فرمانده راهنمایی و رانندگی اهواز گفت: آمار فوتی ناشی از تصادفات در اهواز در ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد معادل ۴۶ نفر کاهش یافت.

سرهنگ سعید رحیمی گفت:  اهواز در سال ۹۹ از پرحادثه‌ترین شهر‌های ایران در بحث تصادفات بود. با وجودی که آمار فوتی در تصادفات در این مدت کاهش یافت، اما میزان تصادفات خسارتی و جرحی در این مدت افزایش داشته است.

او می‌گوید:  برای سال ۱۴۰۱ برنامه داریم که در همه عرصه‌ها خدمات هوشمندانه داشته باشیم و با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و افزودن یکصد دستگاه اتوبوس شهری شرایط بهتری را در حمل و نقل سطح شهر اهواز خواهیم داشت.

فرمانده راهنمایی و رانندگی اهواز دلیل ترافیک سنگین در اهواز را کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و خدمات رسانی نامناسب دانست و گفت: برای پیشگیری از تصادفات طرح نوروزی پلیس اجرا می‌شود که در آن چگونگی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به مردم ارایه می‌شود.

این مقام مسئول گفت: با توجه به لغو محدودیت سفر پیش‌بینی می‌شود آمار بالایی از مسافران نوروزی را در اهواز شاهد باشیم.

در ادامه این نشست مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز نیز گفت: ۳۷۷ بافت تاریخی و ۴۵ اثر ثبت ملی شده در بخش‌های مختلف تاریخی و دینی در اهواز وجود دارد و امسال پیش بینی می‌شود پذیرای آمار بالایی از مسافران نوروزی در اهواز باشیم.

به گفته مریم تبار غریب در اهواز ۱۵ هتل و مهمانپذیر برای ایام نوروز آماده استقبال از میهمانان نوروزی هستند.

این مقام مسئول می‌گوید: ۲۹ پایگاه سلامت نیز در ایام نوروز در شهرستان اهواز دایر خواهد شد و امداد خودرو نیز ۳۸ گروه نوروزی در این ایام فعال خواهد کرد.

 او از آماده سازی   پارک لاله برای پذیرایی و استقرار مسافران نوروزی توسط شهرداری اهواز خبر داد.

۱۱ کمیته در اهواز و خوزستان برای استقبال از میهمانان نوروزی فعال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.