ژاپن، کره جنوبی و استرالیا همگام با آمریکا و متحدان غربی‌اش تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کردند.

وزارت دارایی ژاپن اموال ۳۲ مقام و شخصیت روسی و بلاروسی را مسدود کرد. این وزارتخانه همچنین صادرات تجهیزات پالایش نفت را به روسیه تحریم و برخی اقلام همه منظوره به مقصد بلاروس را که می‌تواند توسط ارتش این کشور استفاده شود، ممنوع کرده است.

پیشتر، دولت ژاپن همگام با آمریکا و متحدان غربی اش اقدام به وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه کرد. در لیست تحریم‌های توکیو ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور؛ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه؛ و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به چشم می‌خورند.

همچنین همکاری‌های صادراتی با ۴۹ شرکت و سازمان روسی شامل سازمان فدرال امنیتی روسیه و آژانس اطلاعاتی این کشور در لیست تحریم‌ها قرار گرفته است.

در همین حال، شرکت استرالیایی انرژی «ویوا» تصمیم گرفته است خرید نفت خام را از روسیه متوقف کند. استرالیا همچنین افسران بلندپایه ارتش روسیه و خبرنگاران طرفدار این کشور را تحریم کرد.

کره جنوبی نیز معاملات با بانک مرکزی روسیه و صندوق‌های حاکمیتی وابسته به دولت این کشور را تحریم کرد.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت خودداری خرید از نفت روسیه عواقب فاجعه باری برای بازار جهانی خواهد داشت و افزایش قیمت‌ها غیرقابل پیش بینی خواهد بود که می‌تواند به بیش از ۳۰۰ دلار در هر بشکه نفت برسد.

نواک تاکید کرد که برای جایگزینی مواد اولیه روسیه در بازار اروپا بیش از یک سال زمان نیاز است و مصرف کنندگان هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.

نواک گفت روسیه بزرگترین تامین کننده نفت اروپا است. اروپا حدود ۵۰۰ میلیون تن نفت مصرف می‌کند که حدود ۱۵۰ میلیون تن (یا ۳۰ درصد) از روسیه می‌آید. ۸۰ میلیون تن دیگر فرآورده‌های نفتی هم باید به آن اضافه کرد.

به گفته وی، اظهارات غرب مبنی بر رد احتمالی نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه باعث نگرانی مسکو شده، پایه‌های بازار را تضعیف کرده و عدم اطمینان ایجاد می‌کند.

خبرگزاری بلومبرگ امروز اعلام کرد مجموع تحریم‌ها علیه روسیه به پنج هزار و ۵۳۰ تحریم رسید که از تعداد تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و کره شمالی بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
تحریم اندر تحریم...
آخرین اخبار