مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان از امروز یکشنبه آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

علیرضا میربهاء الدین در نشست ستاد ملی تسهیلات سفرهای نوروزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در چهار محور طرح شهید سلیمانی، غربالگری مبادی مرزی، امداد و نجات و راهنمای مسافرین نوروزی مورد توجه قرار گرفته است.

او گفت:در این طرح نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر در پایانه‌های مرزی میلک شهرستان هیرمند، پایانه مرزی شهرستان میرجاوه و ریمدان در شهرستان دشتیاری مستقر شدند تا نسبت به تب سنجی، انجام تست فوری و تست پی سی آر و ارائه آموزش‌های لازم در جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا به مسافران ورودی با همکاری مراکز بهداشت شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در قالب این طرح ۲۸ پست امداد و نجات شامل جاده‌ای، کوهستان، دریایی و ساحلی و تیم واکنش سریع در مرکز استان جهت ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان احتمالی آماده پاسخگویی است.

او می گوید: همچنین تعدادی پایگاه امداد و نجات موقت با هماهنگی و مجوز صادره از سازمان امداد و نجات فعال خواهند شد تا در امر ارائه خدمات امدادی به هموطنان انجام وظیفه کنند.

میر بهاءالدین گفت : طرح راهنمای مسافرین نوروزی که بدلیل شیوع کرونا در سال گذشته اجرا نشده بود امسال در ورودی شهرهای استان با حضور اعضای جوان و داوطلب از تاریخ ۲۷ اسفند ماه فعال بوده و در جهت ارائه خدمات به مسافرین نوروزی انجام وظیفه می کنند.

او گفت: همچنین به منظور حفظ سلامت مسافران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به پایش و کنترل واکسیناسیون در پایگاه‌های سلامت همکاری خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به بهره‌مندی از ظرفیت خانه‌های هلال در طرح نوروزی امسال اشاره کرد و  گفت: بازآموزی امدادگران، برنامه‌های توان افزایی و تجهیز پایگاه‌ها به اقلام بهداشتی از دیگر تمهیدات جمعیت هلال احمر برای آمادگی در ایام نوروز به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار