رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: احکام قضایی باید متناسب با جرم و در جهت مصلحت عمومی و بازدارندگی صادر شود.

آقای بهرامی در نشست فصلی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی چهارمحال و بختیاری گفت: تناسب جرم و مجازات یکی از وظایف شرعی و قانونی دستگاه قضایی است و بر این اساس باید سعی شود تا ضمن مقابله با پدیده مجرمانه و برخورد قاطع با متجاوزان به حقوق مردم، حقوق عمومی و خصوصی محکومان نیز طبق قانون رعایت شود.

ماحصل تلاش کارکنان دستگاه قضایی، رسیدگی سریع به پرونده ها، صدور آراء قضایی و اجرای دقیق و به موقع احکام است.

از آنجا که انجام بسیاری از این امور نیازمند هماهنگی و ارتباط با نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی است می‌طلبد مسئولان قضایی در هر حوزه ضمن نظارت بر روند کار مجموعه تحت امر خود، با سایر ارگان‌ها و نهاد‌ها همکاری و تعامل سازنده داشته باشند و جهت تسهیل امور و تسریع در فرآیند خدمت رسانی به مردم گام بردارند.


بیشتر بخوانید


همکاری و هم افزایی مسئولان با یکدیگر می‌تواند موجب برقراری نظم در سطح جامعه و ترویج عدالت و قانونمندی شود.

سیاست دستگاه قضایی برخورد بدون اغماض با مجرمان حرفه‌ای و خطرناکی است که به صورت بالقوه زمینه ارتکاب جرم را دارند بر همین مبنا مسئولان حوزه‌های قضایی باید تدابیر و اقدامات نظارتی و پیشگیرانه را پیش بینی و اتخاذ کنند.

با توجه به نزدیکی ایام عید نوروز و ارائه درخواست مرخصی از سوی زندانیان باید از اعطاء مرخصی به مجرمان خطرناک و سابقه دار خودداری گردد.

مسئولان و مقامات قضایی باید در راستای اجرای دستورالعمل‌های صادره پیرامون ساماندهی و تسریع در اجرای احکام مدنی و کیفری، بر اجرای دقیق و به موقع احکام نظارت و دقت کافی داشته باشند.

مقامات قضایی نسبت به برقراری صلح و سازش در پرونده ها، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نظارت در ورود و خروج همکاران قضایی و اداری توجه کنند.

وظیفه سازمان بازرسی تطبیق عمل مدیران با قانون است

علی احمدی مدیرکل سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری وظیفه سازمان بازرسی را تطبیق عمل مدیران با قانون دانست و گفت: دستگاه نظارتی طبق هیچ قانونی نمی‌تواند در مورد سوء نیت افراد اظهار نظر کند و این امر مستقیماً در صلاحیت مراجع قضایی و قضات است.

نگاه ما در سازمان بازرسی نگاهی پیشگیرانه و بازدارنده است و زمانی که یک شخص، مالی را که به صورت غیرقانونی تصرف کرده باز می‌گرداند این موضوع به محاکم گزارش داده می‌شود تا به عنوان تخفیف مجازات در خصوص ایشان لحاظ شود.

سازمان بازرسی علاوه بر نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها، از مدیرانی که در چارچوب قانون و بر اساس ابتکار و خلاقیت موجبات خدمت بیشتر به مردم و افزایش راندمان کاری را فراهم می‌آورند، صیانت می‌کند.

در پایان این نشست از قضات نمونه دادگستری که در جشنواره آراء برتر قضایی حائز رتبه برتر شده بودند، تجلیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار