رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

بیش از ۱۰ درصد بستری‌های ناشی از کرونا زیر ۱۸ سال هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: اکنون ۳۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۷ نفر زیر ۱۸ سال سن دارند.

محمد مهدی مجذوبی در ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: میزان موارد بیماران کرونایی سرپایی در یک هفته گذشته کاهشی بوده و تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها پس از سه هفته به زیر ۲ هزار نفر رسید که کاهش محسوسی داشته است.

او گفت:با وجود روند کاهشی در بیماران سرپایی و بستری، اما شمار بیماران بستری تغییری نیافته است و اکنون ۱۰۰ درصد ظرفیت تخت‌های آی. سی. یو بزرگسالان تکمیل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۱۱۸ بیمار در بخش آی. سی. یو بستری هستند که از این تعداد وضعیت جسمی ۴۴ نفر وخیم گزارش شده است.

مجذوبی گفت: در یک هفته گذشته به طور میانگین روزانه سه تا چهار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که میانگین سنی این افراد ۷۵ سال بوده و از نظر جنسیت شمار زنان و مردان به طور نسبی برابر هستند.

 از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان شهرستان‌های رزن و درگزین در وضعیت قرمز، بهار در وضعیت زرد و هفت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

او گفت: افراد مسن نسبت به سایر گروه‌های سنی در برابر کرونا آسیب پذیرتر هستند همچنین بروز علائم بیماری در افراد مسن همانند کودکان زیر ۲ سال خفیف بوده بنابراین آن‌ها نسبت به پیگیری برای درمان اقدام نکرده و زمانی مراجعه می‌کنند که ویروس بخش زیادی از بدن را درگیر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:از افراد مسن و خانواده‌های آنان در خواست داریم در صورت مشاهده علائمی نظیر ضعف و بی حالی، بی اشتهایی و بی رمقی ساده بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند چراکه در صورت تاخیر دیرهنگام طی چهار تا پنج روز ویروس به تمام نقاط بدن سرایت می‌کند.

مجذوبی گفت: تمامی فوت شدگان ناشی از کرونا در بیمارستان بستری بودند و ۷۷ درصد از این افراد در بخش آی. سی. یو تحت درمان بودند.

 تاکنون سه میلیون و ۱۰۴ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است.

او گفت : در بین گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۹۴/۶ درصد نوبت اول و ۸۳/۳ درصد نوبت دوم واکسن را تزریق کردند همچنین در گروه پنج تا ۱۱ سال ۲۱/۳ درصد واکسن را تزریق کردند و در بین بانوان باردار به علت مراجعه خانه به خانه ۹۴ درصد نوبت اول را تزریق کردند.

بازرس ستاد کرونا استان همدان نیز گفت: با توجه به نزدیک شدن به اعیاد شعبانیه انتظار می‌رود مراسم و جشن‌های پیش بینی شده برای این روز‌ها در فضای باز و با رعایت فاصله فیزیکی برگزار همچنین برای پنجشنبه پایان سال نیز تدبیر ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

سردار مهدی فرجی گفت: آموزش و پروش و دانشگاه‌های استان نسبت به برگزاری حضوری همه کلاس‌ها پیشگام شده تا دغدغه مسئولان به ویژه رییس جمهوری را رفع کنند.

او گفت: وضعیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی صنوف و ارائه دهندگان خدمات مطلوب است، اما با وجود افزایش حجم مراجعه مردم به بازار و فروشگاه‌ها در آستانه سال جدید، رعایت  شیوه نامه ها از سوی مردم ضعیف است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار