سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در پیک ششم شیوع بیماری کرونا ۶۲۵ کودک زیر ۱۴ سال با علائم مشکوک به بیماری امیکرون در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد تست کرونای ۴۷۳ نفر مثبت قطعی اعلام شد.

آقای دکتر خالدی فر در شصتمین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: با تغییر رنگ بندی شهرستان‌های استان و قرار گرفتن شهرکرد، بروجن، لردگان و خانمیرزا در وضعیت قرمز، کیار، سامان، بن، فارسان و اردل در وضعیت نارنجی و کوهرنگ به لحاظ شیوع بیماری کووید۱۹-COVID در وضعیت زرد، باید از عادی انگاری و سهل انگاری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جلوگیری شود.

هم اکنون حدود ۳۰ درصد از کارکنان ادارات دولتی استان دز سوم واکسن کرونا تزریق کرده اند که نیاز است با نظارت مدیران دستگاه‌های اجرایی این رقم افزایش یابد.

 شرط برگزاری اردوی راهیان نور را تزریق ۳ دز واکسن کروناست.

با توجه به ایام پیش رو، تعطیلات عید نوروز و احتمال دیدو بازدید‌ها و تجمعات، همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید است.

 فعالیت تیم‌های سیار واکسیناسیون نیازمند مشارکت‌های سازمان جمعیت هلال احمر و تامین اجتماعی استان است.

 اداره کل میراث فرهنگی استان بر رعایت بهداشت در اقامت گاه‌ها و مراکز گردشگری همزمان با ایام عید نوروز نظاره گر باشد.

شرکت آبفای استان در سلامت آب شرب بوِیژه گندزدایی تانکر‌های آب رسانی برای جلوگیری از بیماری تمهیدات لازم را درنظر بگیرد.


بیشتر بخوانید


 در پیک ششم شیوع بیماری کرونا ۶۲۵ کودک زیر ۱۴ سال با علایم مشکوک به بیماری امیکرون در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد تست کرونای ۴۷۳ نفر مثبت قطعی اعلام شد.

همچنین سه مورد مرگ کودک بر اثر کرونا در استان رخ داد که یک مورد کودک دو ساله بر اثر تب بالا و تشنج و دو مورد دیگر نیز شیرخوارگان ۸ ماهه با بیماری زمینه‌ای بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار