سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی:

باید از سرمایه گذاری های تاثیرگذار در محیط زیست آذربایجان غربی حمایت کرد

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: وضعیت تالابهای استان مناسب است.

یاسر رهبردین امروز ۱۵ اسفند در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، گفت: با وجود کم آبی‌ها تلاش شد آب تالاب‌های استان تامین شود بنابراین تالاب‌های استان در وضعیت مناسبی قرار دارند.

رهبردین با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای ۳ تنوع زیستی است، گفت: به هرکدام از این تنوع‌های زیستی باید حساس بود تا آذربایجان غربی به یک استان خاص از نظر پوشش گیاهی، جانوری و حیات وحش تبدیل شود.

رهبردین با تاکید به اینکه همکاری‌ها در بخش تالاب‌ها بسیار خوب است و تخصیص سهم آب تالاب‌ها براساس شرایط انجام می‌شود، گفت: همین همکاری و تخصیص به موقع آب منجر شده تالاب‌های استان از نظر زیست محیطی شرایط بهتری نسبت به دریاچه ارومیه داشته باشند.

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی می گوید: اصلی‌ترین مسئله در استان ما با توجه به شرایط بارش‌ها و خشکسالی ها، کم کردن کشت محصولات پر آب بر و حرکت به سمت صنایع کم آب بر است که موجب توسعه استان و کاهش محرومیت خواهد شد.

رهبردین با اشاره به اینکه نیازمند کمک سازمان محیط زیست برای حرکت به سمت صنعتی شدن استان هستیم، گفت: باید از سرمایه گذاری‌هایی که در محیط زیست تاثیر گذار هستند، حمایت شود.

او گفت: جداسازی حریم بستر تالاب‌ها شروع شده و در سال آینده نیز این عملیات در تمامی تالاب‌های استان انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.