به یاد هر شهید ۱۰ نهال

۱۰ هزار اصله نهال در ملایر کاشته می‌شود

شهردار ملایر گفت: از آذرماه نهال‌کاری شروع شده و تا پایان سال ۱۰ هزار اصله نهال و درختچه در این شهر به یاد شهدای ملایر کاشته می‌شود.

مجید فرجی گفت:  امروز به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، ۳۰۰ اصله نهال به وسعت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع در این بلوار کاشته شد.

او گفت: شعار «ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت، به یاد هر شهید هزار نهال است که برای تحقق این شعار به همت سازمان فضای سبز شهرداری ملایر، کاشت نهال و درختچه در سطح پارک‌ها و بوستان‌ها آغاز شده است.

شهرستان ملایر در دوران دفاع مقدس هزار و ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

شهردار ملایر گفت: نهادینه شدن و ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به اهمیت و جایگاه طبیعت می‌تواند راهگشای حفظ منابع طبیعی به عنوان گنجینه ملی باشد.

فرجی گفت: مجموعه شهرداری ملایر یکی از اولویت‌های کاری خود را حفظ و نگهداری از درختان کاشته شده در سطح شهر قرار داده و طی سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای برای توسعه درختکاری و جنگل‌کاری کمربند سبز شهری صورت گرفته است.

 با توجه به کمبود منابع آبی، کاشت گونه‌های کم‌آب و مقاوم در دستور کار شهرداری قرار گرفته ست.

او گفت: همچنین استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین در بلوار‌های آیت‌الله میرشاهولد، آیت‌الله شهید بهشتی، مبل و منبت شهید مطهری، جانبازان، میدان نبوت، میدان قائم، میدان شهید شاملو و بلوار سیف‌الدوله با هدف کاهش استفاده از آبیاری با تانکر، حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی و افزایش راندمان آبیاری صورت گرفته است.

وسعت فضای سبز ملایر  سه میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع  است که ملایر با دارا بودن ۵۶ بوستان شهری و سرانه فضای سبز بیش از ۲۲ مترمربع یکی از بالاترین سرانه‌های غرب کشور را دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر نیز گفت:از اقدامات ارزنده و ماندگار منابع طبیعی این شهرستان و سازمان فضای سبز شهرداری ملایر برای توسعه فضای سبز شهری به عنوان یک شهر سبز و فرهنگی  قدردانی  می کنیم که  به واسطه این اقدامات ملایر از نظر سرانه فضای سبز در غرب کشور رتبه نخست را کسب کرد که موجب افتخار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر نیز گفت: امسال همزمان با هفته منابع طبیعی، یک‌هزار و ۱۰۰ اصله نهال به یاد یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام شهرستان ملایر کاشته می‌شود.

جواد زنگنه گفت: نهالستان قدس ملایر به عنوان تنها نهالستان استان همدان است و هر سال به طور متوسط یک میلیون اصله نهال در شهرستان تولید و در سراسر استان توزیع می‌شود.

شهرستان ملایر دارای ۱۷۰ هزار هکتار اراضی ملی است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار