تامین ۷۳۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: یک هزار و ۳۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان نیاز می‌باشد که تاکنون ۷۳۰ هکتار آن تامین شده است.

احمدرضا دالوند در آیین افتتاح ۲۱۲ واحد مسکن مهر تعاونی لشکر ۸۴ خرم آباد با حضور ویدئو کنفرانسی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ۹۹ هزار لرستانی برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه سهیمه احداث مسکن ملی در لرستان طی چهار سال ۸۸ هزار واحد تعیین شده است ادامه داد: از مجموع ۹۹ هزار نفر ثبت نامی، ۵۲ هزار نفر در سه شهر استان شرط لازم را برای دریافت این واحد‌ها دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: لرستان به دلیل توپوگرافی خاص با مشکل مواجه است و اگر بنا باشد بر اساس استاندارد وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین در استان اقدام شود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین نیاز است بنابراین استاندارد‌ها برای هر هکتار ۷۰ واحد در نظر گرفته و زمین مورد نیاز یکهزار و ۳۰۰ هکتار برآورد شد.

دالوند افزود: از وزیر راه و شهرسازی تقاضا می‌شود برای آماده سازی زمین، از طریق سازمان ملی زمین و مسکن کمک کند تا تامین اعتبار برای آماده سازی صورت گیرد و طرح سریع‌تر اجرا شود.

وی اضافه کرد: شهرک صنایع دفاع دورود موقعیت مناسب و ۷۵ هکتار زمین بسیار مناسب و مرغوب با زیرساخت‌های لازم دارد که انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی برای تحویل این زمین‌ها در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن همیاری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان همچنین افزود: از مجموع واحد‌های مسکن مهر لرستان یک هزار و ۱۳۵ واحد در ۲ شهر نورآباد و الیگودرز باقی مانده است.

از مجموع یک هزار و ۱۸۴ واحد مسکن مهر تعاونی لشکر ۸۴ استان، ۲۱۲ واحد در قالب سه تعاونی با حجم سرمایه گذاری ۵۹ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و پیش از این نیز ۶۰۴ واحد تحویل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.