مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، درخصوص علت خاموش بودن تابلو سنجش پارامتر‌های آلایندگی هوا در میدان امام حسین (ع) شیراز پاسخ داد.

حمید ظهرابی گفت: برای چندمین بار تحهیزات تابلوی نمایشگر در میدان امام حسین (ع) شیراز به سرقت رفته و خاموش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: البته دستگاه مربوطه پارامتر‌ها را اندازه گیری و اعلام می‌کند، اما تابلوی نمایشگر آن از کار افتاده و برای عموم قابل مشاهده نیست.

او گفت: البته اطلاع رسانی از وضعیت هوا به صورت مداوم از طریق اخبار و درج وضعیت هوا در پورتال محیط زیست فارس قرار گرفته و آگاهی رسانی لازم به همشهریان و به ویژه گروه‌های حساس انجام می‌شود.

ظهرابی گفت: این اداره کل با وجود هزینه بسیار گزاف نصب و نگهداری تمام تلاش خود را برای حفاظت و حراست از این دستگاه انجام داده است، ولی باز هم شاهد چنین اتفاقی بوده و چندین مرتبه نیز پس از سرقت به خریداری و جایگزینی مجدد اقلام پرداخته است و حتی حفاظ‌های فلزی هم به این مجموعه اضافه شده، اما متاسفانه باز هم با این معضل مواجه شده است.

این مقام مسئول ضمن درخواست از مقامات انتظامی و امنیتی برای جلوگیری از تکرار این سرقت‌ها گفت: با توجه به نبودن فضای کافی در میدان به منظور استقرار نیرو در حال حاضر نگهبانی مستقیم از طریق محیط زیست امکان پذیر نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار