فولکس واگن خودرو مفهومی ID Buzz را در سال ۲۰۱۷ به نمایش در آورد و اکنون قرار است نسخه تولیدی نهایی این اتوبوس برقی به تولید برسد و اکنون به طور رسمی این خودرو معرفی شد.
در نمای بیرونی، ID. Buzz احتمالاً چندان جدید به نظر نمیرسد. شکل کلی بسیار شبیه به کانسپتی است که سال ۲۰۱۷ به نمایش در آمد، این کانسپت برگرفته از ون مفهومی فولکس واگن بود که ۲۱ سال پیش الهام گرفته شده بود.
نمای جلویی در مدل تولیدی نسبت به نمونه اولیه ای که سال ۲۰۱۷ به نمایش در آمد، کمی تفاوت دارد؛ برآمدگیهای کوتاه روی بدنه که یکی از عناصر طراحی اصلی فولکس واگن T۱ است، به این خودروی الکتریکی نسبتا جمع و جور کمک میکند تا نمای کناری حالت ثابت داشته باشد.
سادگی سیستم محرک الکتریکی به این معنی است که نیازی به محفظه موتور بزرگ نیست.چراغهای الایدی را میتوان در اطراف این خودرو الکتریکی دید که از جمله در پشت دید.
این خودرو از پلتفرم MEB استفاده می کند؛ فضای داخلی اتوبوس با پنج صندلی پوشیده شده که دارای گزینه های استاندارد است. در پشت هر صندلی جلو یک کیسه هوا تعبیه شده است و در صندلی راننده نیز یک کیسه هوای مرکزی جدید وجود دارد که در صورت تصادف از راننده و سرنشین جلو در برابر برخورد با یکدیگر محافظت میکند.
پشت فرمان ID یک پشت آمپری دیجیتال ۱۰ اینچی استاندارد وجود دارد که اطلاعات اصلی خودرو را ارائه میکند، در حالی که نمایشگر ۱۲ اینچی دیگری در کنسول مرکزی برای عملکردهای اطلاعات سرگرمی استفاده میشود.
در زیر صفحه نمایش مرکزی، مانند همه مدلهای ID دیگر، یک نوار کنترل دیجیتال وجود دارد که ماژول HVAC و کنترلهای صدا در آن قرار دارند. این خودرو از یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد.
حداکثر توان شارژ هنگامی که به یک ایستگاه AC وصل میشود ۱۱.۰ کیلو وات است، در حالی که یک کانکتور CCS در یک ایستگاه DC امکان شارژ تا ۱۷۰.۰ کیلو وات را فراهم میکند. شارژ مجدد از ۵ تا ۸۰ درصد در ایستگاههای شارژ سریع حدود ۳۰ دقیقه طول میکشد.