در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان:

وزیر خارجه لهستان: تاکنون ۱۴۰۰ ایرانی از مرز اوکراین وارد لهستان شده‌اند

وزیر خارجه لهستان با بیان اینکه تاکنون ۱۴۰۰ ایرانی از مرز اوکراین وارد لهستان شده‌اند، از اعزام تیم امدادی ایران به این کشور استقبال کرد.

آقای حسین امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به ارسال یک هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه برای آوارگان اوکراین گفت: تیم‌های امدادی ایران با هماهنگی صلیب سرخ جهانی آماده هر گونه همکاری و ارائه کمک‌های بشردوستانه به پناهجویان در لهستان هستند.

به گفته  وزیر خارجه، ما بدون اعمال استاندارد دوگانه ، جنگ را نه در اوکراین، نه در یمن و افغانستان و نه در هیچ جای جهان راه حل نمی دانیم.

وزیر خارجه لهستان نیز از اعزام تیم امدادی ایران به لهستان برای کمک به پناهجویان استقبال کرد و خواستار حمایت‌های بیشتری از سوی سازمان‌های بین‌المللی برای یک و نیم میلیون پناهجوی اوکراینی مستقر در خاک خود شد.

به گفته زبیگنیو رائو، «ایجاد کریدور انسانی برای خروج زنان و کودکان و ارائه کمک‌های غذایی و دارویی به آوارگان از اوکراین یک ضرورت اساسی است.»

لهستان از زمان شروع بحران میان اوکراین و روسیه میزبان ایرانیان مقیم اوکراین است و همچنان به بازگشت هموطنان ما به کشور کمک می‌کند.

۱۰ اسفند بود که یکصد نفر از ایرانیان از جمله دانشجویان مقیم اوکراین با صدور مجوز پرواز از طرف سازمان هواپیمایی لهستان به ایران بازگشتند.

همچنین ۵ روز بعد دومین پرواز برای بازگرداندن ایرانیان مقیم اوکراین از کشور لهستان با ۲۴۰ تن از هموطنان به تهران انجام شد.

گفتنی است، چهارشنبه در جلسه ستاد ویژه اوکراین وزارت خارجه ایران تصمیم گرفته شد تا با ارائه رایگان خدمات لازم کنسولی برای بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به کشور اقدام فوری صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۲۰:۲۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
این بد بخت ها حتماً از شهروندان درجه ۲ و ۳ بودن که تا الآن نتونستن اوکراین رو ترک کنند.
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
هیچ امداد رسانی اعزام نمیشه الکی خرج رو دستمون نذارین میخواستن نرن
بلیط برگشت بهشون میدیم برگردن و پول بلیطم باید بدن ولو قسطی
آخرین اخبار