استاندار لرستان گفت: روند مرگ بر اثر کرونا در استان ثابت مانده است و طی هفته گذشته ۲۱ نفر در لرستان قربانی این ویروس شدند.

فرهاد زیویار روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: از این تعداد ۱۶ نفر بالای ۷۵ یا ۸۰ سال داشته و همه این افراد دارای بیماری زمینه‌ای بوده یا واکسن تزریق نکرده اند.

وی تاکید کرد: همچنین با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، انجام سفر‌های نوروزی امسال با شرط تزریق ۲ دُز واکسن و رعایت برخی الزامات و پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر خواهد بود.

زیویار ادامه داد: یکی از شروط لازم انجام سفر‌های نوروزی موضوع تزریق ۲ دُز واکسن کرونا می‌باشد که در رابطه با صحت سنجی این موضوع از سامانه‌های هوشمند برای شناسایی خودرو‌ها در ایام نوروز استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: پذیرش و اسکان مسافران در هتل و سایر مراکز اقامتی طی ایام نوروز نیز با تزریق ۲ دُز واکسن و انجام تست امکان پذیر می‌باشد.

استاندار لرستان در خصوص آموزش مدارس نیز افزود: به منظور پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان، با تصمیم ستاد ملی، موضوع آموزش حضوری برای مدارس و سایر اماکن آموزشی کشور مطرح شد که با توجه به رنگ بندی شهر‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل اجرا خواهد بود.

زیویار گفت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و سلسله در وضعیت قرمز، رومشکان و چگنی در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

وی با بیان اینکه روند ابتلا و بستری کرونا در لرستان شیب نزولی دارد تاکید کرد: افرادی که واکسن تزریق نکرده، داری بیماری زمینه‌ای بوده اند یا سالمند هستند به طور جدی در معرض خطر قرار دارند و ضرورت دارد تکمیل روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مد نظر خانواده‌ها گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.