معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت:با توجه به ورود گردو غبار تشکیل شده از شرق کشور عراق هوای شهر های سنندج و سقز در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

اقبال حمیدی گفت:با توجه به ورود گردو غبار تشکیل شده  از شرق کشور عراق و وزش باد شدید و ورود آن از ساعت ۳بامداد امروز وضعیت هوای استان در شرایط خطرناک، بسیار ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است. 

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت:براساس داده های  ایستگاه های پایش کیفی هوای استان، وضعیت هوای استان در شهر های سنندج و سقز در وضعیت خطرناک  کامیاران و مریوان بسیار ناسالم  و در شهر ستان قروه ناسالم برای گروه‌های حساس می باشد.

به گفته او وضعیت هوای استان در سایر شهر‌های استان وضعیت در حد قابل قبول می‌باشد و با توجه به پیش بینی هواشناسی و وزش باد پایداری این وضعیت تاغروب امروز بوده و روند الودگی گرد و غبار بتدریج کاهشی و از استان خارج خواهد شد.

حمیدی می گوید: بر اساس اطلاعات گزارش شده از هواشناسی استان این وضعیت تا آخر امروز تداوم داشته و بدلیل وجود جریانات جوی و وزش باد شدت آن تا اواخر امروز و غروب کاسته خواهد شد.

او گفت:از آحاد مردم تقاضا می شود از قرارگیری در معرض هوای آزاد، و ورزش کردن جدا خودداری کنند بویژه افراد مسن، کودکان و افراد دارای ناراحتی قلبی ریوی و چشمی با توجه به شرایط قرارگیری در بحران اومیکرون تنفس در هوای آلوده و مرطوب احتمال تاثیرپذیری بر دستگاه تنفسی را دوچندان می کند.

بر اساس شاخص های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از ۵۰ باشد، هوا پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بیشتر از ۳۰۱ خطرناک تلقی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.