رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: ۶۵ هزار اصله نهال بین کشاورزان و دهیاران نهاوند توزیع شد.

داریوش عباسی گفت: به منظور گسترش فضای سبز در نهاوند طی هفته منابع طبیعی ۶۵ هزار اصله نهال بین کشاورزان و دهیاران نهاوند برای کاشت در عرصه‌های عمومی و زمین‌های کشاورزی توزیع می‌شود.

به گفته او توزیع رایگان نهال‌ها با هدف توسعه فضای سبز، ترویج فرهنگ درختکاری و کمک به تلطیف هوا انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: این نهال‌ها شامل بلوط، راش، زالزالک، صنوبر، کاج، ون و توت است.

عباسی گفت: کاشت نهال سرمایه‌گذاری برای نسل آینده است و با توجه به اهمیت بالای این پویش تا کنون ۷۰۰ اصله نهال غیر مثمر در سراب گنبد کبود و روستای فیازمان این شهرستان به صورت رایگان غرس شده است.

به گفته او  علاوه بر مکان‌های از پیش تعیین شده کاشت نهال در مکان‌های عمومی روستاها، مساجد، مراکز خدمات جهاد کشاورزی، معابر روستایی و درمانگاه‌ها انجام خواهد شد و در این راستا هیچ گونه محدودیتی در توزیع نهال غیر مثمر نداریم.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند از ارائه آموزش‌های لازم به مردم و دهیاران برای نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی طی هفته جاری خبر داد.

عباسی گفت: کاشت درخت مهم است، اما آبیاری، نگهداری و حفاظت از درختان کشت شده از اهمیت بالاتری برخوردار است.

او گفت: در همین راستا برای جلوگیری از هدررفت بیت‌المال آموزش‌های لازم به مردم در خصوص نحوه کاشت و داشت درختان از طریق نشریات آموزشی و رسانه‌ها ارائه خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: درختان از جمله نعمت‌های بسیار زیبا و ارزشمند الهی هستند که باید از آن‌ها صیانت کنیم، و رسانه‌ها می‌توانند در ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی نقش بسزایی ایفا کنند و در این زمینه به فرهنگ سازی بپردازند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار