یک متخصص قلب و عروق نسبت به علائم درد و سنگینی قفسه سینه در بیماران مبتلا به کرونا هشدار داد و گفت:کرونا می‌تواند موجب ایجاد عوارض قلبی شود.

روزبهانی گفت : کرونا می‌تواند در جداره قلب التهاب ایجاد کرده و بروز سکته قلبی را افزایش دهد.

به گفته متخصص قلب و عروق حتی افراد سالم هم در معرض عوارض قلبی ناشی از این بیماری قرار دارند و باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

در همین راستا توصیه می‌شود تمام بیماران مبتلا به کرونا در صورتی که علائمی مانند احساس درد در قفسه سینه و یا سنگینی قفسه سینه را احساس کردند، حتما به پزشک مراجعه کنند.

در حال حاضر یکی از راه‌های موثر پیشگیری از کرونا تزریق واکسن است و در همین راستا توصیه می‌شود تمام افراد واکسن تزریق کنند.

بیماران قلبی جهت تزریق واکسن باید صبر کرده تا وضعیت قلبی حاد آن‌ها فروکش کرده و درصورتی که مشکلی خاصی نداشته باشند، با تجویز و نظر پزشک واکسن تزریق کنند.

داشتن قلب سالم در وهله اول در گرو داشتن تغذیه سالم است.

افرادی که در تغذیه خود میزان کمتری چربی و نمک مصرف کرده و عمدتا از گوشت سفید، میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند، قلب سالم تری دارند.

در این شرایط کرونا که تحرک افراد کمتر شده اهمیت داشتن تغذیه سالم چند برابر شده و افراد باید به این مهم دقت داشته باشند.

روزبهانی می گوید: پرهیز از استرس برای داشتن قلبی سالم ضروری است استرس زمینه ساز بیماری‌های قلبی است و نیاز است افراد جهت داشتن قلب سالم حتما استرس و اضطراب را از خود دور کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.