رئیس ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای سال شرایط آزادی ۲۹۱ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد زندان‌های استان کرمان فراهم شده است.

سید حجت الله موسوی قوام در هیات امنای ستاد دیه استان کرمان گفت: ۳۷ نفر به مناسبت اعیاد شعبانیه و در آستانه عید نوروز آزاد می‌شوند که با آزادی این افراد شمار افراد آزاد شده از زندان‌های استان به ۳۲۸ نفر افزایش می‌یابد.

او می گوید: مجموع پرداخت‌های ارائه شده برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ، ۱۹ میلیارد و ۹۳ میلیون تومان بوده است که از این میزان ۱۴ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان از محل کمک‌های خیران بوده است.

رئیس ستاد دیه  با اشاره به این مطلب که در مجموع ۱۷ نفر بدون پرداخت وجه و با اخذ رضایت شاکی از زندان آزاد شده اند، گفت: با برگزاری جلسات صلح و سازش با ۱۹۰ نفر شاکی صحبت شده و ۲۸۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخفیف بدهی شکات حاصل شده است.

رئیس ستاد دیه در استان کرمان گفت: با برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان در ۲۳ شهرستان استان بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان تعهد خیران حاصل شد که بالغ بر ۱۵ مییلیارد تومان تاکنون وصول شده است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه تعهد بنگاه‌های اقتصادی نیز ۲۴ میلیارد تومان بوده است، اظهارداشت: از مجموع این تعداد ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ستاد دیه وصول شده است.

او می گوید : در حال حاضر ۱۴۴ مددجو در زندان‌های استان کرمان حضور دارند که از این تعداد سه نفر دیه بدهکار هستند و ۷۳ نفر به دلیل چک برگشتی، ۶۱ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و ۷ نفر به دلیل عدم توانایی در پرداخت نفقه در زندان به سر می‌برند.

رئیس ستاد دیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که خوشبختانه کمترین زندانی تصادفات را در استان کرمان داریم، گفت : ۶ نفر از مجموع مددجویان جرایم غیرعمد زندان‌های استان کرمان مربوط به سال ۹۹ هستند واین امر نشان می‌دهد که بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان جدیدالورود هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار