۲.۵ کیلومتر از کمربندی ۱۵ خرداد تعیین تکلیف نشده است

شهردار شهرکرد گفت: در راستای اجرای ادامه کمربندی ۱۵ خرداد، ۲.۵ کیلومتر از این طرح باید تعیین تکلیف شود.

نشست بررسی مشکلات کمربندی ۱۵ خرداد با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار، معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد، مدیرکل راه و شهرسازی، نماینده آقای راستینه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، نماینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نماینده جهاد کشاورزی و جمعی از معاونین و مدیران شهرداری شهرکرد برگزار شد.

آقای جاپلقی شهردار شهرکرد گفت: تصمیماتی که قرار است برای این طرح اخذ شود باید هم حقوق مالکین اراضی شهر کیان مدنظر قرار گیرد و هم توسعه شهر پیش‌بینی شود.


بیشتر بخوانید


با توجه به اینکه تپه سراب یک اثر ملی است و در مسیر این طرح قرار گرفته است بنابراین باید طرح جابجایی کمربندی و تغییر مسیر آن انجام شود.

در راستای اجرای این طرح ۳۰۰ متر توافق اولیه با مالکین صورت پذیرفته، اما ۲.۵ کیلومتر آن تعیین تکلیف نشده است.

هدف ما توسعه و پیشرفت شهر و تکمیل این طرح است بنابراین می‌طلبد مالکین اراضی همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

اجرای ادامه طرح کمربندی بار ترافیکی شهر به ویژه در میدان شهداء (چهارمحال) را کاهش می‌دهد.

در اجرای طرح‌ها باید همه جهت‌ها از سوی دستگاه‌های متولی دیده شود، باید استفاده از اراضی در موقعیت‌های مختلف را برای توسعه شهر مدنظر قرار دهیم و نگاه‌ها و رویکرد‌ها امروزی‌تر و علمی‌تر شود تا از عقب‌ماندگی‌ها در استان و شهر جلوگیری شود.

در ادامه نشست با توجه به توضیحات نماینده اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان درخصوص ثبت ملی محوطه تپه سراب در فهرست آثار ملی کشور و عدم امکان عبور کمربندی از محوطه ثبت شده مقرر گردید نقاط UTM محوطه ثبت شده از میراث فرهنگی اخذ و مشاور مطالعات بازنگری طرح جامع شهر نسبت به بررسی موضوع و ارائه مسیر جدید با لحاظ مسائل فنی، شهرسازی، ترافیکی و تامین منابع مالی، اجرای طرح از بطن طرح‌های توسعه شهری و حفظ کاربری اراضی کشاورزی اقدام نماید.

در پایان نشست حاضرین نقطه نظرات خود مبنی بر نحوه درست اجرای ادامه کمربندی ۱۵ خرداد را اعلام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار