سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بیش از دو هزار و ۹۸۸ سالمند استان درخصوص امیکرون به صورت تلفنی خدمات مشاوره ای دریافت کرده اند.

دکتر احمدی با اشاره بر تداوم اجرای راهبرد‌های ۹ گانه گام ششم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: انجام واکسیناسیون در مناطق دوردست به همت کانون بسیج جامعه پزشکی استان درحال اجراست.

همچنین توسط آمبولانس‌های سیار به صورت خانه به خانه و در مدارس جهت تکمیل واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در سطح شهرستان شهرکرد در حال انجام است.

بیش از دو هزار و ۹۸۸ سالمند به صورت تلفنی پایش و مشاوره شده اند.

واکسیناسیون کرونا در شهرستان‌های بروجن، شهرکرد و فارسان باید با جدیت بیشتری انجام شود، در مابقی شهرستان‌ها روند واکسیناسیون مطلوب ارزیابی شده است.

تولید محتوای آموزشی، سرکشی از سالمندان و بازدید‌ها و نظارت در جامعه طی دو هفته اخیر به خوبی انجام و منجر به رفع نواقص شد.

فرهنگیان نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.

واکسیناسیون دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش افزایش یابد.

به دنبال بازدید‌های صورت گرفته از مراکز درمانی و بهداشتی استان، ۲۵ تا ۳۰ درصد مشکلات ساختاری وجود دارد.

تشدید نظارت‌ها در مطب‌های خصوصی به منظور تهویه مناسب هوا، نوبت دهی به موقع جهت پرهیز از شلوغی و دفع مناسب پسماند الزامی است.

روند واکسیناسیون در مطب‌های خصوصی استان به خوبی در حال انجام است.

طی دو هفته آینده مرگ و میر ناشی از کرونا افزایشی خواهد بود.

در پیک ششم شیوع بیماری کرونا که از هفته دوم دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شد، بیشتر مبتلایان در استان، زنان و میانگین گروه سنی ۴۵ سال بوده است، ۵۸ درصد مبتلایان به علت تماس با فرد ناقل بیمار شدند.

همچنین در این پیک ۸۴ مادر بارداربه این بیماری مبتلا شد.


بیشتر بخوانید


از هفته دوم دی ماه ۱۴۰۰ و آغاز پیک ششم کرونا تاکنون ۹۲ نفر بر اثر این بیماری در استان جان باختند که ۲۶ نفر آن‌ها هیچ واکسنی دریافت نکردند و ۷۰ درصد نیز با سابقه بیماری زمینه‌ای بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار