سرپرست پلیس فتای زنجان گفت:کاربران فعال در زمینه ارز‌های دیجیتال به هیچ عنوان از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر اقدام به نصب اپلیکیشن نکنند.

سرهنگ موسوی گفت:در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به کیف پول مجازی و کلاهبرداری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان  پلیس قرار گرفت.

او می گوید: پس از اخذ اظهارات شاکی و با بررسی‌های فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتای استان زنجان انتقال داده شد.

به گفته سرهنگ موسوی در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه جرم ارتکابی می‌شد، اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، به جرم خود اعتراف کرد. متهم با هویت جعلی و جلب اعتماد قربانیان و با به دست آوردن اطلاعات شخصی حساب کاربری قربانی، ارز دیجیتال به ارزش حدود ۲ میلیارد ریال از ۶ شاکی کلاهبرداری کرده است.

او گفت: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این امر مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

سرپرست پلیس فتای استان زنجان می گوید: کاربران برای نصب برنامه‌های کاربردی مورد نیاز حتماً به فروشگاه‌های آنلاین معتبر مراجعه کنند و از به روز بودن و فعال بودن آنتی‌ویروس نصب شده بر روی تلفن همراه یا رایانه خود مطمئن شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.