مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس از ساماندهی دستفروشان و خودرو‌های حامل میوه در این شهر خبر داد.

احمد ملایی نسب گفت: دستفروشان و خودرو‌های حامل میوه در بندرعباس از امروز ساماندهی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس گفت: حضور وانت بار‌های میوه فروش در سطح شهر باعث بروز مشکلات فراوانی از جمله افزایش بار ترافیکی، امکان بروز تصادف و نارضایتی شهروندان در سطح شهر و کاهش زیبایی بصری در سطح شهر شده است.

احمد ملایی نسب گفت: براساس تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، هر نوع سد معبر عمومی و اشغال پیاده رو‌ها و استفاده غیر مجاز از آن‌ها برای کسب و هر نوع عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری‌ها مکلف هستند از این کار جلوگیری کنند.

او گفت: به لحاظ شرایط اقتصادی در جامعه و همچنین بحث اشتغال، مردم به دستفروشی روی آورده اند و از آنجایی که دستفروشی به حداقل سرمایه نیاز دارد در سال‌های اخیر در شهر‌ها گسترش یافته است.

ملایی نسب با اشاره به اینکه معیشت و اشتغال شهروندان از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری است، گفت: شهرداری دغدغه نظم در شهر و همچنین اشتغال و معیشت شهروندان را دارد و برای ایجاد نظم در شهر باید دستفروشان با شهرداری همکاری داشته باشند و جابجا شوند.

او گفت: با توجه به ایام نوروز و شلوغی خیابان ها، حضور این ماشین‌های حامل میوه در حاشیه خیابان‌ها از نظر ایمنی برای شهروندان خطرناک و نگران کننده است، لذا شهرداری بندرعباس فضایی در جاده شهید رجایی برای ساماندهی دستفروشان و خودرو‌های حامل میوه در نظر گرفته که از امروز یکشنبه مورخ ۲۲ اسفند ماه کار جابجایی و ساماندهی این خودرو‌ها صورت می‌گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.