السعدی:

عمان علاقه‌مند به فعالیت اقتصادی با استان فارس است

رئیس اتاق بازرگانی استان باطنه جنوبی عمان گفت: شهر شیراز با کشور عمان از زمان گذشته در زمینه‌های پزشکی، زیارتی و تجارت رابطه داشته است.

حمود السعدی گفت: انتخاب اتاق بازرگانی شیراز انتخاب خوبی بوده چراکه ارتباطات تاریخی بین شیراز و عمان وجود داشته است و قوانین سرمایه‌گذاری در عمان متناسب با قوانین بین‌المللی اصلاح شده است.

به گفته السعدی، از مهم‌ترین قانون‌های تاسیس شرکت با سهام صددرصد است به گونه‌ای که بعد از تاسیس شرکت، فرد تاسیس‌کننده می‌تواند مانند یک فرد عمانی کار کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان باطنه جنوبی عمان گفت: عمان ارتباط خوبی با دیگر کشورها دارد و قانون تجاری در عمان ثابت بوده و در زمان عوض نشده است.

او به امکانات کشور عمان در زمینه تجارت اشاره و گفت: کشور عمان بنادر زیادی با امکانات دارد و نزدیکی این بنادر با فرودگاه از نقاط قوت است.

السعدی از ارتباط نزدیک عمان با کشورهای عربستان، امارت و یمن از مناطق اقتصادی کشور عمان یاد کردو گفت: قیمت حمل‌ونقل خیلی گران است.

او خواستار ارتباط مستقیم بنادر عمان با بندرعباس شد و گفت: خط مستقیم به بندرهای ایران وجود ندارد و باید از کشور دوم کالاها را تحویل بگیریم.

در جلسه ای با حضور هیات تجاری کشور عمان متشکل از فعالان اقتصادی استان باطنه جنوبی عمان و مدیران و فعالان اقتصادی استان فارس، راهکارها و ظرفیت های اقتصادی و تجاری دو طرف با هدف گسترش مراودات اقتصادی، بررسی مزیت های اقتصادی دو طرف و حضور کالاهای ایران و استان فارس در این کشور و بالعکس بحث و تبادل نظر شد.

برای این هیات اقتصادی کشور عمان برگزاری جلسات با فعالان اقتصادی، جلسات B to B و بازدید از واحدهای تولیدی و کارخانجات صنعتی استان فارس پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار