مکرون: همه گزینه‌ها علیه روسیه روی میز است

رئیس‌جمهور فرانسه در نشست اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال خواهد شد و همه گزینه‌ها علیه مسکو روی میز است.

«شارل میشل» در نشست رهبران اتحادیه اروپا در شهر ورسای فرانسه اعلام کرد در این نشست درخصوص اوکراین، آینده آن و آینده اتحادیه اروپا تصمیم خواهند گرفت و آن را مکتوب می‌کنند.

براساس گزارش الجزیره «اوروزلا فن درلاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز در این نشست ادعا کرد: «حمله پوتین به اوکراین حمله به اصول ماست، زیرا علیه آزادی کشور‌ها و مردم است. ما می‌خواهیم به وابستگی اروپا به نفت و گاز پایان دهیم و از منابع انرژی متعدد حمایت کنیم. در حال کار بر روی طرحی برای دستیابی به استقلال انرژی کامل برای اروپا تا سال ۲۰۲۷ هستیم.»

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز در این نشست ادعا کرد اروپا در حمایت از اوکراین و تامین تسلیحات و تجهیزات بشردوستانه متحد است.

او همچنینگفت این اتحادیه قصد دارد تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کند و با این وجود، همه گزینه‌ها روی میز اتحادیه اروپا روی میز است. او همچنین با اشاره به طرح پایان وابستگی اروپا به نفت و گاز روسیه گفت: «اروپا می‌خواهد بتواند تامین کنندگان را بدون اتکا به هیچ یک از آن‌ها انتخاب کند.»

پیش از این نیز رئیس کمیسیون اروپا نیز از افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و بلاروس به بهانه حمله به اوکراین خبر داد. به گفته اورزولا فن درلاین بسته تحریمی جدید، روسیه و بلاروس را به دلیل تهاجم مسکو به کی‌یف هدف قرار می‌دهند و بیش از ۱۶۰ فرد روس، از جمله سیاستمداران و نزدیکان پوتین، به همراه بخش بانکی بلاروس را شامل می‌شود. با احتساب تحریم‌های جدید، اتحادیه اروپا تاکنون ۸۶۲ فرد روسی و ۵۳ نهاد این کشور را تحریم کرده است.

همزمان با حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه، کشور‌های غربی و آمریکا با بحران رو به رو شده اند. محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک در اوایل هفته گذشته اعلام کرد که در حال حاضر هیچ ظرفیتی در جهان وجود ندارد که بتواند جایگزین ۷ میلیون بشکه در روز صادرات روسیه شود. در همین حال، یک هیئت آمریکایی به ونزوئلا رفته تا درباره «امنیت انرژی و حفظ اقتصاد آمریکا» گفتگو کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
((((((((((())))))))))
۱۴:۳۴ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
این همه گزینه روی میز دارید فقط بپا پایه های میزتون نشکنه ههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۱۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
آمریکا و عوامل جنایتکار تولیدگر ویروسهای کروناهای مختلف باید جوابگوی جامعه بهداشت و سلامت جهانی باشند که با جنایتهاشون دستشون به خون تمامی کشته شدگان کرونایی در سر تا سر جهان آلوده است و جمع بسیاری از مردم جهان رو روزانه عزادار و داغدار عزیزانشون کردند باید به آمریکای کثیف جنایتکار خبیث حمله گسترده کرد و این رژیم حکومت فراعنه خبیث مافیایشون را با شدت و حدت هر چه تمامتر نابود کرد و از صفحه روزگار این نژادپرستان کثیف برده داران را محوشون کرد که جهان را آلوده کرده اند و هر از چند یکبار هم ویروس جهش یافته هوشمند دیگری را وارد جهان می کنند و تعداد بسیاری دیگر از مردم جهان را داغدار کردند مداوم می کشند مردم جهان رو با ویروسهای مختلف کرونایشان باید جامعه جهانی دولت حکومت منحوس آمریکا و همپیمانانش رو نیست نابودشان کند ننگ مرگ بر آمریکای جنایتکار فاسد فاسق چپاولگر غارتگر شکنجه گر آدمکشهای تروریست جهانی باد درود به شرف هر کسی و هر کشوری که داره با ناتوی خبیث و آمریکای کثیف و همپیمانان نجس ملعونشون مقتدرانه و قدرتمندانه می جنگند توف اوف بر آمریکا و همپیمانان خبیث ملعونینش همگیشون رو باید در یک جنگ سخت جانانه جهانی نابودشان کنید که جلوی نابودی بشریت و نسلکشی بشریت برای همیشه طول تاریخ بشریت گرفته شود مرگ بر آمریکای خبیث و همپیمانانش آمریکا و همپیمانان ملعونش باید توان بسیار بسیار بسیار سخت سنگینی به جهانیان پرداخت کنند و باید هزینهای سختی را متحمل شوند و باید حاکمیتهایشان نابود و محو شوند در جهان برای همیشه به زباله دان تاریخ بشری انداخته شوند تا جهان آرام و ایمن و امن گردد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۶:۱۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
روسیه هم هویچ، هیچ گزینه رو میز نداره و میشینه شما رو مثل بز نگاه میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
نمیدونم چرا ما فرانسه و امریکا و متحدانش رو تحریم نمیکنیم !!!؟
خیلی دیگه امریکا و اروپا پررو شدن.. کی بشه نابودشدنشون رو ببینم
آخرین اخبار