مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری به عنوان یک بازوی توانمند فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالتشان تربیت هنرمندان دینی و انقلابی است.

امین درخشان در مراسم سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و همزمانی آن با هفته درخت کاری گفت در مسجد قبا شهر یاسوج با اشاره به اینکه کار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جهادی است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و دینی در کانون‌های مساجد به روحیه جهادی دنبال می‌شود.

او با اشاره به روز درخت و درختکاری می گوید: فرهنگ منابع‌طبیعی و فرهنگ صیانت از جنگل، مراتع و سایر مسائل حوزه منابع‌طبیعی از آن جایی که ریشه در آموزه‌های دینی ما هم دارند باید در دل حوزه فرهنگ به عنوان یک اولویت قرار بگیرد.
 
درخشان ضمن گرامی‌داشت روز تاسیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری به عنوان یک بازوی توانمند فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالتشان پرورش و تربیت هنرمندان دینی و انقلابی از بطن مساجد هستند.
 
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دلیل اینکه ما خلاء‌هایی در حوزه فرهنگ و هنر داریم این است که در بحث تعهد دینی و انقلابی هنرمندان خلایی وارد است.

درخشان گفت: یکی از دلایل تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و رسالت واقعی این کانون‌ها همین است که هنرمندان آینده جامعه قرار است در عرصه‌های فرهنگی و هنری که خدمت‌گذار مردم و نظام باشند، باید از دل مساجد پرورش یابد.
 
او با اشاره به اینکه کار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جهادی است و فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و دینی در کانون‌های مساجد به روحیه جهادی دنبال می‌شود، گفت: مدیران کانون‌های مساجد باید با برگزاری برنامه‌های مختلف به تبیین بیش از پیش فرهنگ دینی و انقلابی بپردازند و جوانان را به سمت و سوی ارزش‌های دینی و انقلابی هدایت کنند.

درخشان گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور بحث تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌عنوان مردمی‌ترین نهاد وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ان‌شاءالله طی سال آینده برنامه‌های خوب و متعددی برای فعالیت این نهاد داریم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.