زارعی کوشا گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته هشت درصد کل اعتبارات خشکسالی کشور به کردستان تخصیص داده شد.

استاندار کردستان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کردستان با تقدیر از زحمات مدیران در سال جاری برای مدیریت بحران و حوادث در سطح استان گفت: سهم کردستان از اعتبارات خشکسالی رقمی بیش هشت درصد از کل اعتبارات خشکسالی کشور است که این امر نشان از اهتمام و توجه جدی وزیر محترم کشور و ستاد مدیریت بحران به کردستان است.

زارعی کوشا گفت: کل اعتبارت خشکسالی کشور سه هزار میلیارد تومان است که بیش از ۲۴۲ میلیارد تومان از این رقم به کردستان اختصاص یافته که بسیار قابل توجه و گره‌گشای بخشی از مشکلات کشاورزان استان خواهد بود.

او می گوید: در سفر وزیر نیرو در ماه‌های گذشته به استان مصوبات خوبی برای حوزه آب و برق استان اخذ شد و بخشی از اعتبارات این سفر به استان ابلاغ شده است.

استاندار کردستان گفت: ۲۱۰ میلیارد تومان طی روز‌های اخیر برای پروژه انتقال آب به تصفیه خانه سنندج ابلاغ شده است و پیگیر مبلغ دویست میلیارد تومان هم از محل ماده ۵۶ به پروژه‌های انتقال آب هستیم.

زارعی کوشا می گوید: کردستان در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای جایگاه مناسبی ندارد.

به گفته او ۷۸۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در سطح روستا‌های استان تخصیص و هزینه شده، این میزان اعتبار توسط بسیج سازندگی صرف کار‌های زیرساختی در روستا‌ها خواهد شد و امیدواریم با این اقدام شاهد جهش در توسعه روستا‌ها باشیم.

استاندار کردستان همچنین گفت: با بارش‌های مناسبی که در سراسر استان اتفاق افتاد یکی از مهمترین دغدغه‌های ما برطرف شد و لازم است ستاد مدیریت بحران کماکان آمادگی خود را برای مدیریت بارش‌های احتمالی پیش رو حفظ کند.

زارعی کوشا گریزی هم به تعطیلات پیش رو و سفر‌های نوروزی زد و گفت: امسال شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی در استان خواهیم بود و لازم است دستگاه‌های متولی و از جمله راهداری نسبت به مدیریت وضعیت جاده‌های مواصلاتی اهتمام ویژه داشته باشد تا شاهد حوادث و تصادفات ناگوار نباشیم.

در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کردستان تقسیم سهم بانکی تسهیلات خشکسالی و امهال تسهیلات کشاورزی استان، طرح آمادگی مدیریت بحران برای تعطیلات نوروزی و ایمن سازی روستا‌های در معرض خطر استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.