فیروزفر گفت: از تاریخ ۱۵ اسفندماه گروههایی به صورت ویژه و جهادی در محورهای اصلی شهر کار ترمیم و لکه گیری آسفالت، جدول و پیادهروها را انجام میدهند.
او می گوید: این گروه ها به مدت سه روز در خیابانهای امام و خرمشهر فعالیت خود را متمرکز کرده به طوری که در مدت سه روز ترمیم و لکه گیری آسفالت و ترمیم و اصلاح جدول و پیادهروها از میدان جهاد تا میدان بسیج به اتمام میرسد که البته بستگی به شرایط جوی هم دارد.
شهردار زنجان به مقصد بعدی این گروههای ویژه اشاره کرد و گفت: خیابانهای سعدی، کمربندی جنوبی و کمربندی شمالی مقصد بعدی این گروهها خواهد بود.
فیروزفر گفت: پس از پایان عملیات محورهای مذکور اکیپهای عملیاتی؛ به جهت ترمیم معابر فرعی؛ مجددا در مناطق چهارگانه شهر به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
فیروزفر همچنین به آغاز فعالیت یک پروژه فنی و مهندسی به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی اجرای روکش آسفالت معابر شهری اشاره کرد و گفت: در این پروژه برای عملیات پیمایش مسیر معابر و خیابانهای شهر زنجان از فناوری نوین و دستگاه پیشرفته اسکنر جادهای استفاده میشود.
او با بیان اینکه این دستگاه از طریق پرتو افکنهای لیزری خطی و دوربینهای با سرعت بالا معابر را اسکن میکند، گفت: این پروژه فنی و مهندسی در راستای پیادهسازی سیستم مدیریت روسازی انجام میشود.
شهردار زنجان گفت: انجام این پروژه سبب افزایش دقت کار در شناسایی خرابیهای معابر شهر شده و ضمن ارائه راهکار مناسب بهسازی و ارائه سیمای کلی خرابیهای معابر شهر، سبب کاهش هزینه تعمیر و نگهداری روکش آسفالت معابر میشود و با توجه به حجم بالای نقاط نیازمند ترمیم در این معابر، پروژه مذکور بسیار مفید خواهد بود تا با توجه به اطلاعات ارایه شده اولویت دهی و زمان بندی صورت گیرد.
او می گوید: زنجان بعد از شهرهای تهران و مشهد، سومین شهر در کشور است که از این فناوری استفاده میکند.