مطالعات احیای تالاب میانکاله انجام شده و در سازمان حفاظت محیط زیست در حال بررسی و نهایی شدن است.

ابراهیمی مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: لایروبی دو کانال چپقلی و خزینی در استان گلستان، پمپاژ آب از دریا در ضلع غربی تالاب و اختلاط آن با آب شیرین نکارود، ایجاد پایگاه اطفای حریق و لزوم توجه به طبیعت گردی در این پناهگاه دستورات رئیس جمهور در سفر‌های استانی به مازندران و گلستان بود که مطالعات آن‌ها انجام و در دفتر حفاظت از تالاب‌های کشور در حال بررسی است.

به گفته او برای عملیاتی شدن برخی از این دستورات مانند پمپاژ آب دریا و ایجاد پایگاه متمرکز اطفای حریق نیاز به رایزنی‌های ملی برای تامین اعتبار است که علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری مازندران و سازمان برنامه و بودجه نیز باید همراهی کنند.

ابراهیمی گفت: اگر منابع مالی اجرای این طرح‌ها تامین شود اجرای آن به دلیل اینکه فقط نیاز به خرید تجهیزات دارد به سرعت انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور ۱۳ اسفند در سفر به استان گلستان از خلیج گرگان بازدید و دستورات لازم برای احیا و لایروبی دو کانال ورودی آب دریا به این خلیج را صادر کرد.

آقای رئیسی یک هفته بعد نیز در سفر استانی به مازندران از تالاب میانکاله بازدید و برای احیای این تالاب بین المللی دستوراتی صادر کرد.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید رئیس جمهور بر توسعه طبیعت گردی در پناهگاه حیات وحش میانکاله نیز دستور خوبی است که برای اجرایی شدن آن با حفظ زیست بوم منطقه باید مقرراتی در قالب قانون و آیین نامه تدوین تا اجرایی شود.

شبه جزیره میانکاله با ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت در ۱۲ کیلومتری شمال بهشهر قرار دارد و از سال ۱۳۴۸ به عنوان منطقهٔ حفاظت‌شده تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
اگر این همه هزینه درآمد داشته باشد خوبه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۱۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
به سلامتی دستور نابودی این تالاب صادر شد. میگین کارشناسی شده در صورتی که اطمینان دارم کارشناسش از افرادی بوده که مدرکش رو تو هوا گرفته ، کسی که اینقدر نمی فهمه انتقال آب از دریا به تالاب فقط تالاب رو پر آب میکنه ولی اون رو نجات نمیده بلکه نابود میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
کاش مسئولین یه فکری هم به حال تالاب بین المللی گاوخونی می کردند که با خشک شدنش محیط زیست رو تحت تاثیر گذاشته و باعث تشدید فرونشست در منطقه مرکزی ایران شده و خیلی از پرندگان و جانورانی که در اون منطقه زودند دیگر نیستند و علاوه بر این از همه مهم تر این مورد جان و زندگی چندین میلیون نفر از مردم کشور رو داره تهدید می کنه تالابی که الان به خاطر خشک شدن،شده منبع گرد و غبار و چون فلزات سنگین که در خاک اونه و عامل سرطان هست بیش از ۱۰ استان را به گفته دوستان محیط زیستی داره تهدید می کنه نمونه اش گرد و خاک یکی دو روز اخیر که در قسمتی از استان اصفهان و استان یزد رو درگیر کرده و سلامتی خیلی از هموطنان از جمله مردم شریف یزد و اردکان و میبد و نایین و … داره تهدید می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
خدا رئیسی رو خیر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
در خبرها بحث پمپاژ آب از دریا به تالاب مطرح شده، پمپاژ آب دریا به تالاب در کوتاه مدت و بلند مدت جریان آب از دریا به تالاب رو بالعکس میکنه و عملا مشکلی حل نمیکنه بلکه بدتر هم میشه، یعنی رسوبات با جریان زیر سطحی آب به تالاب وارد میشه.
باید یاد بگیریم چطور با طبیعت زندگی کنیم...تنها راه همین است و بس
آخرین اخبار