اتحادیه اروپا درخواست اوکراین برای پیوستن فوری به این اتحادیه را رد کرد

سران کشور‌های اتحادیه اروپا در خصوص روابط کی‌یف و این اتحادیه گفتگو و از پذیرش عضویت فوری اوکراین در آن خودداری کردند.

در جریان نشست غیررسمی دو روزه سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در کاخ ورسای پاریس، سران غربی بار دیگر تاکید کردند که راه سریع برای عضویت کی‌یف در اتحادیه اروپا غیرممکن است.

در بیانیه مشترک رهبران اتحادیه اروپا که اوایل امروز (جمعه) منتشر شد، آمده است که شورای اروپا «به سرعت عمل کرده» و از کمیسیون اروپا دعوت کرده است تا نظر خود را درباره درخواست اوکراین برای عضویت بر اساس مفاد مربوطه معاهدات ارائه کند.

سران اتحادیه اروپا ضمن غیرقابل توجیه خواندن حمله مسکو به کی‌یف، این اقدام را مغایر با اصول منشور سازمان ملل و ناقض امنیت و ثبات اروپا و جهان توصیف کردند.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از تصمیم خود مبنی بر فشار بیشتر بر روسیه و بلاروس و اعمال تحریم‌های بیشتر بر این کشور‌ها نیز خبر دادند.

در بیانیه مشترک مقامات اروپایی آمده است: «ما پیوند‌های خود با اوکراین را تقویت و مشارکت برای حمایت از این کشور در پیگیری مسیر اروپایی‌اش را بیشتر خواهیم کرد. اوکراین به خانواده اروپایی ما تعلق دارد. ما از روسیه می‌خواهیم که به طور کامل به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی بشردوستانه پایبند باشد. این کشور باید دسترسی ایمن و بدون مانع به قربانیان و آوارگان داخلی در اوکراین را تضمین کند و اجازه عبور امن را برای غیرنظامیانی که می‌خواهند این کشور را ترک کنند، بدهد.»

این نشست در حالی برگزار می‌شود که بیش از ۲.۲ میلیون نفر از اوکراین به کشور‌های همسایه پناه برده اند  تا در برابر حملات روسیه که اغلب زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف گرفته، دور باشند.

اجلاس ورسای که در ابتدا قرار بود به منظور بحث درباره مدل اقتصادی جدید اتحادیه اروپا برگزار شود، با تمرکز به حمله روسیه به اوکراین همراه شد. پیش از این اجلاس، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، مشترکاً با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تماس گرفتند و خواستار آتش‌بس فوری در اوکراین شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
احتمالاً چون روسیه برجام رو بهم زد حالا دیگه باشگاه خبرنگاران هم اومده ضد روسیه مطلب می‌نویسه، "حملات روسیه که اغلب زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف گرفته"؛ چنین جمله‌ای توی این 14 روزه سابقه نداشته
آخرین اخبار