معاون اول رئیس‌جمهور:

با دستگاه‌هایی که به درگاه ملی مجوزها متصل نشده‌اند، برخورد شود

آقای مخبر دستور داد با دستگاه‌هایی که فرایند اتصال به درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار را طبق ضرب‌الاجل ۱۸ اسفند انجام نداده‌اند هرچه زودتر و بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد شود. 

معاون اول رئیس‌جمهور این دستور را در جلسه بررسی آخرین وضعیت عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با تسهیل و شفاف‌سازی فرایند مجوزدهی به کسب‌وکارها صادر کرد.

او در این جلسه با اشاره به رتبه نامناسب ایران در شاخص‌های بین‌المللی صدور مجوزهای کسب‌و‌کار و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری و دستور قاطع رئیس‌جمهور برای تسهیل و شفاف سازی فرایند مجوزدهی به کسب‌وکارها گفت: طبق قانون، دولت‌ها مکلف بودند فرایند صدور مجوزها را شفاف کنند اما به دلیل برخی کم‌کاری‌ها، رانت و تعارض منافع، این تکلیف مهم نزدیک به دو دهه گذشته روی زمین مانده است. 

آقای مخبر همچنین به برخی کاغذبازی‌های اداری و فرایندهای طولانی مدت برای صدور بعضی مجوزها اشاره و تصریح کرد: باید به دنبال گره‌گشایی و راه‌حلی برای مشکلات مردم بود چرا که مردم سرمایه، ایده و امکانات کافی برای شروع یک کسب‌وکار و خدمت به اقتصاد کشور را دارند اما به دلیل گیر و دارهای اداری و طولانی شدن صدور مجوزهای خود جرأت نمی‌کنند تا یک کار تولیدی یا خدماتی را راه اندازی کنند. 

به گفته او، توسعه دولت الکترونیک و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار مهمترین محرک موتور اقتصادی کشور و افزایش رضایتمندی مردم است.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین طولانی شدن صدور مجوز کسب و کار را یکی از دلایل اصلی مهاجرت نخبگان از کشور برشمرد و افزود: تا زمانی که کار مردم صرفاً با مراجعه حضوری به ادارات حل شود مشکلات از بین نمی‌رود بلکه باید با بهره‌برداری از سامانه‌های اینترنتی فرایند صدور مجوزهای آنان شروع و نهایی شود. 

طبق قانون دستگاه ها تا ۱۸ اسفند زمان دارند تا به سامانه ملی صدور مجوزهای کسب‌وکار متصل شوند و مجوزهای خود را بدون اعزام مامور و تشکیل کارگروه برای کارآفرینان صادر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اگر مسئولین دولت قبل رو عوض می کردید الان نتیجه بهتر بود.
چقدر خواهش و التماس کردیم الانم خواهش می کنیم مسئولین بی کفایت و خودخواه و بی رمق دولت قبل رو کلا عوض کنید و اینقدر نیروهای ارزشی و انقلابی را با این بی توجهی اذیت نکنید.
متاسفانه اخیرا هم در وزارت راه یکی از این نیروهای بی خاصیت دولت قبل رو بعنوان سرپرست یک دستگاه تخصصی بسیار بسیار حساس منصوب کردید. واقعا جای تعجب و تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
پدر کارشکنان را در بیاورید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
مگر میشود در مملکتی رئیس دستگاهی از دولت حقوق بگیرد و دستور همان دولت را اجرا نکند تا کار به برخورد و تنبیه بکشد . خبر نگاران گزارش تهیه کنند که اگر میشود وای به حال مملکت ما و اگر نمیشود چرا وصل نشده اند . باید همان شب رئیس جمهور رئیس اون دستگاه را عزل کنه و اگر نکند به ملت خیانت کرده و خیانتکار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
اقای ۵۰ میلیون دوز واکسن برکت چه خبر؟ خوب هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
حقوقشون رو قطع کنین
Germany
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
الاخرج و الاعدام
ولاسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
الان دقیقا کی با کی برخورد کند؟ دولتیان با خودشان؟ یا بالعکس خودشان با دولتیان؟ یا هیچکدام؟ یا همه باهم؟ یا للعجب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
تا زمانی که منفعت یک عده در این کار هستش مطمئنا در این خصوص سنگ اندازی خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۸:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
این دستگاه ها مگه زیر مجموعه دولت نیستن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
جلویِ قلدریِ نوروزیِ وزارت بهداشت را بگیرید
آخرین اخبار