معاون بسیج سازندگی کشور درکرمان گفت: ۴۲ هزار گروه جهادی سازمان یافته درکشور داریم که درایام نوروز در ۹۲ شهرستان فعالیت می‌کنند.

سرهنگ حمیدرضا بداشتی جانشین سازمان بسیج سازندگی کل کشور درجلسه هماهنگی گروههای جهادی کرمان که باحضور استاندار کرمان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شهدا گفت: بسیج سازندگی با دستور مقام معظم رهبری شکل گرفت که فلسفه اش ظرفیت‌ها و اقدامات خوبی بود که در زمان جهاد سازندگی اتفاق افتاد و یک اقدام جهادی نهادی شکل گرفت که متاسفانه بار نهادی جهاد از آن گرفته شد و تبدیل به یک سازمان شد که فرصت خدمت رسانی از جنس جهاد را از آن گرفت.

او می‌گوید: مقام معظم رهبری برای احیای جهاد به دست بسیجیان و جوانان دستور تشکیل مجموعه‌ای با عنوان بسیج سازندگی را صادر کردند.

به گفته سرهنگ بداشتی پیوند بسیج با جهاد اتفاق نوینی برای خدمت رسانی بی منت بود و ابتدای امر با حضور ۴۰ گروه جهادی شروع شد و امروز ۴۲ هزار گروه جهادی سامان یافته شده است و جوانانی که از جنس انقلاب و دانش آموخته مکتب شهید سلیمانی هستند برای خدمت مناطق کم برخوردار و رفع محرومیت در سراسر کشور حضور پیدا می‌کنند.

او گفت: جهادگران بسیجی اقدامات خوبی را درطول سال به خصوص در ایام تعطیل در حوزه‌های مختلف به خصوص محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال پایدار و کمک به بهبود وضعیت عمرانی کشور و کمک به دولت در رفع محرومیت در مناطق محروم انجام می‌دهند.

او می‌گوید: کمک به اشتغال جوانان، اشتغالی است از جنس بومی که مهاجرت به شهر‌ها را کم و ماندن جوانان در روستا‌ها را تثبیت کند.

سرهنگ بداشتی می‌گوید: هدف از این کار‌ها را امید آفرینی و کمک به مردم استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی است تا فعال و توانمند شوند و با باور‌های دینی که دارند با دشمنی که قداره بند و تا بن دندان مسلح در حوزه‌های مختلف کمر همت بسته است که کشور ما را زمین گیر کند بایستند.

او گفت: در ایام نوروز قرارگاه‌های ملی و استانی در ۳۲ استان کشور و قرارگاه‌های جغرافیا محور در ۹۲ شهرستان فعالیت خود را از مرکزیت استان کرمان آغاز و با همکاری دستگاه‌های اجرایی روز سه شنبه در جنوب کرمان، فعالیت قرارگاه‌های ملی در این استان همزمان در ۳۲ استان دیگر رقم خواهد خورد.

این مقام مسئول می‌گوید: بنا داریم اولویت‌های اصلی مردم که همان آب شرب و آب کشاوزی است در اولویت اول قرار دهیم و امیدواریم بتوانیم ۱۱ روستای قلعه گنج را با کمک دستگاه‌ها و پشتیبانی بسیج آبرسانی کنیم که این اقدامات با مشارکت سازمان آبفا و بسیج سازندگی صورت خواهد گرفت.

او اولویت دوم مردم را در حوزه بهداشت و سلامت دانست و گفت: در جنوب کرمان شهرستان قلعه گنج و روستا‌های همجوار ۶۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام را در دستور کار داریم و اگر بخشی از کار ماند کار ناتمام رها نمی‌شود و گروه‌های جهادی استانی ادامه و تکمیل کار را عهده دار خواهد بود و با هم افزایی که از طریق قرارگاه ملی انجام می‌شود، این کار به سرانجام خواهد رسید.

سرهنگ بداشتی گفت: اقدام دیگری که در ایام نوروز در دستور کار قرار گرفته درختکاری و درختیاری است که جهادگران درختان مثمر را هر درخت به نام یک شهید بین خانواده‌ها توزیع می‌کنند و خانواده درخت را کشت و بهره برداری بر عهده خانواده خواهد بود.

معاون بسیج سازندگی کشور گفت: در ریگان به علت وجود شن‌های روان درختانی که تسطیع شن دارند را کاشت خواهیم کرد تا ریز گرد‌ها را کنترل کنیم.

او می‌گوید: رزمایش خدمت مومنانه نوروز  دیگر برنامه ماست که در این رزمایش، توزیع بسته‌های معیشتی در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت و بسته‌ها را از طریق گروه‌های جهادی در اختیار خانواده‌های محروم قرار خواهیم داد.

سرهنگ بداشتی مرمت و تعمیر و بازسازی خانه عالم را اولویت بعدی عنوان کرد و گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کار تعمیرو باز سازی خانه عالم را در دستور کار خود داریم و توسعه فضای فرهنگی و مذهبی به خوبی انجام شود.

این مقام مسئول می‌گوید: اولویت ما همیشه موضوع سلامت و بهداشت مردم بوده چه سلامت روحی، روانی و چه اجتماعی، بنابراین تیم پزشکی تخصصی قرارگاه ملی با هماهنگی‌های انجام شده از مرکزاعزام خواهد شد تا در خدمت مردم باشند.

معاون بسیج سازندگی کشور گفت: با توجه به بخشنامه‌ای که معاون اول رئیس جمهور به استانداران ابلاغ کرده شده است که در زمان اعزام گروه‌های جهادی نوروز، پشتیبانی‌های لازم را داشته باشند تلاش می‌کنیم که در این استان چهره فقر را کمرنگ کنیم و یک زندگی استانداردی را برای مردم فراهم کنیم.

او می‌گوید: یکی از نیاز‌های اولویت دار ما در بحث آبرسانی ۲ بیل مکانیکی، ۲ دستگاه مینی بوس یا ون و یک دستگاه وانت برای جابه جایی مصالح و مصالح ساختمانی همچون کاشی و سیمان و محلی برای اسکان جهادگران است تا بتوانیم کار را سریع‌تر به اتمام برسانیم.

سرهنگ بداشتی گفت: در بحث سلامت پزشکان متخصص به همراه دستگاه‌های قابل حمل به مناطق اعزام خواهند شد و دراین بین ما مشکل دارو داریم و تهیه دارو‌های ضروری که با نسخه دکتر نوشته می‌شود از الزامات است و ۲ دستگاه آمبولانس برای انتقال بیمار نیاز داریم و تمام توانمان بر این است که ظرفیت‌های ملی را به سمت جا‌هایی که نیاز بیشتری دارند ارسال کنیم.

به گفته او در جهاد تبیین ضروری‌ترین مبحثی که می‌توانیم جهاد تبیین را عملی کنیم خدمت است و کلامی از عمل بالاتر نیست و در نهایت انعکاس هنرمندانه خبر‌ها است که باعث می‌شود دشمن تو دهنی محکمی بخورد؛ چرا که جوانان مشکلات کشور را خودشان با رهبری مقام معظم رهبری بر طرف خواهند کرد.

سرهنگ نظری جانشین فرمانده سپاه ثارالله در جلسه جهادگران نوروزی درحضور استاندار کرمان گفت: کرمان به عنوان پایلوت برای اجرای برخی از پروژه‌ها در عرصه‌های مختلف انتخاب شده است.

او گفت: افتتاحیه  فعالیت های گروه‌های جهادی در این ایام در کل کشور و در همه استان‌ها با مرکزیت استان کرمان و در یکی از شهرستان‌های مرکز کرمان صورت خواهد گرفت که امیدواریم اثرگذاری بالایی داشته باشد.

در ادامه این مراسم استاندار کرمان قول مساعد برای همکاری همه جانبه با گروه‌های جهادی را داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار