نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه در مجلس توضیحاتی درباره میزان اختلاف قیمت زعفران در بازار ایران و بازارهای جهانی پرداخت.

محسن زنگنه نماینده گفت: سال گذشته قیمت زعفران را ۲۰ میلیون تعیین کردیم قیمت زعفران ما با آنچه در بازار‌های جهانی به فروش می‌رسد اختلاف فاحشی دارد.

زنگنه اعلام کرد: سال قبل در نمایشگاه گلفود در دبی قیمت زعفران ایران  حداقل دو هزار تا چهار هزار دلار بود.  زعفران پوشال ایرانی در دوبی به قیمت هزار دلار به فروش می‌رسید. بنابراین ما با قیمت جهانی که حدود هزار و ۲۰۰ دلار در بورس است خیلی فاصله داریم. 

حداقل قیمت برای خرید توافقی زعفران که توسط اتحادیه‌های تعاونی روستایی و تولیدی و همچنین سایر اتحادیه‌ها کشاورزی در سال قبل انجام می‌شود برای زعفران نگین صادراتی ۲۰ میلیون و ۵۰۰ تعیین شد که البته این قیمت، مبلغ حداقلی است و ممکن است شرکت‌های تعاونی، تعاونی‌های روستایی و یا بازار سرمایه در بورس کالا با قیمت‌های بالاتر از ۲۰ میلیون هم زعفران را از کشاورزان خریداری کنند.  

زنگنه تاکید کرد که ۳۰۰ میلیارد تومان در بودجه در فصل ۱۴ برای حمایت از کشاورزان در نظر گرفته‌ایم تا به این وسیله با جهاد کشاورزی صحبت می‌کنیم تا قیمت خرید زعفران از قیمت پارسال قطعاً بالاتر خواهد بود، ولی حدود قیمت آن هنوز مشخص نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
تو خودت دلال زعفرانی وزعفران را گران کردی واز سفره ایرانی برداشتی خدا به شما که اینقدر به فکر مردم هستید عوض خیییییییر بدهد انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
کشاورز بدبخت چه گناهی داره که هرسال بیچاره تر از سال قبل میشه آیا شما از هزینه های کشاورزی خبر دارید که سم وکود به کجا رسیده به خدا قسم کشاورز به این قیمت کم میاره .اگه همین کشاورزنباشه شماحقوق بگیران خاک بر سرهستین باید مازحمت بکشیم که شما باتفریح بخورید .انصاف داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
مردم خودمون که نباید گرون بخرن...گرون صادرکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
اين رو هم گرون كنيد. مگه ما در كشور به دلار حقوق ميگيريم كه مخارج به دلار باشد. منصف باشيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خب فرآوری کنن و گرونتر بفروشن
آخرین اخبار