معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: معابر ۳۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان با هدف زیبا سازی روستاها، زیر سازی و آسفالت شده است.

غلامرضا امیدوار گفت: ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد که معابر ۲۷۰ روستای آن تاکنون آسفالت شده است.

او می گوید:  امسال ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین قیر رایگان  آسفالت معابر روستایی استان اختصاص یافته است.

امیدوار گفت: با این میزان قیر رایگان معابر ۱۰۰ تا ۱۵۰ روستا در مناطق مختلف استان آسفالت شد.

به گفته معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان، تاکنون آسفالت بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزارمتر مربع  از معابر روستاهای این استان با قیر رایگان انجام شده است.

او می گوید: با اجرای طرح تامین قیر رایگان از سوی دولت و مشارکت دهیاران تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای این استان برداشته شده‌است.

او گفت: ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان وجود دارد که تاکنون طرح هادی در ۵۲ درصد از آن ها اجرا شده است.

به گفته معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان، این تعداد طرح هادی برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی نظیر سنگ فرش، جدول کشی، فضای سبز و سایر فعالیت های عمرانی تغییر سیمای روستاهای شهرستان‌های  کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

امیدوار می گوید: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاهاست.

او گفت: طرح‌ هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود.

امیدوار می گوید: بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال امسال برای اجرای طرح هادی روستاهای گچساران اختصاص یافت که از این میزان ۸۷ میلیارد ریال جذب شده است.

او گفت: هم اکنون بیش از ۴۰ طرح عمرانی در روستاهای گچساران در دست اجراست.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از ۳۱۴ هزار تن در روستاهای این استان زندگی می‌کنند و از این رو برنامه ریزی در حوزه روستایی تأثیر بسزایی در بخش زیادی از جمعیت این استان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.