ساماندهی وانت بارهای میوه فروش در بندرعباس

از امروز ساماندهی وانت بارهای میوه فروش در معابر و خیابان های بندرعباس آغاز شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بندرعباس گفت: دستفروشان و خودروهای حامل میوه در جاده شهید رجایی و دیگر مناطق شهر بندرعباس ساماندهی از امروز می شوند و کسابان با مراجعه به شهرداری هر منطقه در طرح ساماندهی ثبت نام کنند.

احمد ملایی نسب گفت: براساس تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، هر نوع سد معبر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز از آن‌ها برای کسب و هر نوع عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری ها مکلف هستند از این کار جلوگیری کنند.

وی گفت: به لحاظ شرایط اقتصادی در جامعه و همچنین بحث اشتغال، مردم به دستفروشی روی آورده اند و از آنجایی که دستفروشی به حداقل سرمایه نیاز دارد در سال های اخیر در شهرها گسترش یافته است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بندرعباس گفت:  بر اساس قانون حضور وانت بارهای میوه فروش در سطح شهر تخلف  و  باعث بروز مشکلات فراوانی از جمله افزایش بار ترافیکی، امکان بروز تصادف و نارضایتی شهروندان در سطح شهر و کاهش زیبایی بصری در سطح شهر شده است.

ملایی نسب با اشاره به اینکه معیشت و اشتغال شهروندان از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری است، عنوان کرد: شهرداری دغدغه نظم در شهر و همچنین اشتغال و معیشت شهروندان را دارد و برای ایجاد نظم در شهر باید دستفروشان با شهرداری همکاری داشته باشند و جابجا شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.