رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیکا گفت: حدنگاری اراضی ملی در اندیکا به پایان رسید و روند تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ برای این اراضی در اداره ثبت اسناد مسجدسلیمان در حال انجام است.

علیرضا احمدی گفت: حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی در شهرستان اندیکا از ابتدای امسال شروع شد و در نیمه اول اسفندماه به پایان رسید.

به گفته او حدنگاری شامل فرآیند رقومی سازی، اصلاح هندسی و بالا بردن دقت نقشه‌های اجرای مقررات ماده ۲ یا ماده ۵۶ سابق (تشخیص اراضی ملی از مستثنیات) اداره منابع طبیعی و صدور سند تک برگ برای اراضی ملی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیکا گفت: این فرآیند باعث جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و حفاظت بهتر از انفال در سطح شهرستان می‌شود.

این مقام مسئول می‌گوید:  با انجام فرآیند حدنگاری یا کاداستر در سطح شهرستان مساحت دقیقتر شهرستان مشخص و به بیش از ۲۷۰ هزار هکتار (۲ هزارو ۷۰۰ کیلومتر مربع) رسیده است که بیش از ۸۵ درصد مساحت شهرستان را اراضی ملی تشکیل می‌دهد.

 حد نگاری یا کاداستر اراضی ملی از اقدامات شاخصی است که با ابلاغ قوانین آن با همکاری ثبت اسناد شهرستان و استان صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.