زلنسکی: سیزده روز است که فقط وعده می‌شنویم

رئیس‌ جمهور اوکراین با انتقاد از غرب، کشور‌های غربی مسئول مرگ و میر در اوکراین خواند.

ولودیمیر زلنسکی در سخنانی به انتقاد از غرب در عدم کمک به اوکراین پرداخت؛ همچنانکه در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی اوکراین برای به رسمیت شناختن استقلال دونباس و شبه جزیره کریمه گفت: مقامات در کی یف می توانند گفت‌و‌گو کنند تا در مورد اینکه مردم در شبه جزیره کریمه و جمهوری دونباس چطور زندگی خواهند کرد، راه حلی بیابند.

او در مصاحبه با شبکه ای بی سی گفت: «من در مورد تضمین‌های امنیتی صحبت می‌کنم. فکر می‌کنم مواردی مربوط به سرزمین‌های اشغال شده [اشاره به شبه جزیره کریمه]  و جمهوری‌های به رسمیت شناخته شده است. ما می‌توانیم درباره چگونگی اداره این سرزمین‌ها بحث کرده و سازش پیدا کنیم. آنچه برای من مهم است این است که مردمی که در آن سرزمین‌ها می‌خواهند بخشی از اوکراین باشند، چگونه زندگی می‌کنند.»

اظهارات زلنسکی در مورد شروط آتش‌بس اعلام شده از سوی روسیه است. این شروط دیروز اعلام شد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در خصوص شروط روسیه برای پایان جنگ گفت: اوکراین باید قانون اساسی خود را تغییر دهد چرا که عضویت در ناتو در قانون اساسی اوکراین تصویب شده است. دیگر آنکه روسیه باید کریمه را به عنوان قلمرو روسیه به رسمیت شناخته و جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به عنوان سرزمین‌های مستقل به رسمیت بشناسد.

زلنسکی با بیان اینکه «اوکراین آماده اولتیماتوم‌ها نیست» تمایل خود را برای گفتگو با همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین ابراز کرد.

زلنسکی گفت: «در مورد ناتو، مدت‌ها پیش، پس از اینکه متوجه شدیم ناتو آمادگی پذیرش اوکراین را ندارد، در مورد این مسئله دلسرد شدیم. ائتلاف از چیز‌های بحث برانگیز و رویارویی با روسیه می‌ترسد». زلنسکی گفت ما نمی‌خواهیم کشوری باشیم که برای درخواست چیزی در برابر دیگران به زانو در می‌آید و من نمی‌خواهم چنین رئیس جمهوری باشم.

زلنسکی غرب را مسئول مرگ مردم اوکراین دانست

رئیس جمهور اوکراین گفت کشور‌های غربی مسئول مرگ و میر در اوکراین هستند که به گفته او از بستن آسمان و تحویل هواپیما خودداری می‌کنند.

زلنسکی در پیامی ویدئویی گفت: سیزده روز است که فقط وعده می‌شنویم، سیزده روز، زمانی است که به ما می‌گویند کمک در آسمان است، هواپیما‌هایی وجود خواهد داشت، آن‌ها را به ما تحویل می‌دهند.

به گفته وی، مقصر مرگ مردم در اوکراین کشور‌های غربی هستند.

او تاکید کرد مسئولیت این امر نیز بر عهده کسانی است که سیزده روز نتوانسته اند در غرب یک تصمیم آشکارا و ضروری بگیرند.

به گفته وی، رهبران غربی می‌توانند آسمان اوکراین را از حملات هوایی ایمن کنند و به رفع محاصره کمک کنند، اما این کار را نمی‌کنند.

زلنسکی همچنین تاکید کرد که اگر رهبران کشور‌های جهان تمام تلاش خود را برای "توقف جنگ" انجام ندهند، وی از مردمان کشور‌های جهان درخواست کمک خواهد کرد.

روسیه و اوکراین دیروز سومین دور مذاکرات صلح را در منطقه «برست» در غرب بلاروس برگزار کردند. مذاکره کنندگان اوکراینی به همتایان روسی خود اطمینان دادند که کریدور‌های بشردوستانه اعلام شده توسط ارتش روسیه در روز دوشنبه به طور عادی شروع به فعالیت خواهند کرد.

ولادیمیر مدینسکی، مذاکره‌کننده ارشد روسیه از عدم پیشرفت در مذاکرات ابراز ناامیدی کرد و گفت که طرف اوکراینی پروتکل‌های پیشنهادی روسیه را در مورد موضوعاتی که قبلاً در دور قبلی مذاکرات روی آن‌ها توافق شده بود، امضا نکرده است. با این حال، هر دو طرف برای ادامه مذاکرات ابراز آمادگی کردند.

روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین با هدف غیرنظامی کردن این کشور در ۲۴ فوریه آغاز کرده و اکنون این عملیات وارد هفته دوم خود شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
آدم در می مانَد که مردم یا مجلس اوکراین در این جوان خوش تیپ بی تجربه و بی خبر از سیاست چه دیده اند که سرنوشت مملکتشان را این گونه به دست او داده اند.
Germany
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
۱۳ ماه دیگر و ۱۳ سال دیگر هم جز وعده نخواهی شنید. آمریکا بعد از نابود کردن اوکراین اروپا را نابود خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۰:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بسمه تعالی
بیچاره زلنسکی توهنوز یک کمدین سینما هستی اشتباهی آمدی رئیس جمهور شدی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
الآن
مردم اوکراین دارن کاااااااااااااا مل طعم " حقوق بشر " و " اعتماد " به آمریکا و متحدانش.. رو می چشند ..


می بینید ...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟






هیهات من الذله
هیهات من الذله
هیهات من الذله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
مثل اینکه سرش به تنش زیادی کرده
اگه بخواد صلح کنه امریکا فورا دستور ترورش رو میده
آخرین اخبار