مراسم یادبود شهدای رسانه و دومین همایش تقدیر از خبرنگاران شاهد و ایثارگر در مشهد برگزار شد.

قائم مقام صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: اگر بخواهیم جایگاه رسانه و افراد رسانه را بهتر بشناسیم باید به اصل پیام انقلاب و آرمان ها توجه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم گفت: انتقال پیام انقلاب اسلامی ایران در آن زمان توسط رسانه ها صورت میگرفت تا در سطح جهان پیام انقلاب را به درستی منتقل کنند.

او گفت: در طول جنگ سرد بین دو کشور در مقایسه با جنگ رسانه ای علیه ایران، ۷۰برابر کمتر از جنگ رسانه ای علیه ایران است.

قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: پیروزی در عرصه رسانه بهتر از جنگ نظامی است ولی کار کردن در جنگ رسانه به مراتب سخت تر و دشوار تر است.

حجت الاسلام موسوی مقدم گفت: ایثارگری و از خودگذشتگی خبرنگاران شهید بود که توانستد اخبار انقلاب و جنگ را به جهانیان منتقل کنند.

او گفت: خبرنگاران در دو جهاد انجام می‌دادند یکی فیزیکی که در دل سنگر و خاکریز ها صدای رزمندگان رو می‌رساندند، یکی دیگر انتقال پیام ها به شکل های متفاوت و جذاب به تمام جهانیان.

شهدای خبرنگار از خودگذشتگی کردند تا پیام انقلاب و شهدا کمرنگ نشود بلکه این پیام به گوش جهانیان برسد.

خبرنگاران شاهد و ایثارگر، حضور فعال در عرصه ایثار و شهادت

حجت الاسلام و المسلمین معصومی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: خبرنگاران شاهد و ایثارگر که در عرصه ایثار و شهادت حضور فعالی دارند کاری شهادت گونه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: همانند حضرت زینب که در بیان مصائب عاشورا کاری بزرگ و خبرنگار گونه انجام دادند، خبرنگاران شاهد و ایثارگر نیز در تبیین مسائل جنگ و دفاع مقدس اینگونه رفتار کردند.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای خبرنگار استان خراسان رضوی و خبرنگاران پیشکسوت عرصه ایثار و شهادت تقدیر و قدردانی شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.