه در حال پیگیری است.

وی گفت: این میزان زمین‌های مورد اختلاف نیز ظرف سه ماه نخست سال آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: در اجرای قانون حد نگار، نقشه‌های استاندارد با مختصات جهانی تولید می‌شود و علاوه بر آن مختصات یکپارچه ملی تحت عنوان شمیم که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طراحی و اجرا شده است، روی این نقشه‌ها بارگذاری می‌شود.

وی گفت: صدور اسناد در قالب طرح کاداستر به این معناست که از صدور سند معارض در اراضی ملی جلوگیری شده و هیچ فرد دیگری امکان دریافت سند مالکیت را نخواهد داشت و این اقدام بزرگترین گام برای حفاظت از اراضی ملی، تثبیت مالکیت دولت و کاهش دعاوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.