استقبال از نوروز با پریایی ۵۰ بازارچه صنایع‌ دستی

۵۰ بازارچه صنایع دستی در نوروز ۱۴۰۱ در ورودی و سطح شهر خراسان جنوبی برپا می‌شود.

رمضانی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: امسال ۵۰ بازارچه دائم و موقت نوروزی در ۳۳۰ غرفه در  ورودی و سطح شهر استان برپا می شود.

او گفت: در تمام شهرستان‌ها برای ایجاد نشاط اجتماعی مراسم نوروزگاه اجرا و آداب و رسوم محلی و سنتی به نمایش گذاشته می‌شود.

رمضانی گفت: نرم افزار معرفی استان نیز فعال است و در آن‌ همه جاذبه‌های تاریخی، صنایع‌دستی، اسکان و سایر موضوعات مورد نیاز برای گردشگران معرفی شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: اقلام راهنمای سفر از قبیل نقشه، بروشور و کتابچه‌های راهنما نیز برای ایام نوروز طراحی و چاپ شده است که در ورودی شهر‌ها و اماکن تاریخی و تفریحی شاخص استان، در اختیار مسافران و گردشگران قرار خواهد گرفت.

او گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و دو سال تعطیلی مراسم و سفر‌های نوروزی و همچنین با توجه به همزمانی و تقارن اعیاد با برکت شعبانیه با نوروز ۱۴۰۱ و از طرفی تداخل ماه مبارک رمضان از سال آینده با ایام نوروز، امسال شاهد افزایش حجم سفر‌ها خواهیم بود.

رمضانی گفت: در اجرای برنامه‌های نوروزی باید تابع سیاست‌های ستاد کرونا باشیم و مصوبات ستاد ملی کرونا، تصمیم‌های وزارت بهداشت و وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی را مدنظر قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار