شرکت متا پلتفرمز، تغییر سیاست خود مبنی بر اجازه ترویج خشونت در پلتفرم‌های این شرکت علیه روس‌ها را برای دفاع از حق مردم اوکراین بیان کرد.

شرکت «متا پلتفرمز» پس از این‌که روسیه این شرکت را به عنوان یک سازمان افراطی اعلام کرد، با صدور بیانیه‌ای گفت که سیاست‌های آن بر حق مردم برای آزادی در بیان عقاید برای دفاع از خود در برابر هرگونه تهاجم به کشوشان متمرکز است.

به گزارش الجزیره، متا پلتفرمز در بیانیه خود مدعی شد: «هیچ تغییری در هیچ یک از سیاست‌های ما در مورد نفرت‌پراکنی و سخنان خشونت‌آمیز، به‌ویژه در مورد مردم روسیه وجود ندارد. ما اجازه هیچ‌گونه شعار تبعیض‌آمیز یا تحریک‌کننده علیه مردم روسیه را در پلتفرم‌های خود نخواهیم داد.»

متا ادعا کرد که این تغییر سیاست در محتوا‌ها موقتی است و مربوط به شرایط استثنایی کنونی و برای بیان حق مردم اوکراین در دفاع از خود است.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که رسانه‌های روسیه امروز (جمعه) اعلام کردند که در پی مجاز شدن ترویج خشونت در اینستاگرام و فیس‌بوک علیه روس‌ها، مقامات این کشور، «متا پلتفرمز» را به عنوان یک سازمان افراطی معرفی کرد و فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را مسدود کردند.

یش از این رویترز با دسترسی به ایمیل‌های داخلی شرکت «متا» فاش کرد که شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام به کاربران اجازه داده است تا پیام‌ها و درخواست‌ها برای اقدامات خشونت آمیز علیه شهروندان و سربازان روسیه را مسدود نکنند.

در ایمیل به مدیران محتوای این شرکت آمده است، همچنین به صورت موقت پست‌هایی که خواستار مرگ «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس است، حذف نشوند. این شرکت، علت این تغییرات در سیاست‌های خود را عملیات نظامی روسیه در اوکراین عنوان کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
یعنی روسیه توقع داره متا اربابشو ول کنه ؟
آخرین اخبار