کمیسیون ماده ۲۰ سازمان غذا و دارو در هفته گذشته مجوز قرار گیری واکسن نورا را در سبد واکسیناسیون کشور داد.

ابوالقاسمی از ورود واکسن نوترکیب نورا به سبد واکسیناسیون کشور گفت: کمیسیون ماده ۲۰ سازمان غذا و دارو در هفته گذشته مجوز قرار گیری واکسن کرونا کاملا ایرانی نورا را در سبد واکسیناسیون کشور داد.

رئیس بیمارستان بقیةالله گفت: اگر در موج امیکرون واکسیناسیون انجام نمی شد ، ما نیز مانند کشور‌های غربی تلفات بالایی داشتیم.

ابوالقاسمی می گوید: برای تولید واکسن نورا نیازی به ارز نداریم و برای ساخت این واکسن تماماً از امکانات داخلی استفاده کرده‌ایم.

ابوالقاسمی از واکسن نورا به عنوان دز (یادآور) می گوید: اکنون ۵ میلیون دز آماده وجود دارد و آمادگی این را نیز داریم که ماهانه ۳ میلیون دز تولید کنیم البته همه این تولیدات به میزان اعلام نیاز و خریداری وزارت بهداشت بر می گردد، همچنین واکسن نورا اولین واکسنی بود که به عنوان واکسن کودکان ارائه داده شد، اما هنوز به دلایل نامشخصی تأیید نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام
چرا مسئولان مربوطه انقدر در مورد واکسن نورا دروغ میگویند؟! الآن یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید انواع وعده های مسئولان مربوطه در مورد زمان قرار گیری در سبد واکسیناسیون هست ولی الآن مجدد گفته شده برای اواخر فروردین سال آینده، توزیع میشه...!!
چرا بی جهت به مردم وعده میدهند که عده‌ای که از نوبت دز سوم شون گذشته و همچنان منتظر این واکسن هستند، اینجور بلاتکلیف باشند؟!!
آخرین اخبار