مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: جنگل فندقلو به دلیل داشتن جاذبه‌های منحصر به فرد جنگلی و مرتعی برای توسعه در صنعت گردشگری احیا می‌شود.

محمود قلی زاده می‌گوید: جنگل فندقلو به دلیل داشتن جاذبه‌های منحصر به فرد جنگلی و مرتعی، نزدیکی به گردنه زیبای حیران و همچنین قابلیت بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت گردشگری احیا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:براساس برنامه‌ریزی در کنار تولید نهال و بذر تلاش بر این است اصلاح و احیای جنگل فندقلو در مساحت ۲۴ هکتار انجام شود.

قلی زاده با اشاره به ثبت ملی جنگل فندقلو گفت: بخشی از این جنگل در محدوده گیلان و بخشی هم در محدوده استان اردبیل است که سالانه شاهد حضور گردشگران بیشتری در این منطقه گردشگری هستیم.

او حفاظت از جنگل و مرتع را در استان یادآور شد و گفت: مساحت عرصه‌های منابع طبیعی اعم از جنگل و مراتع در استان بعد از اجرای طرح کاداستر به ۹۷۲ هزار هکتار رسیده که حفاظت از این جنگل از سوی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و سامانه مانیتورینگ انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به توسعه زراعت چوب در استان گفت:برای توسعه زراعت چوب تفاهم نامه‌ای با شرکت آرتاپان انجام شده که از جمله اهداف این طرح علاوه بر کاشت نهال و جلوگیری از قطع درختان جنگلی، تامین چوب موردنیاز صنایع سلولزی و چوبی برای سالیان سال در استان می‌باشد.

قلی زاده درباره قاچاق الوار و فعالیت کوره‌های زغال در استان می‌گوید: قاچاق الوار و چوب نسبت به سال‌های گذشته در استان کاهش داشته و یگان حفاظت با پایش دقیق عرصه‌های مختلف جنگلی سعی می‌کند جلوی قاچاق را بگیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۰:۵۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
چرا اجازه میدین تخریب بشه ک حالا کلی هزینه کنین ک احیا کنین
این ظلم هس ب بیت المال و نسل اینده مون