اقامه نخستین نماز بدون فاصله اجتماعی در مسجدالحرام + تصاویر

عربستان اعلام کرد تمامی محدودیت‌های کرونایی را در این کشور لغو می‌کند تا زمینه را برای برگزاری مناسک حج تسهیل کند.

پس از آنکه عربستان لغو تمامی محدودیت‌های کرونایی را اعلام کرد، تصاویر و ویدئو‌هایی از داخل مسجدالحرام منتشر شده که پرسنل را در حال جمع آوری برچسب‌های فیزیکی رعایت فاصله اجتماعی بین نمازگزاران در مسجد و صحن‌های آن نشان می‌دهد.

به گزارش الفرات، یکی از مسئولان وزارت کشور عربستان در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور گفت: «زدن ماسک از این به بعد در اماکن سر باز اجباری نخواهد بود. همچنین در اماکن عمومی نیز رعایت فاصله اجتماعی از جمله در مساجد اجباری نخواهد بود. ماسک زدن، اما در اماکن سربسته همچنان اجباری است.»

رسانه‌های محلی عربستان و فعالان این کشور تصاویر و کلیپ‌هایی از اقامه اولین نماز جماعت صبح را بدون رعایت فاصله اجتماعی در مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) منتشر کرده اند.

مقامات عربستانی اعلام کردند لغو محدودیت‌های کرونایی زمینه را برای برگزاری مناسک حج تسهیل می‌کند.

عربستان همچنین دیگر آزمایش پی سی آر کووید-۱۹ منفی را برای مسافرانی که واکسینه شده اند، اجباری نمی‌داند و در ورود به این کشور نیز قرنطینه نمی‌شوند.

اقامه نخستین نماز بدون فاصله

شیوع کرونا برگزاری مناسک حج را در دو سال اخیر تحت تاثیر قرار داده بود. در سال ۲۰۲۱، تنها ۶۰ هزار نفر در مراسم حج شرکت کردند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹، یعنی یک سال قبل از شیوع بیماری کرونا، حدود دو و نیم میلیون نفر در مناسک حج شرکت کرده بودند.

عربستان کشوری با ۳۴ میلیون نفر جمعیت اعلام کرد که ۳۶۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته داشته است. حال آنکه در ماه ژانویه امسال شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به علت شیوع سویه اُمیکرون ویروس کرونا به شدت افزایش یافته بود.

از زمان آغاز شیوع کرونا در ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان در مرکز چین‏ و سرایت آن به کل جهان و به تبع آن، به عربستان سعودی تاکنون ۷۴۶ هزار نفر از شهروندان عربستان به کووید-۱۹ مبتلا شده اند و از این تعدد ۹۰۰۵ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

عربستان

اقامه نماز

مناسک حج

مدینه

مدینه

مدینه

مسجدالنبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پوتین با عملیات نظامی در اوکراین هر کاری نکرده باشه یه کار خوب کرده: پایان کرونا در دنیا. دقت کردید دیگه خبری از کرونا در رسانه‌های دنیا نیست؟ فرصت خوبی شد بلایی که دو سال با کرونا و قرنطینه و واکسن ام.آر.ان.ای به سر مردم آوردند با شلوغ بازی سر روسیه و اوکراین ماستمالی کنند. حرفهای رییس سی.دی.سی تو این اوضاع نشون میده چقدر براشون خوب شد و الان دیگه کسی حواسش به اعترافات وحشتناک مقامات بهداشتی دنیا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
باید مراعات کرد. شوخی بردار که نیست. یک دفعه ای دوباره اوج می گیره و بیچارمون می کنه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۱۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پس ایران کی لغو میکنه و قوانین جدید رو اجرا میکنه ۱۰۰ سال دیگه تو کل دنیا دارند بازیهای فوتبال و بسکتبال و دیگر بازیها رو و جام باشگاهای جهان و انتخابی جام جهانی فوتبال رو و جام باشگاهای اروپا رو با حظور تماشا گر برگذار میکنن و فتی سه دوز واکسن رو زدیم چرا باید برای ما ها ممنوع بشه و حق ما ها خورد بشه بلکه کسانی معتاد یا بیماری دیگری دارند و نمیخواهد واکسن بزنن چرا حق ماهایی که سه دوز ماکسن رو زدیم باید خوده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
مسلمان کشی شیک مجلسی / دیگه دوران فاجعه منی گذشته شاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
چه‌عحبب یه بار هم مکه را نشون دادین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
پولشون تموم شده که دارن اینکارو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اللهم رزقنا الحج بیتک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
کرونای وجود نداشته که حالا از بین رفته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
کرونا رفت من دیگه دز سوم رو نمیزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
من سه دوز واکسن سینوفارم زدم ۲۲ روز امیکرون گرفته بودم
آخرین اخبار